;
coinex

مشکل سایه افتادن روی نمایشگر آیفون 14 پرو مکس ؛ راه حل چیست؟

سایه افتادن روی نمایشگر آیفون 14 پرو مکس یکی از مشکلاتی‌ است که بعضی کاربران را درگیر خود کرده است. اما راه‌حل این مشکل چیست؟

سایه افتادن روی نمایشگر آیفون 14 پرو مکس بحث‌های زیادی بوجود آورده به‌ طوری که گزارش‌های بسیاری از وقوع این مشکل توسط کاربران ارسال شده است. باتوجه به این گزارش‌ها ظاهراً ویژگی نمایشگر همیشه روشن (Always on display) که پس از سالها برای گوشی‌های خانواده آیفون 14 توسط اپل عرضه شده، باعث به وجود آمدن این مشکل شده است. در ادامه مطلب تصاویر مربوط‌ به به این مشکل که توسط کاربران منتشر شده است را خواهید دید.

بیشتر بخوانید:‌ اجرا نشدن برنامه همراه بانک در آیفون ؛ مشکل جدید کاربران ایرانی گوشی‌های اپل!

علت سایه افتادن روی نمایشگر آیفون 14 پرو مکس چیست؟

پس از سال‌ها بالاخره اپل ویژگی نمایشگر همیشه روشن را به اعضای Pro خانواده آیفون ۱۴ اضافه کرد. دلایل مختلفی برای عدم ارائه این قابلیت روی مدل‌های ساده عنوان شد، از جمله تراشه و پنل نمایشگر. در حالی که به نظر می‌رسد اپل فکر همه‌جایش را کرده اما به تازگی مشکل سایه افتادن نمایشگر آیفون ۱۴ پرو مکس اپل گزارش شده است. این در حالی است که تنها حدود ۴ ماه از عرضه عمومی این موبایل‌ها می‌گذرد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی، برخی از کاربران آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس در نتیجه استفاده از قابلیت نمایشگر همیشه روشن، دچار سایه افتادن روی صفحه نمایش یا اصطلاحا Screen Burn شده‌اند.

سایه به عنوان یک تصویر ثابت کمرنگ روی نمایشگر قابل مشاهده است که حتی پس از خاموش شدن تلفن روی صفحه باقی می‌ماند. تصاویر به اشتراک گذاشته شده به وضوح تصویر زمینه صفحه قفل و ساعت را نشان می‌دهد.

علت سایه افتادن روی نمایشگر آیفون 14 پرو مکس چیست؟

یکی دیگر از گزارش‌ها این است که صفحه‌نمایش آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس به سرعت در ناحیه ناچ دینامیک آیلند دچار سایه افتادن می‌شود. این بریدگی کوچک در بالای صفحه نمایش قرار دارد و دوربین جلو و سایر سنسورها را در خود جای داده است. به نظر م‌ رسد این سایه افتادن در هنگام اجرای یک یا دو برنامه‌ای که از آن استفاده می‌کنند، باشد. زیرا این امر باعث افزایش اندازه بصری ناچ می‌شود.

مشخص نیست که این مشکل چقدر گسترده است. اما چندین کاربر این مشکل را گزارش کرده‌اند و از خدمات پس از فروش اپل درخواست کمک کرده‌اند. یکی از کاربران گزارش داد که کارمندان اپل به او گفته‌اند که پیش از وی در آیفون‌های جدید گزارش سایه افتادن روی صفحه نمایش وجود نداشته است. با این حال، این کاربر می‌توانست تحت گارانتی ویژه Apple Care Plus (که نیازمند تهیه اشتراک است) یک تعویض صفحه نمایش رایگان دریافت کند.

کاربر دیگری گزارش داد که وی کمتر از یک ماه است که آیفون 14 پرو خود را دارد، اما سایه داینامیک آیلند روی نمایشگر مانده است.

در حال حاضر، اپل در مورد این وضعیت اظهار نظر نکرده است و مشخص نیست که این شرکت چه اقداماتی را برای رسیدگی به این موضوع انجام خواهد داد. سایه افتادن روی نمایشگر مشکل جدیدی نیست و به دلایل مختلفی ممکن است ایجاد شود. مثلا اگر تصویر ثابتی به شکل طولانی مدت روی صفحه نمایش باشد می‌تواند روی آن سایه بیاندازد. با ویژگی Always on Display به نظر می‌رسد که این مشکل می‌تواند در آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس بیشتر شود.

علت سایه افتادن روی نمایشگر آیفون 14 پرو مکس چیست؟

در حال حاضر، برای کاربران iPhone 14 Pro و iPhone 14 Pro Max مهم است که از احتمال سایه افتادن روی صفحه نمایش آگاه باشند و اقداماتی را برای به حداقل رساندن خطر انجام دهند.

این اقدامات می‌تواند شامل اجتناب از ویژگی Always on Display یا کاهش زمان فعال بودن آن باشد. همچنین به طور منظم تصویر زمینه را تغییر دهید و از استفاده از برنامه‌هایی که دارای عناصر ثابت هستند خودداری کنید.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره مشکل سایه افتادن روی نمایشگر آیفون 14 پرو مکس چیست؟ آیا شما با این مشکل مواجه شده‌اید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر