;
coinex

دانلود والپیپر سریال ترکی شاهماران با بازی بوراک دنیز و سرنای ساریکایا (Şahmaran)

والپیپر سریال شاهماران محصول جدید نتفلیکس با بازی سرنای ساریکایا، بوراک دنیز و مرت رمضان دمیر را از این نوشتار دانلود نمایید.

جذابیت هانده ارچل بدون آرایش + [گالری جذاب از آرایش‌های خاص او]

والپیپر سریال شاهماران

بوراک دنیز یکی از بازیگرانی اصلی سریال شاهماران می‌گوید:

من بسیار مراقب هستم پروژه هایی که انتخاب می کنم من را به چالش بکشند و متفاوت باشند. می توانم بگویم که این یک داستان عرفانی و ماوراء طبیعی بود که در ابتدا مرا جذب کرد. وقتی در مورد ست فیلمبرداری، بازیگران و اسامی حاضر در تیم فنی شنیدم. حتی یک لحظه هم تردید نکردم.

4 بازیگر در سریال شاهماران
عکس 4 بازیگر در سریال شاهماران

سریال شاهماران نتفلیکس در رابطه با یک افسانه است. ‌شاه‌سو برای یک سخنرانی به آدانا می‌رود، این فرصت عالی برای مواجهه با پدربزرگش است. اما خیلی زود او خودش را درون یک افسانه پیدا می‌کند.

شاه‌ماران (به کُردی شاماران؛ Şahmaran/Şamaran)، موجودی افسانه‌ای از ایران باستان که بعد از سقوط ساسانیان تنها در میان کردها رایج می‌ماند. این موجود در تصاویری که هم‌اکنون بازنمایی‌هایی از آن در مناطق مختلف کردستانِ ایران، ترکیه، سوریه و عراق به صورت نقاشی، مجسمه، هنر روی پارچه و گلدوزی و غیره یافت می‌شود، در هیبت نیم زن و نیم مار ترسیم شده است.

شاهماران افسانه‌ای ایرانی

شاماران، نماد زایایی، برکت و دانایی است. بعضی از مردمان کُرد بر این باورند که شاماران سبب موفقیت و بهروزی آنان می‌گردد. بدین جهت با نقاشی‌هایی از شاماران دیوار خانه‌هایشان را تزئین کرده و تصویری از آن را در اتاق خواب دختران برای بخت‌گشایی و نگهبانی آویزان می‌کنند. تقریباً در اکثر مناطق کُردنشین، افسانۀ شاماران چنان یک بن مایۀ کهن فرهنگی در آثار متنوعی از هنرهای تصویری و تجسمی از نقاشی و مجسمه گرفته تا گلدوزی‌ها، حکاکیها و نقش برجسته را در بر گرفته است.

بیشتر بخوانید:

می توان بر اساس بعضی از اشیاء مکشوفۀ تمدن‌های پیرامون مناطق کُردنشین به این تصور رسید که در ادوار کهن‌تر، بی شک شاماران در هیبت مجسمه نیز ظهور یافته است، ولی در تاریخ به دلایل عقدیتی، تهاجم فرهنگی و یا جنگ مفقود و یا نابود گشته است. بنا به باور مردم ماردین، شاماران، در یک قلعه متعلق به دوران قرون وسطی در ۱۵ کیلومتری شمال شرق طَرسوس زندگی می کرده است.

این قلعه که تا به امروز نیز باقی مانده، در محله میسیس در شهر طَرسوس واقع است. امروزه، در یکی از میدان های همین شهر مجسمه ای از شاماران نصب کرده اند و در همان منطقه حمامی وجود دارد که لکه های قرمز رنگی شبیه پولک‌های مار روی دیوار آن وجود دارد و به باور مردم محلی، همان حمام معروف داستان شاماران است.

تصویر زمینه گوشی سریال شاهماران

 

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر