;
coinex

بزرگترین دیتاسنتر خورشیدی جهان در امارات افتتاح شد

بزرگترین دیتاسنتر خورشیدی جهان در امارات با مساحت بیش از 16 هزار متر مربع و در پارک خورشیدی محمد بن راشد آل مکتوم دبی افتتاح شد.

اماراتی‌ها اخیرا بزرگترین دیتاسنتر سبز جهان با مساحتی بیش از 16 هزار متر مربع در پارک خورشیدی محمد بن راشد آل مکتوم دبی که از آن به عنوان بزرگترین پارک خورشیدی تک سایتی جهان یاد می‌شود راه‌اندازی کرده و توانسته رکورد گینس را بشکند.

بیشتر بخوانید: روزه گرفتن فضانورد اماراتی در ماموریت فضایی کرو 6 اسپیس ایکس!

بزرگترین دیتاسنتر خورشیدی جهان

در مراسم افتتاحیه این دیتاسنتر، شرکای حوزه فناوری شرکت Moro Hub که مالک این مرکز داده است از جمله دل، مایکروسافت، هواوی، VMware و همچنین حمدان بن محمد آل مکتوم، ولیعهد دبی و رئیس شورای اجرایی د‌بی در افتتاحیه آن حضور داشتند.

سعید محمد الطایر، مدیرعامل و رئیس اداره آب و برق دبی در این خصوص توضیح داده که این مرکز داده در بخش‌های امنیت سایبری، میزبانی ابری و پشتیبان‌گیری و همچنین سیستم چت زنده مبتنی چت بات این روزها معروف ChatGPT شرکت Moro برای ارائه خدمات نسل بعد فعالیت می‌کند.

بزرگترین دیتاسنتر خورشیدی جهان در امارات افتتاح شد

در راستای دستیبابی به این اهداف، مرکز داده پایدار از فناوری شرکای Moro Hub استفاده خواهد کرد که شامل بانک ملی امارات د‌بی (Emirates NBD)، هیئت دیجیتال دبی (Digital Dubai Authority) و بانک اسلامی دبی می‌شود تا قابلیت‌های هوش مصنوعی، بازیابی داده‌ها و اینترنت اشیا (loT) خود را تقویت کند. الطایر در ادامه گفته که این مرکز جدید، شهرت امارات متحده عربی به عنوان یک بازیگر پیشرو جهانی در حوزه اقتصاد سبز و پیشرد پایداری را افزایش می‌دهد.

او همچنین خاطرنشان کرد که زیرساخت‌های دارای کربن کم این مرکز و همچنین وابستگی 100 درصدی به انرژی تجدیدپذیر برای تولید ظرفیت بیش از 100 مگاوات (MW) در این مرکز، از استراتژی انرژی پاک و انتشار خالص صفر د‌بی حمایت می‌کند که این کشور امیدوار است تا سال 2050 تمام ظرفیت تولیدی انرژی خود را از طریق انرژی پاک تولید کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره افتتاح بزرگترین دیتاسنتر خورشیدی جهان در امارات چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر