;
coinex

ساخت فیلم‌های جدید ارباب حلقه‌ها تایید شد

دیوید زسلاو مدیرعامل وارنر دیسکاوری در حاشیه مراسم بررسی گزارش مالی شرکت برادران وارنر رسما ساخت فیلم‌های جدید ارباب حلقه‌ها را تایید کرد.

همزمان با برگزاری مراسم گزارش مالی شرکت وارنر برادرز، مدیرعامل این مجموعه اعلام کرد که به زودی شاهد بازگشت داستان‌های سرزمین میانه به پرده‌ نقره‌ای خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: جدیدترین تریلر جان ویک 4 منتشر شد

ساخت فیلم‌های جدید ارباب حلقه‌ها

بنابر قراردادی که بین شرکت برادران وارنر و شرکت سوئی گروه امبریسر به امضا رسیده، وارنر و استودیوی فیلمسازی New Line Cinema بار دیگر امتیاز ساخت فیلم‌های سینمایی جدیدی از آثار نویسنده مشهور جی. آر. آر. تالکین یعنی ارباب حلقه‌ها و هابیت را به دست آورده‌اند.

امبریسر که در سالیان گذشته با خریدهای بزرگش در صنعت گیمینگ معروف شده بود، سال گذشته حقوق و امتیاز انحصاری ساخت فیلم،‌ بازی، اسباب‌بازی، پارک‌های تفریحی، پروژه‌های لایواکشن و هرگونه محصول رسانه‌ای و مصرفی از سرزمین میانه را با خرید Middle-earth Enterprises از شرکت The Saul Zaentz Company به‌دست آورد.

ساخت فیلم‌های جدید ارباب حلقه‌ها تایید شد

مدبرعامل برادران وارنر خبر این توافق را در کنفرانس مالی روز پنجشنبه این شرکت با سهامداران و هواداران به اشتراک گذاشت. بسیاری معتقدند این نحوه انتشار این خبر تلاشی از سوی زسلاو برای ایجاد آرامش خاطر برای سهامداران این شرکت و بازار مالی وال‌استریت در خصوص آینده فیلمسازی شرکت برادران وارنر بوده است.

به نظر می‌رسد زسلاو بعد از سال‌ها مشکلات مالی برادران وارنر، انتقادات فراوان و عملکرد مالی ضعیف، تصمیم دارد با تکرار فرمول موفق دهه ابتدایی قرن بیست و یکم که در آن شاهد اکران آثار جاودانه‌ای مانند سه‌گانه سه‌گانه‌ی The Dark Knight، مجموعه‌ی هری پاتر و درنهایت فیلم‌های حماسی ارباب حلقه‌ها از سوی این شرکت بودیم، بار دیگر وارنر را به اوج برساند.

در ادامه همین روند و در ماه نوامبر بود که زسلاو از تمایل خود برای همکاری مجدد با جی. کی. رولینگ نویسنده مشهور مجموعه پرطرفدار هری پاتر در راستای ساخت فیلم‌ها و آثار بیشتری از این جهان گفته بود.

در حال حاضر هنوز مشخص نیست که واکنش بینندگان به این پروژه‌های سینمایی جدید چیست، آن هم با وجود برنامه‌های آمازون برای پخش فصول بیشتری از سریال حلقه‌های قدرت. اما تفاوت‌های بزرگی بین پروژه‌های آمازون و برادران وارنر وجود دارد. برای مثال آمازون انحصار ساخت سریال از این مجموعه را در اختیار دارد اما انحصار شخصیت‌های مهمی چون گندالف، بیلبو و آراگورن به پروژه‌های سینمایی برادران وارنر اختصاص دارد. لی گوئنچاد، مدیرعامل استودیوی Freemode که یکی از زیرمجموعه‌های امبریسر است، درباره‌ی این توافق جدید می‌گوید:

«ما اهمیت و ارزش بالای این آثار را درک می‌کنیم و با همکاری با هنرمندان استودیوی نیو لاین سینما و برادران وارنر پیکچرز، برنامه داریم تا با ادای احترام به‌ گذشته و داشتن نگاهی به آینده، برای دستیابی به فاخرترین سطح کیفیت و ارزشمند بودن این ساخته‌ها تلاش کنیم».

در این بین، مدیران واحد فیلمسازی برادران وارنر که مایکل دی لوکا و پاملا عبدی هستند از عدم تمایل به تقلید و تکرار کارهای موفق پیشین می‌گویند. آن‌ها در این خصوص گفته‌اند: «بیست سال پیش، نیو لاین سینما با برداشتن یک گام مطمئن غافل‌گیرکننده، تصمیم گرفت تا به این داستان‌ها، شخصیت‌ها و جهان شگفت‌انگیز ارباب حلقه‌ها روی پرده‌ی سینمای جان ببخشد. نتیجه‌ی نهایی، مجموعه‌ی سینمایی موفقی است که موردتوجه و علاقه‌ی نسل‌های متفاوتی از طرفداران قرار گرفته است. اما با وجود تمامی جزئیات و [ابعاد روایی] بزرگی که با عشق در این دو سه‌گانه تلفیق و به بینندگان عرضه شده است، همچان گوشه‌های زیادی از جهان بزرگی که در ابتدا تنها در رویای جی.آر.آر تالکین وجود داشت، کشف‌نشده و دست نخورده باقی‌مانده است. فرصت دعوت دوباره‌ی هواداران به جهشی عمیق‌تر به درون دنیای سینمایی سرزمین میانه، افتخار بزرگی است. ما از فرصت همکاری با شرکت Middle-earth Enterprises و امبریسر برای این ماجراجویی جدید، بسیار هیجان‌زده‌ایم».

ساخت فیلم‌های جدید ارباب حلقه‌ها تایید شد
ساخت فیلم‌های جدید ارباب حلقه‌ها تایید شد

البته که پیتر جکسون خالق سه‌گانه اساطیری ارباب حلقه‌ها که فروشی 2.9 میلیارد دلاری در گیشه برای وارنر به همراه داشت و خودش نیز جایزه اسکار بهترین فیلم سال 2003 را دریافت کرد، در واکنش به این خبر از تمایل خود و نویسندگانش یعنی فرن والش و فیلیپا بوینز برای همکاری مجدد با وارنر گفت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ساخت فیلم‌های جدید ارباب حلقه‌ها چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر