;
coinex

نخستین ربات سخنگوی عربستان با نام سارا معرفی شد [+ویدیو]

در شرایطی که فعالان کسب‌وکارهای دیجیتال در ایران برای بقا دست و پا می‌زنند، نخستین ربات سخنگوی عربستان با نام سارا معرفی شده است!

عربستان سعودی با محمد بن سلمان روزهای رویایی را می‌گذراند و تقریبا هر هفته یک خبر مهم درباره اقدامات این کشور در حوزه تکنولوژی و طرح‌های بلندپروازانه ولیعهد آینده‌نگرش منتشر می‌شود.

حال و بعد از پروژه‌های معماری و ساختمان‌سازی بزرگ بن سلمان، این کشور از ربات هوش مصنوعی سارا رونمایی کرده که قادر به حرف زدن به زبان عربی و پاسخ به پرسش‌های کاربران است.

بیشتر بخوانید: این ربات مانند ترمیناتور با تغییر از حالت جامد به مایع از زندان فرار می‌کند!

سارا؛ نخستین ربات سخنگوی عربستان

عربستان سعودی در حاشیه کنفرانس LEAP23 که روز سه‌شنبه در ریاض برگزار شد، از نخستین ربات هوش مصنوعی خود با توانایی مکالمه به زبان عربی، رقصیدن و پاسخ به سوالات کاربران پرده‌برداری کرد. کنفرانس لیپ 23 که میزبان 170 هزار شرکت‌کننده از 100 کشور جهان بود حتی توانست رکورد پربازدیدترین رویداد فناوری را نیز از آن خود کند. تمرکز این کنفرانس به رونمایی از جدیدترین فناوری‌های و دستاوردهای عربستان در حوزه تکنولوژی معطوف بود.

نخستین ربات سخنگوی عربستان با نام سارا معرفی شد [+ویدیو]

ربات سخنگوی عربستان اما از یک دوربین داخلی برخوردار است که با قابلیت‌های هوش مصنوعی، ایستادن اشخاص در مقابل خود را تشخیص می‌دهد. فرد می‌تواند مکالمه خود با ربات سخنگوی سارا با گفتن عبارت ساده «سلام سارا» آغاز کند.

این ربات می‌تواند حتی لهجه‌های مختلف عربی را تشخیص دهد، جملات را تجزیه و تحلیل کند و محتواهای آن‌ها را درک کند. به لطف این قابلیت سارا می‌تواند پاسخ‌های مرتبطی به طرف مقابل خود بدهد یا پاسخ‌هایش را در قالب متن در اختیار او بگذارد.

لازم به ذکر است که این نخستین بار نیست که سعودی‌ها میزبان ربات سخنگو هستند. در سال 2017 هم این کشور به نخستین کشور جهان بدل شد که به یک ربات به نام سوفیا که ساخت شرکت هنگ‌کنگی Hanson Robotics بود، تابعیت شهروندی اعطا کرد. سوفیا در پاسخ به این لطف عربستان اینگونه پاسخ داده بود که «من به‌خاطر این لطف شما متشکرم و به آن افتخار می‌کنم. این برای نخستین بار در تاریخ است که یک ربات تابعیت شهروندی یک کشور را دریافت می‌کند».

نخستین ربات سخنگوی عربستان با نام سارا معرفی شد [+ویدیو]
سوفیا
دقیقا یک ماه بعد از این ماجرا بود که سوفیا خواستار تحقق حقوق شهروندی برابر با مردان برای زنان در پادشاهی عربستان شد. او به یک مدعی و مدافع حقوق بشر در این کشور بدل شد و به مرور صحبت‌های جنجالی را در خصوص قوانین سختگیرانه عربستان نسبت به زنان انجام داد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص رونمایی از ربات سخنگوی عربستان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    اگر ایران بود بخاطر حجاب این روبات کلی به ما میخندیدند اما عربستان حتی اگه اعلام کنه که این روبات حق نداره تا شوهر نکرده با کسی مصاحبه کنه 😁 کسی بهش نمیگه آخه این چه حرفیه !

    پاسخ