;
coinex

شکایت کارگران تسلا از توییتر ؛ ایلان ماسک ایده اتحادیه کارگری را در نطفه خفه کرد!

شکایت کارگران تسلا از توییتر به شورای ملی روابط کار آمریکا (NLRB) در پی مسدودیت حساب کاربری آن‌ها از سوی توییتر به علت «شدوبن» رقم خورده است.

به گزارش انگجت، کارگران تسلا که اقدام به راه‌اندازی اتحادیه‌ای جهت ارائه اعتراضات و پیشنهادات خود کرده بودند، مسئول برچسب زدن داده‌های فناوری اتوپایلوت تسلا هستند. آن‌ها پیش‌تر در مصاحبه‌ای با بلومبرگ خواستار دستمزد بیشتر و حتی شرایط کاری بهتر شدند.

در همین راستا این گروه از کارگران تسلا در 14 فوریه امسال از قصد خود مبنی بر ایجاد اتحادیه رونمایی کردند و حتی طی بیانیه‌ای در توئیتر اقدامات خود را منتشر کردند. بااین‌حال روز بعد توئیت‌های این گروه در نتایج جستجو نمایش داده نمی‌شد و همین موضوع خبر از «شدوبن» حساب کاربری آن‌ها می‌داد.

همه این مسائل در حالی است که ایلان ماسک مالک تسلا، سال پیش با خرید توئیتر به قیمت 44 میلیارد دلار، همواره یکی از منتقدان جدی اتحادیه‌سازی کارگران در این شبکه اجتماعی بوده است. همین امر سوءظن‌ها را نسبت به ایجاد اختلال‌های عمدی توییتر در اکانت‌های افراد عضو اتحادیه کارگران تسلا برانگیخت که این روزها شاهد شکایت کارگران تسلا از توییتر هستیم.

بیشتر بخوانید: اخراج یکی از مهندسان توییتر توسط ماسک با کودکانه‌ترین دلیل ممکن!

شکایت کارگران تسلا از توییتر به دلیل شدوبن اکانت آن‌ها

اصطلاح «شدو‌بن» (Shadow ban) در واقع به مسدودیت جزئی یا قرارگیری در لیست سیاه حساب کاربری جهت کاهش بازدید بدون اطلاع صاحبان آن اشاره دارد. «شدوبن» حتی امکان اینکه به جای ممنوعیت کامل به تعامل کمتر با حساب و بازدید کم پست‌ها منجر شود را نیز دارد.

در شکایتنامه این گروه به NLRB ذکر شده است: «در فوریه 2023 میلادی بلافاصله پس از آنکه کارگران کمپین ایجاد اتحادیه در واحد گیگافکتور2 تسلا اعلام کردند، کارفرمای آن‌ها از طریق ایلان ماسک ( مدیر ارشد اجرایی تسلا) یا عاملان و نمایندگان وی حساب کاربری اتحادیه مذکور(united_tasla@) را در توئیتر مسدود کردند».

شکایت کارگران تسلا از توییتر

همچنین سخنگوی این اتحادیه کارگری به «وایس نیوز» اعلام کرد: «ما مطمئن شدیم هنگامی‌که فرد united_tasla یا TeslaWorkersUnited را در توئیتر جستجو می‌کند، در نتایج هیچ نشانی از حساب کاربری دیده نمی‌شود. به طور معمول هنگام جستجوی یک کاربر توئیت‌های وی آشکار می‌شود. اما هنگامی‌که فرد اصطلاحات گفته شده را جستجو می‌کند، در نتایج آن فقط گروه‌های تگ شده یا گروه‌هایی که اصطلاحات را منشن کرده‌اند، ظاهر می‌شوند».

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص شکایت کارگران تسلا از توییتر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر