;
coinex

تغییر لوگوی نوکیا بعد از 60 سال ؛ هویت جدیدِ برند محبوب و قدیمی!

تغییر لوگوی نوکیا بعد از 60 سال می‌تواند خبر خوبی برای دوست‌داران این شرکت محبوب فنلاندی باشد. اما آیا این گامی برای حضور قدرتمندانه در بازار موبایل است؟

شرکت محبوب و صاحب‌نام نوکیا که دفتر مرکزی آن در کشور فنلاند قرار دارد، در دورانی که هنوز نه اندرویدی وجود داشت و نه اپل دستی در ساخت گوشی موبایل پیدا کرده بود، به‌عنوان غول تولیدکننده گوشی موبایل و ابزارهای مخابراتی شناخته شده بود.

گوشی‌های این برند همیشه به استحکام و کیفیت ساخت بالا مشهور بودند. حتی امروزه که این برند دراختیار شرکت HMD Global قرار دارد نیز، همان کیفیت ساخت پیشین در محصولات هوشمند نوکیا حفظ شده است.

البته که در این بین، نوکیا چند صباحی از دنیای گوشی موبایل کنار کشید و پس‌از آن دوباره با شرکت مذکور شروع به تولید موبایل کرد اما نتوانسته بازار خوبی بدست آورد و مدتی می‌شود که در بازار کم‌فروغ شده است. حالا ظاهراً این برند محبوب دوباره قصد دارد قدرتمندتر از قبل بازگردد و طراحی جدید لوگوی آن نیز بی‌شک به‌دلیل تغییرات استراتژیک در کسب‌وکار این شرکت خواهد بود. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: گوشی اقتصادی نوکیا G22 با تمرکز بر قابلیت تعمیرپذیری آسان معرفی شد

تغییر لوگوی نوکیا بعد از 60 سال محقق شد

نوکیا برای اولین بار در تقریباً ۶۰ سال اخیر قصد دارد هویت برندش را تغییر دهد. این تولیدکننده‌ی تجهیزات مخابراتی که در بین ایرانی‌ها با گوشی‌هایش شهرت دارد، میزبان تغییراتی اساسی شده است و قصد دارد روی رشد بیشتر کسب‌و‌کارهایش تمرکز کند. یکی از اقدامات مهم نوکیا، رونمایی لوگو جدید است.

لوگو جدید نوکیا متشکل‌ از پنج بخش مختلف است که درکنار‌هم عبارت NOKIA را شکل می‌دهند. لوگو جدید بسته به نوع استفاده، رنگ‌های مختلفی دارد. رنگ آبی نمادین لوگو قبلی به تاریخ پیوسته است.

تغییر لوگوی نوکیا بعد از 60 سال محقق شد
لوگو قدیمی (در سمت راست) و لوگو جدید (در سمت چپ)

پکا لاندمارک، مدیرعامل نوکیا، در مصاحبه با رویترز گفت: «قبلاً به گوشی‌های هوشمند وابسته بودیم و امروزه شرکت فناوری‌محور تجاری هستیم.» لاندمارک پس از انتخاب به‌عنوان مدیرعامل نوکیا در سال ۲۰۲۰، استراتژی سه مرحله‌ای جدیدی معرفی کرد:

خروج از بحران و سرعت‌بخشیدن به رشد و افزایش ابعاد شرکت. مرحله‌ی اول اکنون تکمیل شده است و به‌گفته‌ی لاندمارک، نوکیا هم‌اکنون در مرحله‌ی دوم به‌سر می‌برد.

تغییر لوگوی نوکیا بعد از 60 سال محقق شد

نوکیا در قالب یکی از کسب‌و‌کارهایش به شرکت‌های مخابراتی تجهیزات می‌فروشد. این کسب‌و‌کار همچنان در پی رشد بیشتر است؛ اما تمرکز اصلی نوکیا از این‌ به‌بعد روی فروش تجهیزات به سایر شرکت‌ها خواهد بود. سال گذشته، نوکیا در بخش سازمانی ۲۱ درصد رشد کرد. این واحد تجاری هم‌اکنون ۸ درصد از کل فروش نوکیا را ازآن خود می‌کند که معادل حدوداً ۲٫۱۱ میلیارد دلار است. مدیرعامل نوکیا می‌گوید: «می‌خواهیم این درآمد را در سریع‌ترین زمان ممکن دو‌رقمی کنیم.»

شرکت‌های بزرگ صنعت فناوری با همکاری تولیدکنندگان تجهیزات مخابراتی مثل نوکیا تلاش کرده‌اند شبکه‌ی خصوصی 5G راه‌اندازی کنند و بفروشند. نوکیا قصد دارد مسیر رشد کسب‌و‌کارهای مختلفش را بررسی کند و در‌صورت لزوم، سراغ روش‌های جایگزین مثل واگذاری آن‌ها برود. لاندمارک می‌گوید:

می‌خواهیم صرفاً در کسب‌و‌کارهایی حضور داشته باشیم که در آن‌ها به رهبری جهانی برسیم.

تغییر لوگوی نوکیا بعد از 60 سال محقق شد

تمرکز نوکیا روی اتوماسیون کارخانه‌ها و دیتاسنترها باعث می‌شود این شرکت رقیبی برای بزرگانی مثل مایکروسافت و آمازون باشد. نوکیا قصد دارد در برخی حوزه‌ها با این شرکت‌ها همکاری کند. مدیرعامل نوکیا می‌گوید: «گاهی اوقات آن‌ها شریک تجاری ما خواهند بود و گاهی اوقات آن‌ها می‌توانند مشتری ما باشند؛ ولی مطمئنم که در برخی از شرایط آن‌ها به رقیب ما تبدیل می‌شوند.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره تغییر لوگوی نوکیا بعد از 60 سال و استراتژی‌های جدید این شرکت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    نوکیا گوشی هاش خیلی خوبه ولی پردازنده ضعیفی داره استفاده میکنه اگه از یونیساک بکشه بیرون قطعات موفق میشه

    پاسخ