;
coinex

واکنش وزیر ارتباطات به فعالسازی اینترنت ماهواره ای در ایران ؛ قواعد سرزمینی خود را به استارلینک ابلاغ کرده‌ایم!

وزیر ارتباطات ضمن تایید فعالسازی اینترنت ماهواره ای در ایران از ابلاغ قواعد سرزمینی ایران برای راه‌اندازی اینترنت ماهواره‌ای به استارلینک خبر داد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به استقبال از فعال‌سازی اینترنت ماهواره ای در ایران اعلام کرد: «استقبال از اینترنت ماهواره‌ای مشروط به رعایت قواعد سرزمینی جمهوری اسلامی ایران است».

او ضمن اشاره به فعالسازی اینترنت ماهواره‌ای در کشور تصریح کرد: «ما از اینترنت ماهواره‌ای استقبال می‌کنیم مشروط به اینکه قواعد سرزمینی ما را رعایت کنند. محترم شمردن قواعد سرزمینی کشورها، یک قاعده بین المللی از سازمان بین المللی ITU است». استناد جناب وزیر در این صحبت‌ها، به قوانین سازمانی است که چندی پیش عضویت ایران را به عللی مانند عدم رعایت قوانین بین‌المللی در حوزه ارتباطات ملغا کرد.

بیشتر بخوانید: اخراج ایران از شورای حکام اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) به علت نقض قوانین!

ماجرای فعالسازی اینترنت ماهواره ای در ایران

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگویی با خبرگزاری مهر، درباره موضوع فعال‌سازی چیزی بالغ بر هزار دستگاه اینترنت ماهواره‌ای در کشور، این خبر را به این شرح تأیید کرد: «اینترنت ماهواره‌ای فعال شده است اما در جریان اینکه چه تعداد فعال شده است؛ نیستم. صاحب و دارنده این شرکت که این خدمات را ارائه می‌کند می‌تواند آمار صحیح را بدهد».

فعالسازی اینترنت ماهواره ای در ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در رابطه با قواعد فعالیت اینترنت ماهواره‌ای در ایران افزود:

«البته قبلاً هم گفته شد که ما مقررات سرزمینی یا «لندینگ رایت» خود را تهیه، مصوب و به اپراتورهای منظومه‌های ماهواره‌ای ابلاغ کردیم تا در صورتی که می‌خواهند در ایران فعالیت قانونی داشته باشند، ملزم به رعایت قواعد سرزمینی جمهوری اسلامی ایران هستند».

وی همچنین در پایان نسبت به خطر ورشکستگی اپراتورها در راستای فعالسازی اینترنت ماهواره‌ای به این شکل واکنش نشان داد: «تعداد مشترکین و کاربران اینترنت ماهواره‌ای در تمام دنیا، یک درصد کل کاربران اینترنت هم نمی‌شود و این اینترنت برای شرایط ویژه و خاص است».

بیشت بخوانید:

نظر شما درباره فعالسازی اینترنت ماهواره ای در ایران چیست؟ آیا استارلینک قواعد سرزمینی ایران برای ارائه سرویس خود را می‌پذیرد؟ به فرض عدم پذیرش استارلینک، دولت ایران دقیقا در مقابله با این شرایط چه می‌تواند بکند؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر