;
coinex

تاکسی‌های پرنده به زودی آسمان دبی را تصرف می‌کنند!

معاون رئیس جمهور امارات متحده عربی از پرواز عمومی تاکسی‌های پرنده در آسمان شهر دبی تا 3 سال آینده براساس برنامه‌ها خبر داده است.

طبق گزارش الجزیره، «شیخ محمد بن راشد»، معاون رئیس جمهور امارات متحده عربی از پرواز تاکسی‌های هوایی تا سه سال آینده در آسمان دبی خبر داده است.

درواقع فایده تاکسی‌های پرنده ارائه سفری آسان و روان، با آلایندگی صفر و فراهم‌سازی حداکثر ایمنی برای مسافران است. هر تاکسی هوایی یک خلبان و اتاقی با ظرفیت 4 مسافر در اختیار دارد که برد آن حدود 241 کیلومتر و حداکثر سرعت آن 300 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

در همین راستا، شیخ محمد در توئیتی نوشت: «طرح ایستگاه‌های تاکسی هوایی تصویب شده است و پیش‌بینی می‌شود که این پروژه تا سال 2026 عملیات نشست و برخاست عمودی الکتریکی (eVTOL) را اجرا کند».

بیشتر بخوانید: تاکسی هوایی Wisk Aero با ظرفیت 4 نفر و سرعت 200 کیلومتر بر ساعت معرفی شد

پروژه تاکسی‌های پرنده دوبی

درحقیقت مفهوم خودروهای پرنده در دبی امری تازه و بی‌سابقه‌ نیست؛ زیرا یک شرکت چینی با نام XPeng Aeroht یک خودرو پرنده برقی دو سرنشینه به نام VTOL را در اکتبر سال گذشته در دبی رونمایی کرد. بنابراین پروژه تاکسی هوایی دبی پیشرفتی عظیم در این حوزه بوده که چشم‌انداز استفاده از خودرو‌های پرنده را یک گام به واقعیت نزدیک‌تر خواهد کرد.

تاکسی‌های پرنده

بنابراین دبی نخستین ایستگاه‌های تاکسی هوایی را در 4 منطقه اصلی خود در مرکز شهر که شامل پالم جمیرا، مارینا دبی و نزدیک فرودگاه بین‌المللی هستند راه‌اندازی خواهد کرد که از این منظر به اولین شهر جهان با شبکه‌ای کاملاً توسعه‌ یافته از امکانات و پورت‌های عمودی بدل می‌شود.

همچنین شیخ محمد بن‌راشد با به‌اشتراک‌گذاری ویدیویی در توییتر، همکاری بین اداره راه و حمل‌و‌نقل دبی و 2 شرکت پیشرفته حمل‌و‌نقل هوایی Skyports Infrastructure و Joby Aviation را جهت طراحی و توسعه زیرساخت‌های این پروژه علنی کرده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص رونمایی از تاکسی‌های پرنده در دبی تا سه سال آینده چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر