;
coinex

تصویب طرح صیانت پشت درهای بسته ؛ صیانت چه زمانی رسما اجرا می‌شود؟

در شرایطی خبر از تصویب طرح صیانت پشت درهای بسته در کمیسیون مشترک بررسی این طرح رسیده که قرار بود جلسات بررسی طرح به طور زنده پخش شود.

با تصویب طرح صیانت در کمیسیون مشترک بررسی این طرح، باید صحن مجلسدر خصوص مدت زمان اجرای طرح تصمیم‌گیری کند و به شورای نگهبان تقدیم کند.

بیشتر بخوانید: تدوین طرح صیانت در مراحل پایانی قرار داد

تصویب طرح صیانت پشت درهای بسته

آخرین اثری که از طرح صیانت در فضای مجازی به چشم می‌ورد تصویب چند ماه از آن در شورای عالی فضای مجازی بود. بعد از این به نظر می‌رسید که این طرح مسکوت مانده و قرار نیست به تصویب مجلس برسد، اما حالا به نظر می‌رسد شرایط تغییر کرده و دبیر کمیسیون طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی خبر از ارسال این طرح به شورای نگهبان در آینده نزدیک داده است. به نظر می‌رسد که این طرح در سکوت رسانه‌ای تصویب شده و پس از اینکه صحن مجلس در خصوص مدت زمان اجرای آن تصمیم بگیرد احتمالا به شورای نگهبان تقدیم می‌شود. مهرداد ویس‌کرمی، دبیر کمیسیون طرح صیانت در این باره گفت:

برخی از مواد طرحی که در کمیسیون مشترک تصویب شد به شورای عالی فضای مجازی ارتباط داشت و در این شورا تصویب شد. حال کمیسیون موادی که تصویب کرده بود را در اختیار هیات رئیسه است.

او ادامه داد:‌ «صحن باید در مورد زمان اجرای قانون نظر بدهد. آقای دکتر قالیباف با توجه به اینکه شورای عالی فضای مجازی هم کار خود را انجام داده است گفت برای زمانش به صحن می‌رود و رأی‌گیری می‌کنیم». نماینده خرم‌آباد افزود:

کمیسیون مشترک اختیار تام داد و صحن فقط در مورد اینکه چند سال آزمایشی اجرا شود به صحن می‌رود.

تصویب طرح صیانت پشت درهای بسته ؛ صیانت چه زمانی رسما اجرا می‌شود؟

به‌گفته وی صحن برای اجرای سه، پنج یا هفت ساله طرح تصمیم خواهد گرفت. کلیات طرح صیانت اسفند ماه سال گذشته و در کمیسیون ویژه این طرح تصویب شد اما بعد از مدتی کوتاه، معاونت قوانین مجلس در نامه‌ای به رئیس کمیسیون مجلس به آن ایراد وارد کرده و اعلام کرد که آیین‌نامه داخلی مجلس در مراحل تصویب این طرح رعایت نشده چراکه طرحی که به کمیسیون مشترک برای تصویب ارجاع داده می‌شود مغایرت نداشت.

هیات رئیسه نیز این نظر معاونت قوانین را تایید کرد. پس از آن طرح اگر چه نمایندگان عضو کمیسیون می‌گفتند طرح همچنان در دستور کار است اما خبر چندانی از آن در پارلمان نبود.

حال و پس از گذشت نزدیک به یک سال از ماجراهای جنجالی تصویب کلیات طرح، به نظر می‌آید کارها در پشت پرده پیش می‌رفته و طرح آماده تحویل به شورای نگهبان شده است. اتفاقی که بر خلاف رویه کمیسیون در سال گذشته بود که تصمیم داشت تمامی جلسات را به صورت زنده پخش کند تا بررسی طرح در فضایی شفاف پیش برود. این شفافیت اکنون جای خودش را به تصویب پنهانی طرح صیانت داده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص تصویب طرح صیانت به طور پنهانی و در سکوت خبری چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر