;
coinex

قابلیت دوبله ویدیوهای یوتیوب به زودی فعال می‌شود

به زودی قابلیت دوبله ویدیوهای یوتیوب در دسترس یوتیوبرها قرار می‌گیرد. با وجود این قابلیت، افراد می‌توانند مخاطبان خود را در سطح جهان گسترش دهند.

با در دسترس قرار گرفتن این ویژگی، یوتیوبرها می‌توانند یک ترک صوتی جدید را به صدای پیش‌فرض ویدیوی خود اضافه کرده و ویدئوهای دوبله شده به چند زبان را در یوتیوب منتشر کنند.

چند سالی می‌شود که یوتیوب در حال کار بر روی این ویژگی است و حال آزمایش آن با تعداد نفرات بیشتری انجام می‌شود. از این رو انتظار می‌رود این قابلیت به زودی در دسترس همه کاربران قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: آزمایش ویدیوهای چندزبانه یوتیوب در هند ؛‌ تماشای ویدیو با دوبله اختصاصی یوتیوب!

دوبله ویدیوهای یوتیوب می‌تواند بازدید را افزایش دهد

ویژگی دوبله ویدیوهای یوتیوب می‌تواند موجب رشد شگفت انگیزی در میزان بازدید ویدئوها شود چرا که برخی افراد ترجیح می‌دهد ویدئوی مورد نظر را با زبان مادری خود تماشا کنند.

در آزمایش‌های اولیه، ۳،۵۰۰ ویدیو با بیش از ۴۰ زبان جهانی منتشر شده و روزانه ۲ میلیون بار ویدیوهای دوبله شده در ماه ژانویه ۲۰۲۳ دیده شده است. افرادی که از این ویژگی آزمایشی استفاده کرده‌اند، مدت زمان مشاهده ویدیوهای آن‌ها در زبان دیگر، حدود ۱۵ درصد افزایش یافته است.

قابلیت دوبله ویدیوهای یوتیوب به زودی فعال می‌شود

یوتیوبری به‌نام MrBeast با بیش از ۱۳۰ میلیون مشترک از سراسر جهان یکی از افرادی بوده که از قابلیت آپلود ویدیوهای چندزبانه یوتیوب استفاده کرده است. وی چندین کانال در ۱۱ زبان مختلف دنیا دارد که مدیریت آن‌ها بسیار دشوار خواهد بود. در صورتی که اگر تنها یک کانال داشت که ویدیوهایش به چند زبان زنده دنیا دوبله می‌شدند، کار بسیار آسان‌تر بود.

با این قابلیت جدید، کاربران می‌توانند روی هر ویدیویی که دوست دارند ببینند، کلیک کرده و به‌سادگی زبان صوتی آن را به زبان دلخواه خود تغییر می‌دهند. اما پس از انتخاب یک زبان، یوتیوب به طور خودکار آن را به عنوان زبان پیش‌فرض تمام ویدیوهای دوبله شده قرار می‌دهد.

یوتیوب هنوز اطلاعاتی از تاریخ در دسترس عموم قرار گرفتن قابلیت دوبله ویدیوها را ارائه نکرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی دوبله ویدیوهای یوتیوب چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    سلام ببخشید که این گزینه دوبله فارسی یوتیوب فعال میشه میشه بگین

    پاسخ

    سلام ببخشید که این گزینه تو یوتیوب فعال میشه میشه بگین

    پاسخ

    بنظرم ویدیو های یوتیوب رو با قابلیت جدید دوبله فارسی اضافه کنید

    پاسخ