;
coinex

بهترین مقاصد گردشگری بهار ؛ بهار کجا بریم مسافرت؟

فصل بهار یکی از زیباترین و خوش آب و هوا ترین فصل‌ها برای مسافرت است و بسیاری از افراد، این فصل را برای تفریح و گردش انتخاب می‌کنند. اگر شما هم جزو این افراد هستید، بهتر است بهترین مقاصد گردشگری بهار را بشناسید و برنامه‌ریزی بهتری برای سفر بعدی خود داشته باشید.

همان‌‌طور که می‌دانید در ایران شهرها و جاذبه‌های دیدنی بسیار زیادی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها زیبایی خاص خود را دارند. به‌ همین‌ علت نیز برخی افراد قبل از سفر دچار سردرگمی می‌شوند و نمی‌دانند کدام شهر را به‌ عنوان مقصد خود انتخاب نمایند.

بنابراین ما قصد داریم در ادامه مقاله بهترین و مناسب‌ترین مکان‌ها برای سفر و گردش در فصل بهار را به شما معرفی کنیم تا دیگر این سوال برای‌تان به وجود نیاید که بهار کجا بریم و چه مکانی برای سفر داخلی ایده‌آل است؟ پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

اصفهان یکی از بهترین مقاصد گردشگری بهار است و سالانه، هزاران گردشگر به این شهر سفر می‌کنند. ترمینال کاوه اصفهان که در خیابان کاوه واقع شده، سطح بالایی از کیفیت را در اختیار مسافران خود قرار می‌دهد. مسافران در این ترمینال می‌توانند از خدماتی همچون هتل،‌ استراحتگاه، فروشگاه برای خرید سوغاتی،‌ اتاق مادر و کودک و سالن‌های انتظار امن استفاده کنند. امنیت و خدماتی که در این ترمینال ارائه می‌شود، اطمینان خاطر مسافر را به خود جلب می‌کند.

زیباترین شهرها و بهترین مقاصد گردشگری بهار

آب‌ و هوای مطلوب در فصل بهار، طبیعت سرسبز و جاذبه‌های تماشایی در کنار هم موجب شده‌اند گردشگران بیشتر در این زمان به سفر بروند و از شهرها و مکان‌های دیدنی مختلف بازدید کنند. بهار یکی از مناسب‌ترین فصل‌ها برای گردشگری در انواع موقعیت‌های جغرافیایی با تنوع آب‌وهوایی مختلف است؛ مخصوصا اردیبهشت و خرداد که سرمای زمستانی تمام شده و هنوز از گرمای تابستانی خبری نیست. اگر می‌خواهید با بهترین مقاصد گردشگری بهار آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مقاله همراه ما بمانید.

بهترین مقاصد گردشگری بهار ؛ بهار کجا بریم مسافرت؟

چابهار

یکی از بهترین مقاصد گردشگری بهار که محبوبیت زیادی در بین اکثر مسافران دارد، چابهار است. چابهار در استان سیستان و بلوچستان جای گرفته‌ است و یکی از محبوب‌ ترین مناطق ایران برای سفر به شمار می‌رود. این شهر زیبا در فصل بهار آب‌ و هوای معتدلی دارد و افرادی که به آن‌ جا بروند، می‌توانند از اقیانوس هند و دریای عمان نیز دیدن کنند.

در چابهار کوه‌های بلند، رودخانه‌های خروشان، تالاب‌های تماشایی و چشمه‌های رنگی زیادی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها جذابیت خاصی دارند و قطعا با تماشای‌شان حیرت‌زده خواهید شد.

کیش

یکی از به‌ یادماندنی‌ ترین و پرهیجان‌ ترین سفرهایی که می‌توانید در فصل بهار داشته باشید، سفر به جزیره کیش است. همان‌ طور که می‌دانید کیش جزو زیباترین شهرهای ایران در فصل بهار است و سالانه گردشگران بی‌شماری به آن‌ جا سفر می‌کنند.

این جزیره تماشایی جاذبه‌های دیدنی زیادی را در خود جای داده‌ است و افرادی که به آن‌ جا بروند، می‌توانند تفریحات آبی زیادی را انجام دهند. بنابراین اگر می‌خواهید سفری لذت‌بخش و متفاوت داشته باشید، بهتر است برای یک‌ بار هم که شده به این منطقه محبوب سفر کنید و در کنار خانواده لذت ببرید.

بهترین مقاصد گردشگری بهار ؛ بهار کجا بریم مسافرت؟

خوانسار

شهر خوانسار دشت لاله‌های واژگون زیادی را در خود جای داده‌ است که در فصل بهار می‌توانید از آن‌ها دیدن نمایید و از منظره‌ تماشایی آن لذت ببرید. این شهر علاوه‌بر دشت‌ها و گلستان‌های زیبا، کوه‌ها، جنگل‌ها، رودخانه‌ها و آبشارهای زیادی را نیز در خود جای داده‌ است که تجربه‌ای متفاوت از سفر را در ذهن شما حک می‌کنند.

پارس‌ آباد مغان

پارس آباد مغان نیز به عنوان بهترین مکان برای سفر داخلی در بهار شناخته شده است و روزانه افراد گردشگر زیادی به آن جا سفر می‌کنند. این شهر زیبا، دومین شهر بزرگ استان اردبیل است و مردمانی بسیار خونگرم دارد.

از جمله مهم‌ ترین صنایع دستی این منطقه می‌توان فرش‌ بافی را نام برد که اکثر روستاییان و عشایر آن‌ جا به این کار مشغول هستند. نساجی سنتی، نمدمالی، رودوزی‌های سنتی، صنایع دستی حصیری و چوبی، سرامیک و سفال سنتی، صنایع دستی چرمی، نمد مالی، گلیم‌ بافی، چرم دوزی، ملیله کاری، جاجیم‌ بافی، معرق و ساز سنتی نیز جزو مهم‌ترین صنایع پارس آباد هستند که می‌توانید آن‌ها را به‌ عنوان سوغاتی برای عزیزان‌تان تهیه کنید.

بهترین مقاصد گردشگری بهار ؛ بهار کجا بریم مسافرت؟

محلات

محلات یکی دیگر از بهترین مقاصد گردشگری بهار به شمار می‌رود که در نزدیکی اراک واقع شده است. اکثر گردشگران این شهر زیبا را با نام هلند ایران می‌شناسند. در محلات، چشمه‌های آبگرم بسیار معروفی وجود دارد و افرادی که در فصل بهار به آن جا سفر کنند، می‌توانند از طبیعت بکر و گل‌های فوق‌العاده‌ای که در آن‌ جا وجود دارد نیز لذت ببرند و سفری به‌ یادماندنی داشته باشند.

در این شهر زیبا، یک دهکده گل رویایی به مساحت 120 هکتار نیز وجود دارد که به‌ عنوان بزرگ‌ ترین مرکز پرورش گل در ایران شناخته‌ شده است و جذابیت بسیار زیادی دارد.

تیران و کرون

در غرب استان اصفهان می‌توانید از شهر زیبای تیران و کرون دیدن نمایید. در این شهر تماشایی، رودخانه‌های پر آب، کوه‌های مرتفع، چشمه‌های خروشان، دشت‌های گل، جنگل‌های سرسبز، جاذبه‌های تاریخی و قدیمی زیادی وجود دارد که با تماشای آن‌ها شگفت‌زده خواهید شد.

شهر تیران و کرون بهترین مکان برای سفر داخلی در بهار است که قدمتی نزدیک به 6 هزار سال دارد. این شهر در دوره‌های مختلف تاریخی و باستانی، سکونتگاه بشر بوده‌ و آثار تاریخی با ارزش زیادی را در دل خود جای داده است.

بهترین مقاصد گردشگری بهار ؛ بهار کجا بریم مسافرت؟

مریوان

یکی دیگر از شهرهای خوش آب‌ و هوا در استان کردستان که جاذبه‌های تاریخی و چشم‌ اندازهای حیرت‌ انگیزی در آن وجود دارد، مریوان است. این شهر زیبا به‌ عنوان مقصدی پرطرفدار در ایران شناخته‌ شده است و سالانه گردشگران زیادی برای تفریح راهی آن‌ جا می‌شوند. آب‌ و هوای مریوان در فصل بهار بسیار خنک و مطبوع است و گردشگران می‌توانند در این فصل، سفری دلنشین و آرامش‌بخش را تجربه کنند.

کرمانشاه

اگر می‌خواهید در فصل بهار به شهرهای خوش‌ آب‌ و هوا و پر جاذبه سفر کنید، بهتر است بازدید از کرمانشاه را در اولویت خود قرار دهید. در این شهر زیبا جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بی‌شماری وجود دارد که هر کدام از آن‌ها به گونه‌ای می‌توانند نظر شما را به خود جلب کنند.

از جمله معروف‌ ترین مکان‌های دیدنی شهر کرمانشاه می‌توان بیستون، پارک شرقی، قصر شیرین، دره سرخه لیزه، سراب قنبر، ریجاب، طاق گرا، اورامانات، روستای نجوبران، سراب نیلوفر، طاقبستان، منطقه اورامانات، پارک کوهستان و پلنگان را نام برد.

محبوب ترین جاذبه‌ها و جاهای دیدنی ایران در بهار

دریاچه گنج

شاید این سوال برای شما هم به وجود آمده باشد که بهار کجا بریم مسافرت و از چه جاذبه‌های جذابی دیدن کنیم؟ از این رو بهتر است بازدید از دریاچه تخت سلیمان یا دریاچه گنج در 45 کیلومتری شهر تکاب استان آذربایجان غربی را از دست ندهید.

این دریاچه تماشایی ویژگی‌های بسیار جالبی دارد و برخی از افراد قدیمی در شهر تکاب معتقدند که دریاچه گنج با کوبیده شدن عصای حضرت سلیمان به‌ وجود آمده و گنج‌های زیادی نیز در آن‌ جا پنهان‌ شده است. دریاچه گنج حدود 112 متر عمق دارد و درجه‌ حرارت آب آن نیز 40 درجه سانتی‌ گراد است. در نزدیکی این دریاچه می‌توانید از مجموعه قدیمی تخت‌ سلیمان که در بین منطقه‌ای سرسبز واقع‌ شده است نیز بازدید به عمل آورید.

بهترین مقاصد گردشگری بهار ؛ بهار کجا بریم مسافرت؟

باغ گیاه‌ شناسی

از جمله بهترین مقاصد گردشگری بهار می‌توان باغ گیاه شناسی در کرج را نام برد. این باغ زیبا جزو محبوب‌‌ترین جاذبه‌های گردشگری استان البرز به حساب می‌آید و وسعتی حدود 145 هکتار دارد. باغ گیاه شناسی کرج در اراضی چیتگر جای گرفته است و افرادی که به دیدن آن می‌روند، می‌توانند از کوه هیمالیا، دریای خزر و پل چینی که به شکل فوق العاده‌ای شبیه‌ سازی شده‌اند نیز دیدن نمایند.

از دیگر قسمت‌های متنوع باغ گیاه‌شناسی می‌توان آمفی‌ تئاتر رو باز، کلکسیون گل‌های رز، فرش گل، قفس پرندگان، آبشار گل، آلاچیق، کافی‌شاپ و رستوران را نام برد.

کاریز

کاریز یک شهر زیرزمینی در کیش است که معماری تاریخی بسیار خیره‌ کننده‌ای دارد. این جاذبه به‌ عنوان یکی از بهترین و محبوب ترین جاهای دیدنی ایران در بهار شناخته شده است و سالانه گردشگران زیادی از سراسر جهان به دیدن آن می‌روند.

در قلب جزیره مرجانی کیش می‌توانید شهر زیرزمینی کاریز را از نزدیک تماشا کنید. سقف این شهر با استفاده از مرجان‌ها و صدف‌هایی که قدمت بسیار کهنی دارند، پوشیده شده‌ است. در شهر کاریز تنها مسجد مرجانی جهان با سقفی پر از فسیل دریایی، سنگواره و صدف نیز جای گرفته است. همچنین بهتر است بدانید خاک و گل این جاذبه توریستی بین‌ المللی خواص درمانی فوق‌ العاده‌ای دارد.

بهترین مقاصد گردشگری بهار ؛ بهار کجا بریم مسافرت؟

دریاچه کوه گل

دریاچه طبیعی کوه گل در شمال شهرستان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده‌ است و شما می‌توانید به راحتی آن را در نزدیکی شهر توریستی سی‌سخت پیدا کنید. این مورد از بهترین مقاصد گردشگری بهار زیبایی‌های زیادی را در اطراف خود جای داده‌ است و کسانی که به دیدن آن بروند، می‌توانند از آبشار تنگ نمک، دشت لاله‌های واژگون، آب هوای مطبوع، تماشای گل‌های شقایق، آویشن و گیاهان وحشی نیز لذت ببرند.

جزیره هنگام

جزیره هنگام یک جزیره کوچک و جالب است که در قشم جای گرفته و ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای دارد. از جمله مشهورترین جاذبه‌هایی که در این جزیره زیبا جای گرفته‌ است می‌توان تأسیسات بندری انگلیسی‌ها، آب‌های نیلگون خلیج‌فارس، گونه‌های جانوری دریایی و… را نام برد.

جنگل ابر

یکی از زیباترین شهرهای ایران در فصل بهار که جذابیت‌های فوق‌ العاده‌ای دارد، سمنان است. افرادی که به این شهر تماشایی سفر کنند، می‌توانند از جنگل ابر که یکی از دست‌ نخورده ترین و متفاوت‌‌ترین جنگل‌های ایران است، دیدن نمایند و لذت ببرند. این جنگل بسیار جذاب است و مطمئناً با دیدن آن، حیرت‌زده خواهید شد.

بهترین مقاصد گردشگری بهار ؛ بهار کجا بریم مسافرت؟

کاروانسرای مشیرالملک

کاروانسرای مشیرالملک در استان بوشهر واقع شده‌ و زمان ساخت آن مربوط به سال 1250 شمسی است. این کاروانسرا به دستور حاج میرزا ابوالحسن‌ خان مشیرالملک ساخته‌ شده و معمار آن نیز حاج‌ محمد رحیم شیرازی نام داشته است.

معمار حرفه‌ای و ماهر، برای ساخت کاروانسرای مشیرالملک از مصالحی همچون سنگ، ساروج و گچ بهره گرفته و به‌ طرز فوق‌ العاده‌ جذابی این بنا را طراحی کرده‌ است. شما می‌توانید از این کاروانسرا به عنوان بهترین مقاصد گردشگری بهار نیز بازدید نمایید و از تماشای معماری منحصر به فرد بنا لذت ببرید.

آبشار مارگون

آبشار مارگون یکی از زیباترین و دیدنی‌‌ترین آبشارهایی است که در شهرستان سپیدان واقع شده‌ و ارتفاعی نزدیک به 70 متر دارد. عرض این آبشار نیز حدود 100 متر است و از این رو آن را به‌ عنوان یکی از باشکوه‌‌ترین و بزرگ‌ترین آبشارهای ایران می‌شناسند. در فصل بهار اطراف آبشار مارگون پر از داروهای گیاهی و گل و گیاهان مختلف است که تمام آن‌ها در کنار هم، جذابیت منطقه را چندین برابر کرده‌اند.

تخت ‌جمشید

تخت جمشید نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی ایران در بهار است که در نزدیکی شهر مرودشت قرار دارد. تخت‌ جمشید در گذشته با نام پارسه و چهل منار نیز شناخته شده‌ است. پارسه در گذشته یکی از شهرهای باستانی ایران و پایتخت هخامنشیان بوده که اسکندر مقدونی سردار یونانی، در گذشته آن را به آتش کشیده‌ است.

بهترین مقاصد گردشگری بهار ؛ بهار کجا بریم مسافرت؟

آکواریوم اصفهان

آکواریوم اصفهان یکی از اولین و بزرگ‌ترین آکواریوم‌های کشور است که در زمینی به وسعت حدود 3500 متر مربع احداث شده و ویژگی‌های خارق العاده‌ای دارد. این آکواریوم بی‌نظیر دارای یک تونل آکواریوم یا دنیای زیر آب، 30 عدد آکواریوم کوچک، آکواریوم‌های بزرگ، چند مرکز آزمایشگاه و قرنطینه، آکواریوم‌های لمسی، فروشگاه هدایا و… است که بازدید از آن برای عموم مردم آزاد است.

در واقع اصفهان به‌ عنوان بهترین مکان برای سفر داخلی در بهار شناخته شده است و افرادی که به این شهر سفر کنند، می‌توانند از جاذبه‌های متفاوتی همچون آکواریوم اصفهان دیدن نمایند و از تماشای جانوران و آبزیان مختلف لذت ببرند.

این آکواریوم جذاب در پارک ناژوان قرار گرفته است و شما می‌توانید بعد از بازدید از آن، در پارک نیز به گشت و گذار بپردازید و از فضای زیبا و امکانات بی‌نظیر لذت ببرید.

بازارگاه ؛ خرید آسان بلیط آنلاین

سامانه بازارگاه کامل‌ترین امکانات را در زمینه خرید بلیط اتوبوس، اجاره سرویس دربستی و ارسال بار اینترنتی در اختیار شما می‌گذارد. شما می‌توانید برای داشتن سفری راحت‌تر و اختصاصی، از طریق سامانه بازارگاه تاکسی بین شهری دربست تهیه کنید. بزرگ‌ترین مزیت تاکسی‌های دربست این است که شما از درب منزل سوار و در مقصد هرکجا بخواهید پیاده می‌شوید حتی می‌توانید در مقصد توقف چند ساعته‌ایی داشته باشید و با همان تاکسی‌ برگردید. داشتن کاربری ساده و همچنین وجود اپلیکیشن کارامد و پوشش دهی معتبرترین شرکت های مسافربری سراسر کشور، شما را از مراجعه به سایت های متعدد جهت خرید بلیط اتوبوس بی نیاز می‌نماید.

سخن پایانی

دقت داشته باشید جاهای دیدنی و بهترین مقاصد گردشگری بهار در کشورمان، خیلی بیشتر از مواردی است که در این مقاله به معرفی آن‌ها پرداختیم. البته ما سعی کردیم شما را با زیباترین شهرها و پرطرفدارترین جاذبه‌ها آشنا کنیم تا انتخاب جاهای دیدنی ایران برای‌تان در طول سفر به شهرهای مختلف، دشوار نباشد و همچنین بتوانید سفری بسیار عالی داشته باشید. پیسنهاد می‌کنیم بهترین فصل بهاری، یعنی اردیبهشت را انتخاب کنید تا بیشترین بهره را از ایران‌گردی ببرید. استان‌های شمالی کشور را در سفرهای امسال فراموش کنید و تماشای زیبایی‌های ایران زمین را از خودتان دریغ نکنید.

نظر شما درباره بهترین مقاصد گردشگری بهار چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (6 نظر)

    مردم عادی توان خرید نون عادی رو هم ندارند این برنامه سفر برای مسئولین هست نه مردم افسرده ایران. اونایی که بالای ۵۰ میلیون حقوق میگیرن نه تحریم نه دلار ۵۰ هزاری براشون مهمه . فقط مردم عادی فلج شده . عمر یک جوان هدر رفته را چطوری تو اون دنیا جواب می‌دهند مسئولین صف اولی؟

    پاسخ

    والا من ۲۴ سالمه متولد تیران و کرون
    نه آبشاری داره
    نه رودخونه
    نه دریاچه
    نه جنگل
    اینا رو ازکجا اوردین؟؟؟
    گذاشتنتون سرکار

    پاسخ

    من چابهار پیشنهاد میدم برید واقعا عالیه

    پاسخ

    بهار فقط شهرهای جنوبی لرستان و خوزستان .شیراز .کهکیلویه

    پاسخ

    عید سرده آخه کی می‌ره کردستان و کرمانشاه باید برید جنوب ایران مثلاً بندر گناوه بوشهر بندر عباس

    پاسخ

    حاجی دست خوش
    این عکس لوگوتون توی طبیعت جوخانه سرفاریاب استان کهگیلویه وبویر احمد گرفته شده ولی هیچ اسمی از کهگیلویه برده نشده؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    واقعا چراااااااا!!!!!!!!

    برای عکسهای بیشتر
    به آدرس mnbn8913.blogfa.com
    حتما سر بزنید ونظر بگذارین

    پاسخ