;
coinex

نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات: در تکنولوژی روز دنیا از امارات و عربستان عقب افتاده‌ایم!

نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران با اشاره به شرایط رکود حاکم بر کشور مدعی شده که ایران در تکنولوژی روز دنیا از عربستان و امارت هم عقب افتاده است.

نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات می‌گوید در شرایط رکود اقتصادی، شرکت‌ها کمتر به سمت فناوری‌های نویت می‌روند. اسماعیل ثنایی با اشاره به اینکه در تکنولوژی روز دنیا ایران به مراتب از امارات، هند و عربستان عقب افتاده است، از تجارت این کشورها در حوزه‌هایی چون هوش مصنوعی و تکنولوژی‌های نوین گفت.

بیشتر بخوانید: پایان عصر فیلترینگ با ماهواره‌های نسل دو استارلینک ؛ اینترنت آزاد برای گوشی‌های هوشمند

نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات: در تکنولوژی روز دنیا از امارات و عربستان عقب افتاده‌ایم!

اسماعیل ثنایی، نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات در گفتگویی که با سیتنا داشت تاکید کرد که هوش مصنوعی بایستی به دانشگاه‌ها و شرکت‌های فناور ایرانی وارد شود و بلاکچین نیز می‌تواند بانکداری سنتی را متحول کند.

او ضمن اشاره به سهم 80 درصدی دولت در اقتصاد گفت که آن‌ها باید متقاضی باشند و آموزش هم برعهده تشکل هایی چون ما باشد: «شاید بهتر است تشکل‌های مختلف هر یک، تکنولوژی پیشرفته ای را انتخاب کنند و روی آن کار کنند. یکی از محورهای اصلی نمایشگاه موبایل بارسلون، موضوع 6G است، اما ما هنوز 5G را درست پیاده سازی نکرده‌ایم. تکنولوژی باید در بدنه جامعه یعنی بخش خصوصی جاری شود، هنوز راه زیادی در پیش داریم.»

نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات: در تکنولوژی روز دنیا از امارات و عربستان عقب افتاده‌ایم!
نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات: در تکنولوژی روز دنیا از امارات و عربستان عقب افتاده‌ایم!

بنابه گفته ثنایی، بایستی این نگرش در حاکمیت به این حوزه به خوبی جا بیفتد و به این جمع‌بندی برسند که ICT و اینترنت با آب و برق و گاز تفاوت دارد و تنها نیاز نیست بلکه متحول‌کننده و کسب‌کارهای زیادی به راه می‌اندازد. او معتقد است که بسیاری از این زاویه دید خوششان نمی‌آید کما اینکه زمانی که اینستاگرام فیلتر شد بسیاری از کسب‌وکارها به ورطه نابودی کشیده شدند. او تأکید کرد وقتی شرایط رکود حاکم است شرکت‌ها به سمت فناوری‌های نوین نمی‌روند:

«در مجلس نیز این موضوع را مطرح کردیم و گفتیم که نباید زندگی این افراد مختل شود و در مورد تکنولوژی‌های مدرن هم با اعضا چالش داریم. در همین راستا به معاونت علمی و صندوق‌ها پیشنهاد حمایت از شرکت‌ها را داده‌ایم. وقتی شرایط رکود حاکم است، شرکت‌ها به سمت فناوری‌های نوین نمی‌روند. حال که باید به سمت هوش مصنوعی یا بلاکچین حرکت کنیم، می‌گویند پولی نداریم و کارفرماها تقاضایی ندارند یا آگاهی ندارند.»

نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات با اشاره به شرایط دشوار کشور به اهمیت ورود به چرخه صادراتی اشاره کرد و گفت که شرکت‌های خصوصی در هر شرایطی باید استارت ایده‌پردازی را بزنند و نباید منتظر وزارت‌های مختلف باشند و باید خودشان کالاهای جهانی را تولید کنند.

به گفته او معاونت و صندوق‌ها باید به شرکت‌ها کمک کنند و وام‌های کم بهره بدهند تا شرکت‌ها دوام بیاورند و به بازارهای جهانی برسند: «شرکت‌ها خودشان را باید فرمت کنند و ما هم به عنوان تشکل در کنارشان هستیم و کمک‌شان می‌کنیم. همچنین به فکر تجارت B2B و B2C باشند تا به بازارهای جهانی دست بیابند.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره اظهارات نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات که ایران در تکنولوژی روز دنیا عقب افتاده چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر