;
coinex

درخواست جدید از ایلان ماسک؛ ارائه اینترنت ماهواره‌ای برای دختران افغانستانی

یک نویسنده مشهور حوزه هوافضای آمریکا از ایلان ماسک درخواست انجام فعالیت‌های لازم برای راه‌اندازی اینترنت ماهواره‌ای برای دختران افغانستانی را داشته است.

در وب‌سایت خبری‌ تحلیلی هیل، یکی از نویسندگان مشهور در حوزه مطالب هوافضای آمریکا، از ایلان ماسک درخواستی مبنی بر ایجاد دسترسی زنان و دختران افغان به آموزش آنلاین از طریق اینترنت ماهواره‌ای استارلینک مطرح کرده است.

بیشتر بخوانید: واکنش وزیر ارتباطات به فعالسازی اینترنت ماهواره ای در ایران ؛ قواعد سرزمینی خود را به استارلینک ابلاغ کرده‌ایم!

درخواست راه‌اندازی اینترنت ماهواره‌ای برای دختران افغانستانی

به اعتقاد مارک وایتنگتون، در حال حاضر اشتیاق به آموزش آنلاین در میان زنان و دختران افغان که طالبان آن‌ها را از هرگونه آموزش محروم کرده‌اند، بسیار افزایش پیدا کرده؛ ولی به علت عدم وجود اینترنت پرسرعت، تعداد کمی از آن‌ها قادر به دریافت آموزش‌های آنلاین هستند.

به عقیده وایتنگتون، آمریکا باید خیلی سریع و با همکاری استارلینک، راه را برای دستیابی زنان و دختران افغان به سیستم آموزش آنلاین را هموار کند.

اینترنت ماهواره‌ای برای دختران افغانستانی

وایتنگتون درباره لزوم ارائه چنین کمکی از سوی ایلان ماسک گفت: «عقب‌نشینی شرم‌آور آمریکا از افغانستان باعث سقوط این کشور به دست طالبان شد و این برای آمریکا که مردم این کشور را در چنگ طالبان انداخت، یک تعهد اخلاقی ایجاد کرده است تا آنان را تا حدی از زیر فشارهای مضاعف طالبان رهایی بخشد».

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره راه‌اندازی اینترنت ماهواره‌ای برای دختران افغانستانی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر