coinex
راهنمای خرید تکراتو

زارع‌پور: تماس تصویری بدون نیاز به اپلیکیشن به زودی میسر می‌شود

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات دولت سیزدهم خبر از راه‌اندازی قابلیت تماس تصویری بدون نیاز به اپلیکیشن برای کاربران ایرانی داده است.

به نظر می‌رسد هدف از عرضه مجدد این تکنولوژی منسوخ شده، رفع یکی از مشکلات مردم در پی فیلترینگ واتساپ باشد. البته در در حالی است که وزیر بارها به داشتن قابلیت تماس تصویری پلتفرم‌های ایرانی جایگزین واتساپ مانند روبیکا، بله و سروش اشاره کرده است.

بیشتر بخوانید: تماس تصویری با خارج از کشور در پلتفرم‌های داخلی ممکن شد

تماس تصویری بدون نیاز به اپلیکیشن جانبی

عیسی زارع پور در حاشیه جلسه هیئت دولت از ارائه امکان تماس تصویری بدون نیاز به نصب نرم‌افزار خبر داد. این امکان البته مدت‌ها پیش توسط رایتل فراهم شده بود.

امکانی که زارع‌پور از آن سخن می‌گوید، به‌نظر می‌رسد نوعی تکنولوژی قدیمی است که به‌عنوان مزیت رقابتی رایتل برای مدتی در ایران فعال شد. رایتل در زمستان سال 1390 امکان برقراری تماس تصویری از طریق نسل سوم شبکه تلفن همراه را در ایران ارائه کرد، اما عمرش به یک سال و نیم قد نداد.

زارع‌پور: تماس تصویری بدون نیاز به اپلیکیشن به زودی میسر می‌شود

در خرداد ماه 1392 و در نتیجه مخالفت برخی مراجع تقلید، به دلیل آنچه فقدان پیوست فرهنگی عنوان شد، ارائه این سرویس توسط رایتل ممنوع شد. تابستان 1393 نیز مقرر شد که پیوست فرهنگی این سرویس توسط مرکز ملی فضای مجازی تدوین و تصویب شود و برای تصویب نهایی در اختیار شورای عالی فضای مجازی قرار گیرد.

با وجود این، هیچ توفیقی در این زمینه حاصل نشد و در نتیجه در خردادماه 1395 پرونده تماس تصویری رایتل که بیش از دو سال به زمان تصویب آن پیوست فرهنگی موکول شده بود بی‌حاصل بسته شد.

«ابوالحسن فیروزآبادی»، دبیر وقت شورای عالی فضای مجازی، در آن زمان اعلام کرد دوره تماس‌های تصویری به‌سر آمده است. با توجه به گسترش پیامرسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی ویدیو محور در دنیا، این قابلیت این روزها در سراسر دنیا کارکرد کمتری دارد اما قرار است در ایران دوباره فعال شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ارائه قابلیت تماس تصویری بدون نیاز به اپلیکیشن چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر