;
coinex

رقیب جدید ChatGPT توسط علی بابا عرضه می‌شود

علاقه به هوش مصنوعی این روزها در بین تمام شرکت‌های فناوری در سراسر جهان دیده می‌شود و شاید رقیب جدید ChatGPT توسط علی‌بابا عرضه شود!

علی بابا غول تجارت الکترونیکی جهان جدیدترین شرکتی است که اعلام کرده روی توسعه رقیب ChatGPT کار می‌کند.

بیشتر بخوانید: چت بات ارنی بات به عنوان رقیب چینی ChatGPT و Bard گوگل معرفی شد

رقیب جدید ChatGPT

بنابر گزارشی از رویترز، روزنامه چینی بیزینس هرالد قرن بیست‌ویکم مدعی شده که غول تجارت الکترونیکی چینی یعنی علی بابا در حال توسعه یک ربات شبیه به ChatGPT است که از همین حالا برای آزمایش در دسترس کارمندان این شرکت قرار گرفته است. در ادامه این گزارش ادعا شده که علی بابا تصمیم دارد تا این فناوری را به پلتفرم ارتباط سازمان و همکاری خود یعنی DingTalk اضافه کند.

علی بابا اعلام کرده که از چندین سال قبل روی توسعه هوش مصنوعی مولد و مدل‌های زبان بزرگ تمرکز کرده است. برای کسانی که اطلاعی از این موضوع ندارند، مدل‌های زبان بزرگ (LLM) نوعی برنامه کامپیوتری هستند که روی حجم زیادی از متن‌ها آموزش داده‌ شده‌اند.

رقیب جدید ChatGPT توسط علی بابا عرضه می‌شود

علاوه بر توانایی درک و پاسخ به سوالات، مدل‌های زبان بزرگ می‌توانند متن نیز تولید کنند. بر همین مبنا باید گفت، چت‌بات ChatGPT و سایر ابزارهای هوش مصنوعی مشابه امروزی از این فناوری استفاده می‌کنند.

البته علی بابا تنها شرکت چینی نیست که در تلاش برای توسعه یک رقیب برای ChatGPT است، چراکه اخیرا شرکت بایدو نیز اعلام کرده که در حال کار روی فناوری هوش مصنوعی جدیدی با نام ارنی بات است و تصمیم دارد تا آن را در ماه مارس روانه بازار کند.

گروه فناوری چینی JD.com نیز علاقه خود به ادغام فناوری مشابه ChatGPT در محصولات خود را اعلام کرده بود. در نهایت، یک منبع نزدیک به شرکت بازی‌سازی NetEase نیز تأیید کرد که این شرکت قصد دارد در کسب‌و‌کار آموزشی خود از LLMها استفاده کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره رقیب جدید ChatGPT چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر