;
coinex

تجهیز موتور جستجو بینگ به نسخه سریعتر ChatGPT ؛ مایکروسافت با GPT-4 گوگل را به خاک و خون می‌کشد!

تجهیز موتور جستجو بینگ به نسخه سریعتر ChatGPT اعلام وضعیت قرمز برای گوگل خواهد بود. مایکروسافت چه برنامه‌هایی زیر سر دارد؟

مایکروسافت در تدارک و تجهیز موتور جستجو بینگ به نسخه سریعتر ChatGPT است. این چت‌بات فوق هوشمند که با هوش مصنوعی عجین شده، قادر است کارهایی انجام دهد که از عهده هیچ نیروی انسانی و فیزیکی برنمی‌آید. ChatGPT به‌سرعت درحال پیشرفت است و اولین شرکتی که سرمایه‌گذاری کلانی برای آن انجام داده، مایکروسافت است.

مایکروسافت چند وقت پیش اعلام کرد که می‌خواهد ChatGPT را به موتور جست‌وجوی Bing بیاورد تا بتواند گوگل را شکست دهد. ظاهراً این حرکت غول نرم‌افزاری دنیا به خط پایان رسیده و به‌زودی شاهد حضور ChatGPT در این موتور جست‌وجو خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اپلیکیشن موبایلی ChatGPT در راه است

تجهیز موتور جستجو بینگ به نسخه سریعتر ChatGPT

براساس گزارشی جدید، مایکروسافت تصمیم دارد در چند هفته‌ی آینده نسخه‌ی سریع‌تر ChatGPT موسوم‌به GPT-4 را با موتور جستجوی بینگ ادغام کند؛ اقدامی که می‌تواند شروعی برای رقابت جدی‌تر میان این شرکت و گوگل باشد. این یعنی بینگ با استفاده از GPT-4 به درخواست‌های کاربران پاسخ خواهد داد.

به گزارش تک‌کرانچ، تفاوت اصلی میان ChatGPT و GPT-4 در سرعت آن‌ها است. اگرچه گاهی‌اوقات هوش مصنوعی ChatGPT برای ارائه‌ی پاسخ به کاربران حتی چند دقیقه زمان نیاز دارد، اما GPT-4 در پاسخگویی به پرس‌وجوها بسیار سریع‌تر عمل می‌کند. همچنین گفته می‌شود پاسخ‌های این ابزار دقیق‌تر خواهد بود و شباهت بیشتری با گفتار انسانی خواهد داشت.

تجهیز موتور جستجو بینگ به نسخه سریعتر ChatGPT

انتظار می‌رود ادغام ChatGPT با محصولات مایکروسافت، رقابت در بازار جستجوگرهای اینترنتی را وارد سطح جدیدی کند؛ زیرا این بخش در دهه‌های گذشته تقریباً به‌طور کامل تحت سلطه‌ی گوگل بوده است. مایکروسافت با استفاده از GPT-4 می‌تواند به‌جای نمایش فهرستی از پیوندهای مرتبط در نتایج جستجو، پاسخ‌هایی بسیار کامل‌تر و بهتر به درخواست‌های کاربران ارائه دهد.

طبق گزارش‌ Semafor، شرکت OpenAI درحال برنامه‌ریزی معرفی نسخه‌ی موبایلی ChatGPT است. از آن‌جا که این ابزار فعلاً فقط ازطریق نسخه‌ی تحت‌وب دردسترس است، معرفی برنامه‌ی موبایلی رسمی این هوش مصنوعی باعث گسترش درخورتوجه پایگاه کاربران آن خواهد شد. علاوه‌براین گفته می‌شود شرکت مذکور درحال برنامه‌ریزی آزمایش قابلیت جدیدی در هوش مصنوعی Dall-E است. این پروژه برای تولید تصویر و ویدیو براساس متن‌ ورودی طراحی شده است.

طبق شایعات ماه‌های اخیر، مایکروسافت درحال آماده‌سازی ادغام ChatGPT با نتایج جستجوی بینگ و همچنین محصولات دیگری مثل پاورپوینت، ورد و اوت‌لوک است.

این گزارش‌ها درحال منتشر می‌شوند که مایکروسافت اخیراً از سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری در ‌OpenAI خبر داد. ساتیا نادلا، مدیرعامل غول فناوری مستقر در ردموند طی مصاحبه‌ی اخیر خود با وال‌استریت ژورنال گفت که شرکت متبوعش تصمیم دارد سیستم‌های بنیادی OpenAI را به‌عنوان پلتفرم‌های تجاری دردسترس مشتریان قرار دهد تا هر نهادی در هر صنعتی بتواند از آن استفاده کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره تجهیز موتور جستجو بینگ به نسخه سریعتر ChatGPT چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر