;
coinex

عربستان سعودی در اندیشه ساخت فیلم با هوش مصنوعی

کمیسیون فیلم وزارت فرهنگ عربستان سعودی اخیراً به فکر ساخت فیلم با هوش مصنوعی افتاده و در حال بررسی این تکنولوژی جهت توسعه صنعت سینما خود است.

به‌تازگی کمیسیون فیلم وزارت فرهنگ عربستان سعودی طی یک نشست مجازی جهت بررسی امکان بهره‌گیری از فناوری‌های هوش مصنوعی در توسعه صنعت سینما طرح ساخت فیلم با هوش مصنوعی را مورد بررسی قرار داد. طی این جلسه آخرین پیشرفت‌های هوش مصنوعی در این حوزه بررسی و نمونه‌هایی از کاربرد آن در تولید فیلم و نقش آن در پردازش کلان داده مدنظر قرار گرفت.

این نشست قسمتی از مجموعه رویدادهای آزاد بوده که به همت این کمیسیون با حضور متخصصان به‌منظور گسترش گفتگو در جامعه فیلم عربستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: توافق 60 کشور جهان برای استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی

ساخت فیلم با هوش مصنوعی در عربستان

سخنگوی این کمیسیون در مورد اثرات استفاده از هوش مصنوعی در صنعت فیلم بیان داشت که به افزایش استانداردهای کیفیت و رقابت در این حوزه کمک خواهد کرد. اما در ادامه خاطرنشان کرد که چالش‌هایی همچون کمبود نیروی انسانی و خلاقیت، افزایش سناریوهای تکراری و احتمال جعل همواره در این مسیر وجود دارد.

ساخت فیلم با هوش مصنوعی

نمایندگان همچنین در این جلسه مفاهیم مربوط با هوش مصنوعی مانند یادگیری ماشینی و عمیق، شبکه‌های عصبی، یادگیری تقویت شده، تحت نظارت و بدون نظارت، بینایی کامپیوتر و روباتیک را مورد بررسی خود قرار دادند.

افزون‌براین، تأثیر هوش مصنوعی بر فیلم‌ها در مراحل مختلف ساخت آن‌ها، از جمله پیش‌تولید، تولید و پس از تولید و در بازاریابی، توزیع و ضبط حرکت مورد بحث از سوی نمایندگان حاضر در کمیسیون قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص تصمیم عربستان مبنی بر ساخت فیلم با هوش مصنوعی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر