;
coinex

کارزار جبران خسارت قطعی اینترنت در روز کنکور به راه افتاد

اخیرا کارزاری به‌منظور جبران خسارت قطعی اینترنت در روز کنکور به راه افتاده که از کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال خواستار بررسی لازم جبران این خسارات شده است.

فعالان صنعت فاوای کشور ضمن راه‌اندازی کارزاری اینترنتی، خواستار جبران خسارت قطعی اینترنت در روز کنکور به کسب‌وکارهای آنلاین شدند. این قطعی اینترنت که در این روزها حتی کسب‌وکارهای سنتی و مردم را نیز به دردسر انداخت حالا موضوع اعتراضا فعالان صنعت فاوا شده است.

در همین راستا از کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال درخواست شده تا اقدامات لازم را نسبت به بررسی راهکارهای تعیین و جبران خسارت وارده به سایر ذی‌نفعان به عمل آورد.

لازم به ذکر است که با وجود وعده مسئولان برای قطع اینترنت همراه تنها در نواحی برگزاری کنکور سراسری، شاهد قطعی اینترنت موبایل در 29 و 30 دی‌ماه در محدوده‌های بیشتری بودیم که مردم را با دردسر روبرو ساخت؛ این موضوع البته با واکنش وزیر ارتباطات و رئیس قوه قضاییه نیز همراه بود.

آن‌ها طی گفته‌هایی بر لزوم استفاده از روش جایگزین جهت مقابله با تقلب در کنکور تأکید کردند و در همین راستا صراحتا خواستار عدم قطع اینترنت در کنکورهای بعدی شدند.

بیشتر بخوانید: قطع اینترنت در روز کنکور صدای رئیس دستگاه قضا را هم درآورد!

کارزار جبران خسارت قطعی اینترنت در روز کنکور

کارزار «درخواست جبران خسارت به کسب‌وکارهای آنلاین با قطع اینترنت در زمان کنکور» از روز 16 بهمن‌ماه سال جاری آغاز شده که در کنار خسارت اقتصادی به کسب‌وکارها، افزایش ریسک سرمایه‌گذاری و دلسردی فعالین صنفی را از دیگر آثار سو این معضل به‌شمار آورده است:

«با توجه به قطعی اینترنت در روزهای برگزاری کنکور در روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ 29 و 30 دی‌ماه، شمار زیادی از کسب‌وکارهای آنلاین و آفلاین دچار مشکلات فراوان و ضرروزیان‌های هنگفتی شده‌اند. این مسئله همچنین باعث تسریع در افزایش ریسک سرمایه‌گذاری بر کسب‌وکارهای آنلاین و همچنین دلسردی فعالین این صنف شده است. در کنار ضرروزیان‌هایی که به‌صورت مستقیم متوجه کسب‌وکارهای آنلاین و آفلاین شده، برخی از ذی‌نفعان در لایه‌های دیگر همچون رانندگان محترم تاکسی‌های اینترنتی نیز دچار زیان شده‌اند».

جبران خسارت قطعی اینترنت در روز کنکور

نویسنده این کارزار اینترنتی، «رضا الفت نسب»، جانشین سرپرست موقت اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی بوده که درخواستی را از سوی فعالان صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات ثبت کرده است.

درصورت تمایل افراد قادر خواهند بود تا 14 اسفند‌ماه ضمن مراجعه به صفحه کارزار مربوطه، با امضای آن درخواست جبران خسارت به کسب‌وکارها را ارائه کنند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص کارزار جبران خسارت قطعی اینترنت در روز کنکور چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر