;
coinex

آزمایش موفقیت‌آمیز نخستین خودرو پرنده ژاپن

نخستین خودرو پرنده ژاپن با ظرفیت 2 نفر با موفقیت آزمایش پرواز خود را پشت سر گذاشته و مسافت 400 متری را در ارتفاع 30 متری زمین پیمود.

براساس گزارشی ژاپن تایمز، خودروهای پرنده به عنوان روش و ابداعی جدید حمل و نقل در آینده مورد نظر قرار گرفته است. آن‌ها در واقع راه‌کاری نوین جهت حل چالش‌هایی همچون ترافیک، آلودگی و غیره در حمل و نقل شهری به حساب می‌آیند.

بیشتر بخوانید: تاکسی‌های پرنده به زودی آسمان دبی را تصرف می‌کنند!

آزمایش موفقیت‌آمیز نخستین خودرو پرنده ژاپن

در همین راستا نخستین خودرو پرنده ژاپن با طرفیت 2 نفر با تلاش گروه تحقیقاتی MASC ساخته و مورد آزمایش قرار گرفت. عرض و ارتفاع این وسیله نقلیه به ترتیب 5.6 و 1.7 متر و همچنین وزن آن 430 کیلوگرم است. این پرواز آزمایشی در ساحل شهر اویتا صورت گرفته و در واقع نخستین پرواز سرنشین‌دار چنین وسیله نقلیه‌ای محسوب می‌شود.

نخستین خودرو پرنده ژاپن

این وسیله نقلیه بدون خلبان در یک مسیر از پیش مشخص شده پرواز کرد و به ارتفاع 30 متری سطح زمین رسید، سپس بر فراز دریا با سرعت 36 کیلومتر بر ساعت به مدت 3 دقیقه و نیم به پرواز خود ادامه داد. خودروی پرنده مذکور مسافت 400 متری را به همین شکل پیمود.

«کایرینو هیروشی» مدیر MASC در این رابطه بیان داشت هدف از این آزمایش بهره‌گیری از خودروهای پرنده به عنوان خودروهای تجاری بوده است. وزارت حمل ونقل ژاپن نیز گفته است این نخستین تست پرواز یک خودروی پرنده در فضای ژاپن به حساب می‌آید. آینده خودروهای پرنده این روزها امیدهای بسیاری را ایجاد کرده و یک پرواز آزمایشی موفق در ژاپن قدمی موثر در ایجاد این چشم انداز آینده‌نگرانه خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص آزمایش موفقیت‌آمیز نخستین خودرو پرنده ژاپن چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر