;
coinex

زمان تحویل خودروهای وارداتی اعلام شد

زمان تحویل خودروهای وارداتی مشخص شد. سخنگوی وزارت صمت تنها یک روز پس‌ از ثبت‌نام اولیه خودروهای وارداتی، تاریخ تحویل آنها را نیز اعلام کرد.

امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت، زمان تحویل خودروهای وارداتی را اعلام کرد. وی روز گذشته با حضور در یک برنامه رادیویی نحوه و زمان تحویل خودروهای وارداتی را اعلام کرد و گفت: «از 100 هزار ثبت‌نام اولیه این خودروها، 90 درصد به‌صورت 3 ماهه تحویل مشتریان می‌‌شود، 5 درصد با تحویل فوری و 5 درصد نیز 6 ماهه خواهد بود.»

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید خودروهای وارداتی ؛ هرآنچه باید از روش جدید واگذاری خودرو بدانید

زمان تحویل خودروهای وارداتی اعلام شد

سرانجام پس از کش‌وقوس‌های بسیار، از روز گذشته (شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱) فرایند ثبت نام متقاضیان خودروهای وارداتی آغاز شد. امید قالیباف، سخنگوی وزارت صنعت و معدن و تجارت، روز گذشته با یک برنامه رادیویی مصاحبه کرد و توضیحاتی را در خصوص عرضه خودروهای وارداتی و زمان تحویل این خودروها به مشتریان ارائه داد.

زمان تحویل خودروهای وارداتی اعلام شد

قالیباف گفت قرار است ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو خارجی در شش ماه وارد کشور شود. به گفته سخنگوی وزارت صمت، عمده خودروهای وارداتی سه ماهه به مشتریان تحویل داده می‌شوند؛ اما شاید ۵ درصد آنها به‌صورت تحویل فوری باشد و ۵ درصد هم شش ماهه به مشتریان تحویل داده شوند. وی در خصوص نحوه عرضه این خودروها گفت:

قرار بود خودروهای وارداتی در بورس عرضه شوند و امکان آمادگی این کار وجود داشت؛ اما به یک مشکلی با عرضه در بورس برخوردیم. به هر حال تحویل ماشین‌ها سه ماهه بود و چون از خارج هم می‌خواهد وارد بشود، از نظر بورس کالا ریسک به همراه داشت. دوستان بورسی زیر بار این ریسک نمی‌رفتند و می‌گفتند اگر این خودروها نیامد، ما جواب کسی که از طریق بورس کالا خرید کرده را چه بدهیم و این ریسک گردن کیست؟

وی در واکنش به انتقاد از تعداد خودروهای عرضه شده و همچنین واریز مبلغ ۵۰۰ میلیون از سوی متقاضیان اظهار کرد: «نکته مهم این است که این اتفاق دارد می‌افتد. توقع داشتید خودرو مجانی داده شود؛ متقاضی باید ۵۰۰ میلیون تومان داشته باشد که ما بفهمیم تقاضایش واقعی است و نباید این‌طور باشد که طرف بگوید حالا دارم رد می‌شوم یک تقاضای خودرو هم بگذارم و حق کسی که خودرو می‌خواهد ضایع بشود. به گفته قالیباف:

حساب وکالتی به اسم خود شخصی متقاضی خواهد بود و پول هم در حساب خودش بلوکه می‌شود و تا زمانی که خودش بخواهد در هر مرحله ادامه بدهد تا گرفتن خودرو یا بخواهد انصراف بدهد، دست خودش است. در واقع این پول در حساب خود شخص هست و در دست وزارت صمت نخواهد بود؛ چون باید بفهمیم طرف تمکن مالی دارد یا آمده اول اسم بنویسد و بعدا یک فکری برای مبلغش کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص زمان تحویل خودروهای وارداتی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر