;
coinex

نسخه مفهومی گوشی رول شونده موتورولا رونمایی شد [+ویدیو]

نسخه مفهومی گوشی رول شونده موتورولا رونمایی شد.

نسخه مفهومی گوشی رول شونده موتورولا رونمایی شد. برند مطرح موتورولا در آستانه کنگره جهانی موبایل 2023 از یک گوشی رول‌شونده جالب رونمایی کرد که قادر است به‌صورت عمودی تغییر اندازه دهد. البته این اولین‌بار نیست که یک شرکت تولیدکننده گوشی موبایل دست به انجام این کار زده است چرا که برخی شرکت‌های دیگر نیز پیش‌تر از گوشی‌های رول‌شونده خود رونمایی کرده بودند. در ادامه می‌توانید تصاویر این گوشی خاص را ببینید.

بیشتر بخوانید: گجت جدید موتورولا هر گوشی را به ارتباط ماهواره‌ای مجهز می‌کند

نسخه مفهومی گوشی رول شونده موتورولا رونمایی شد

نمونه‌های مفهومی گوشی‌های رول‌شونده چند سالی است که در گوشه و کنار بازار دیده می‌شوند. حالا نوبت به موتورولا رسیده است تا در آستانه کنگره جهانی موبایل 2023 از نمونه اولیه موبایل رول‌شونده خود پرده بردارد. این دستگاه صفحه نمایشی دارد که در حالت عادی بخشی از آن به پشت بدنه رفته است، اما وقتی بدنه به‌صورت عمودی کشیده می‌شود، این صفحه به نمایشگر اصلی اضافه می‌گردد.

موتورولا که حالا بخشی از زیرمجموعه شرکت لنوو است، در آستانه MWC 2023 نمونه اولیه موبایلی از برند ریزر را به‌نمایش گذاشته است که نمایشگر رول‌شونده دارد. تفاوت اصلی این گوشی با سایر گوشی‌های رول‌شونده در جهت تغییر اندازه نمایشگر است. اکثر محصولات مشابه به‌صورت افقی بزرگ یا کوچک می‌شدند، اما این گوشی به‌صورت عمودی این تغییر را ایجاد می‌کند.

در نتیجه، در حالت عادی یک موبایل 5 اینچی با پنل POLED دارید که نسبت تصویر آن 15:9 است، اما زمانی که نمایشگر کشیده می‌شود، با یک نمایشگر 6.5 اینچی طرف هستید که نسبت تصویر آن 22:9 خواهد بود. ازاین‌رو، موبایل موتورولا در حالت باز حس‌وحال بسیار نزدیک‌تری به گوشی‌های امروزی دارد.

برای تغییر حالت نمایشگر کافی است دو بار روی دکمه پاور که در پهلوی دستگاه قرار گرفته است، تپ کنید. با انجام این کار، گوشی به‌طور خودکار باز می‌شود و به اندازه مربوطه می‌رسد. برای این که دستگاه دوباره کوچک شود هم کافی است که یک بار دیگر دکمه پاور را دو بار لمس کنید تا دستگاه مجدداً به‌طور خودکار به حالت اولیه خود برگردد.

در حال حاضر به‌نظر می‌رسد که تنها نقطه ضعف این دستگاه ضخامت و وزن 210 گرمی آن باشد. بااین‌حال، خلاقیتی که طراحان در تولید این گوشی داشته‌اند به شما اجازه می‌دهد تا در حالت بسته، از پشت بدنه به نمایشگر ثانویه‌ای دسترسی داشته باشید که می‌توانید برای کارهای مختلف از جمله دسترسی به نمایاب دوربین در حین عکاسی از آن کمک بگیرید. فعلاً مشخص نیست که آیا گوشی رولبل موتورولا قرار است روانه بازار شود یا خیر.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره نسخه مفهومی گوشی رول شونده موتورولا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر