;
coinex

گجت جدید موتورولا هر گوشی را به ارتباط ماهواره‌ای مجهز می‌کند

گجت جدید موتورولا در واقع یک سیستم ارتباط ماهواره‌ای را به گوشی‌ها هوشمند تقدیم خواهد کرد که از به تازگی توسط این شرکت رونمایی شده است.

اگر قصد دستیابی به سیستم ارتباط ماهواره‌ای و جستجوی لوکیشن و خدمات اورژانس بدون تهیه‌ دستگاه‌های جدیدی همچون سیستم جدید برند Cat را دارید، گجت جدید موتورولا می‌تواند انتخاب شایسته‌ای باشد.

نام این گجت Motorola Defy Satellite Link بوده که دارای ابعادی به اندازه 70*50*11 میلی‌متر است و صرفاً 70 گرم وزن دارد. این گجت علاوه بر GPS داخلی به مودم NTN مدیاتک نیز مجهز است؛ همچنین از سیستم ارتباط ماهواره‌ای جدید Bullitt Satellite Connect و سیم‌کارت الکترونیکی پشتیبانی می‌کند.

سیستم Defy از طریق Bluetooth 5.1 قابل اتصال به آیفون (با سیستم‌عامل iOS 14 به بعد) و گوشی‌های اندرویدی (با سیستم‌عامل اندروید 10 به بعد) خواهد بود و با توجه به گواهی‌های IP68 و MIL-STD-810H از مقاومت بالایی نیز برخوردار است.

بیشتر بخوانید: فناوری ماهواره‌ای دوطرفه سامسونگ معرفی شد؛ اتصال مستقیم گوشی‌های سامسونگ به ماهواره!

رونمایی از گجت جدید موتورولا

سیستم ماهواره‌ای جدید Bullitt Satellite Connect (یا BSC) بر مبنای ماهواره‌های زمین‌ایستای Inmarsat و EchoStar ساخته شده که مدیریت آن از طریق شرکت Skylo (از شرکای تجاری Bullitt) به انجام می‌رسد. عملکرد این سیستم به این شکل است که ابتدا پیامی متنی با حداکثر 140 کاراکتر و جزئیات دقیق موقعیت مکانی را به‌وسیله اپلیکیشن رایگان Bullitt Satellite Messenger در گوشی متصل به Motorola Defy Satellite Link به نزدیک‌ترین ماهواره‌ زمین‌ایستا ارسال خواهد کرد و سپس به یکی از ایستگاه‌های زمینی Skylo خواهد رسید. پیام مذکور در نهایت از راه شبکه‌ سلولی یا اتصال اینترنت وای‌فای برای گیرنده فرستاده خواهد شد.

گجت جدید موتورولا هر گوشی را به ارتباط ماهواره‌ای مجهز می‌کند
گجت جدید موتورولا

در ادامه گیرنده بعد از دریافت پیام در قالب SMS، پیام دیگری به دستش می‌رسد تا نسبت به نصب اپلیکیشن Bullitt Satellite Messenger اقدام کند. اگر گیرنده قصد ارسال پیام به شما را داشته باشد، باید فرایند نصب این اپلیکیشن را انجام دهد. پیام پس از ارسال از طریق اتصال وای‌فای یا شبکه‌ی سلولی، به ایستگاه‌های زمینی خواهد رسید، سپس برای ماهواره ارسال خواهد شد و در پایان فرد اول پیام را از ماهواره روی گوشی خود دریافت خواهد کرد.

گجت جدید موتورولا مجهز به بند ویژه‌ای بوده تا جهت حمل آسان، آن را دور گردن آویخته یا به کمربند شلوار متصل کنید. گجت Motorola Defy Satellite Link همچنین مجهز به به باتری 600 میلی‌آمپرساعتی بوده و سازگاری راحت و بالایی با گوشی‌های مختلف خواهد داشت. این دستگاه کلید فیزیکی به‌منظور مواقع اورژانسی دارد و پایش موقعیت مکانی را به انجام می‌رساند.

گجت Motorola Defy Satellite Link در فصل دوم 2023 با قیمت 99 دلار ارائه خواهد شد. این بسته‌ حاوی یک سال سرویس اشتراکی Essential (حداکثر 30 پیام ماهواره‌ای در ماه) با قیمت 149 دلار برای کاربران خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص گجت جدید موتورولا در حوزه ارتباط ماهواره‌ای چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)