;
coinex

بنچمارک گیک بنچ 6 با قابلیت‌های بیشتر و پشتیبانی از یادگیری ماشینی معرفی شد

بنچمارک گیک بنچ 6 با ویژگی‌های جدید و پشتیبانی از یادگیری ماشینی معرفی شد. این مرجع قصد دارد دستگاه‌های الکترونیکی را بیش از گذشته به چالش بکشد.

بنچمارک گیک بنچ 6 به‌عنوان یک نرم‌افزار محبوب چندپلتفرمه فعالیت می‌کند و کارش به‌چالش کشیدن گوشی‌های موبایل و لپ‌تاپ و گرفتن بنچمارک از آنهاست. این نرم‌افزار هم‌اکنون از نسخه جدید پلتفرم خود با ویژگی‌های جدیدتر و پشتیبانی از یادگیری ماشینی رونمایی کرده است.

تا امروز گیک‌بنچ 5 یکی از معتبرترین و بهترین آزمون‌های سنجش توانایی‌های گجت‌های هوشمند بوده است. نسخه جدید گیک بنچ 6 آزمون‌هایی فشرده‌تر در دل خود جای داده تا بتواند قدرت سخت‌افزاری دستگاه‌های الکترونیکی را زیرفشارهای مداوم بسنجد و پردازش‌های واقعی بهتر را شبیه‌سازی کند.

بیشتر بخوانید: شکست سنگین گلکسی S23 اولترا از آیفون 14 در بنچمارک گیک‌بنچ

بنچمارک گیک بنچ 6 با ویژگی‌های جدید معرفی شد

گیک‌بنچ، نرم‌افزار محبوب چندپلتفرمه که از دستگاه‌های مختلف بنچمارک می‌گیرد، به‌زودی به جدیدترین نسخه به‌روزرسانی می‌شود. طبق گفته‌ی Primate Labs، توسعه‌دهنده‌ی گیک‌بنچ، نسخه‌ی جدید شامل آزمون‌های بهبودیافته‌ای است که با هدف سنجش کامل عملکرد سخت‌افزارهای مدرن و اپلیکیشن‌ها توسعه داده شده‌اند. Primate Labs می‌گوید:

گیک‌بنچ ۶ شامل دیتاست‌هایی است که بیشتر از نسخه‌های قبل پردازش‌های دنیای واقعی را شبیه‌سازی می‌کنند.

بسیاری از تغییرات گیک‌بنچ ۶ درمقایسه‌با گیک‌بنچ ۵ که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد، شامل آزمون قطعات سخت‌افزاری با پردازش‌های سنگین‌تر است. برای نمونه، تصاویر آزمایشی وضوح بیشتری دارند و تعداد بیشتری از آن‌ها در آزمون‌های مختلف استفاده خواهد شد. همچنین، نقشه‌ها و فایل‌های PDF بزرگ‌تر شده‌اند و دستگاه‌های آزموده‌شده باید کدهای بیشتری را با نرم‌افزار Clang کامپایل کنند. آزمون‌های متمرکز نیز بر HTML و PDF به طراحی مدرن‌تری مزین شده‌اند.

بنچمارک گیک بنچ 6 با ویژگی‌های جدید معرفی شد
مقایسه‌ی امتیاز گلکسی S22 اولترا در گیک‌بنچ ۵ (سمت راست) و گیک‌بنچ ۶ (سمت چپ)

به‌گزارش ورج، گیک‌بنچ ۶ شامل آزمون‌های جدیدی برای شبیه‌سازی موارد اضافه نظیر جلوه‌ی تاری پس‌زمینه در اپلیکیشن‌های تماس ویدئویی و تشخیص اشیاء از‌طریق هوش مصنوعی در اپلیکیشن‌های ویرایش تصویر و اعمال فیلتر بر تصاویر است. Primate Labs می‌گوید: «آزمون‌های فعلی گیک‌بنچ نظیر ناوبری و رهگیری پرتو نیز به‌روزرسانی شده‌اند تا پردازش‌های مدرن را بهتر منعکس کنند.»

به‌گفته‌ی Primate Labs:

امتیازهای گرافیکی گیک‌بنچ ۶ در پلتفرم‌ها و دستگاه‌های مختلف قابل‌قیاس‌تر خواهند بود.

آزمون‌های این بخش قرار است سخت‌افزار گرافیکی را بیشتر از قبل زیر فشار قرار دهند. این موضوع مهمی است؛ چون تعداد بیشتری از اپلیکیشن‌ها در حال بهره‌گیری از پردازنده‌ی گرافیکی برای اهدافی مثل یادگیری ماشین هستند. آزمون چند‌هسته‌ای به‌روزرسانی شده است تا با دقت بیشتری هسته‌های پرقدرت و هسته‌های کم‌مصرف موجود در پردازنده‌ها را بررسی کند.

Primate Labs می‌گوید: «زمان انجام آزمون‌های مختلف در گیک‌بنچ ۶ کمی طولانی‌تر از گیک‌بنچ ۵ خواهد بود.» کارشناس ورج که با نسخه‌ی پیش‌انتشار گیک‌بنچ ۶ کار کرده است، می‌گوید:

آزمون پردازنده‌ی مرکزی مک بوک پرو M1 در گیک‌بنچ ۵ حدوداً ۱ دقیقه و ۴۷ ثانیه طول کشید؛ اما همین زمان در گیک‌بنچ ۶ به ۳ دقیقه و ۹ ثانیه رسید.

Primate Labs می‌گوید: «تمامی استفاده‌های غیرتجاری از گیک‌بنچ ۶ را رایگان می‌کند؛ ولی برای دسترسی به قابلیت‌های اضافه نظیر استفاده از نسخه‌ی پرتابل یا مدیریت آفلاین نتایج آزمون‌ها باید نسخه‌ی پرو را تهیه کنید.» گیک‌بنچ ۶ پرو تا دو هفته‌ی آینده ۷۹ دلار قیمت دارد و پس‌از‌آن قیمتش به ۱۰۰ دلار می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره بنچمارک گیک بنچ 6 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر