;
coinex

شبکه ملی اعتبار (شما) برای اجرای طرح کالابرگ راه‌اندازی شد

در راستای اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی از سوی وزارت رفاه راه‌اندازی سامانه شبکه ملی اعتبار یا شما پیشنهاد شد که در دولت رای آورده و در دستور کار قرار گرفته است.

شبکه ملی اعتبار در واقع به عنوان سامانه پشتیبان یارانه نقدی و همینطور بستر اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی محسوب می‌شود. در سامانه «شما» میزان اعتبار، مصرف و تخصیص کالا مطابق با کد ملی سرپرست خانوار تعیین خواهد شد. در همین راستا، کلیه کارت‌های بانکی سرپرست خانوار در این شبکه قابلیت استفاده خواهد داشت و در حقیقت اعتبار کالابرگ الکترونیکی به شماره ملی سرپرست خانوار تخصیص خواهد یافت.

این شبکه توانایی تعریف جداگانه حساب‌های مختلف برای هر کد ملی را داشته و با پوشش همزمان خرید اعتباری و پرداختی در واقع یک شبکه‌ کامل اعتباری و پرداختی محسوب خواهد شد.

بیشتر بخوانید: جزئیات جدیدی از میزان اعتبار طرح کالابرگ مشخص شد [+لیست قیمت کالاها در طرح کالابرگ]

شبکه ملی اعتبار (شما) راه اندازی شد

مطابق با چنین طرحی، امکان مشارکت در این طرح برای فروشگاه‌های لبنیات، پروتئین و خواربار با به‌روزرسانی کارتخوان‌های خود به بارکدخوان فراهم شده و فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم با صندوق فروشگاهی امکان اتصال به این شبکه ملی را خواهند داشت.

شبکه ملی اعتبار

در همین راستا، کاربران (شما) توانایی دریافت اعتبار یارانه‌ای مربوط به 10 گروه کالایی را خواهند داشت، این اعتبار به‌وسیله کارت بانکی، USSD و اپلیکیشن موبایلی (شما) قابل استفاده بوده و امکان خریداری کالای مدنظر این افراد نیز وجود خواهد داشت.

همچنین بهره‌مندی از کالابرگ الکترونیکی اختیاری بوده و پرداخت یارانه نقدی از سوی دولت کماکان تداوم خواهد یافت. با این حال، با استفاده از شبکه ملی اعتبار امکان استفاده اعتبار یارانه یک ماه زودتر از موعد برای کاربران ارائه خواهد شد.

لازم به ذکر است که استان هرمزگان به عنوان نخستین استان در کشور به‌حساب می‌آید که طرح کالابرگ الکترونیکی در آن به صورت آزمایشی به انجام رسیده است. در این استان طرح کالابرگ الکترونیکی تحت نظر همین شبکه و سامانه (شما) اجرایی خواهد شد. البته مطابق برنامه‌ها و با توجه به نتایج آزمایشی این طرح احتمالاً باید شاهد عملیاتی شدن طرح کالابرگ الکترونیکی تا پایان سال به طور سراسری باشیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره شبکه ملی اعتبار یا شما چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    آیا این سرویس فعال شده؟ داخل نرم افزار فروشگاه‌های زیادی که طرف قرارداد هستند رو نشون میده ولی من از یه نفر پرسیدم خبری نداشت!

    پاسخ