;
coinex

وزیر میراث فرهنگی: سیمکارت اختصاصی گردشگران پیشنهاد من است و مجدانه پیگیرش هستم! [+ویدیو]

وزیر میراث فرهنگی با دفاع از ایده سیمکارت اختصاصی گردشگران می‌گوید نمی‌توان به گردشگر خارجی گفت از بله و ایتا استفاده کن!

عزت‌الله ضرغامی بر این باور است که برخورداری از ارتباطات آزاد بین‌المللی مثل نان شب و هوا برای گردشگر خارجی است و بر همین اساس او ایده برخورداری توریست‌ها از اینترنت آزاد در ایران را مطرح کرده و همچنان پیگیر آن است.

بیشتر بخوانید: تخصیص سیمکارت بدون فیلتر به توریست‌ها ؛‌‌ اینترنت طبقاتی اینبار برای گردشگران!

سیمکارت اختصاصی گردشگران ؛ کاپیتولاسیون دیجیتالی در عصر ارتباطات!

  • گردشگران در ایران به جرم جاسوسی دستگیر می‌شوند!

عرضه سیمکارت مخصوص به توریست‌ها برای حفاظ ارتباطات توریست‌ها با افراد خارج از ایران نخستین بار البته از سوی وزیر ارتباطات طرح شد و در همان زمان انتقادات زیادی به دنبال داشت. حال اما وزیر میراث فرهنگی و گردشگری نیز در جلسه اخیر هیئت دولت اعلام کرده که این پیشنهاد از سوی او مطرح شده و اگر قرار بر برخورد با کسی به علت طرح چنین پیشنهادی باشد، او باید سیبل انتقادات باشد! وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در جمع خبرنگاران در این مورد توضیح داد:

«باید به گردشگران خارجی حداقل خدمات و سرویس داده شود. اینکه چرا گردشگر خارجی وارد کشور نمی‌شود، دلایل زیادی دارد. دسترسی به اینترنت و پلتفرم‌های بین‌المللی یکی از مهم‌ترین نیازهای آنان است؛ چرا که مثل نان شب و هوا برایشان لازم است.»

وزیر میراث فرهنگی: سیمکارت اختصاصی گردشگران پیشنهاد من است و مجدانه پیگیرش هستم!
ضرغامی: گردشگران در ایران به جرم جاسوسی دستگیر می‌شوند!

ضرغامی با تاکید بر اینکه نباید ارتباط گردشگر خارجی در ایران با دنیا قطع شود گفت: «نمی‌توانیم به آن‌ها بگوییم که با بله و ایتا ارتباط برقرار کنند.» اهمیت ارتباطات بین‌المللی برای مردم ایران بارها از سوی کارشناسان مطرح شده اما با این اظهارات وزرا و رویکرد دولت سیزدهم به نظر می‌رسد دولتمردان این ارتباطات را صرفا برای غیرایرانی‌ها واجب می‌دانند و مردم نباید به ارتباطات خارجی دسترسی داشته باشند!

لازم به ذکر است که وزیر ارتباطات، پنجشنبه 4 اسفند 1401 با اعلام اینکه توریست‌ها و گردشگران خارجی در سفر خود به ایران به دلیل فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ با مشکلاتی مواجه شده‌اند از طراحی یک سیمکارت اختصاصی برای توریست‌ها خبر داد.

این موضوع واکنش‌های شدیدی در فضای مجازی به همراه داشته و کاربران انتقادات زیادی در خصوص آن مطرح کرده‌اند. این سیمکارت یکی از بارزترین مصادیق ارائه اینترنت طبقاتی است که حالا به جای مردم این آب و خاک قرار است به خارجی‌ها تعلق بگیرد!

پس از واکنش‌های منفی به این خبر، وزیر ارتباطات در اظهارنظری جدید اعلام کرد بحث سیم‌کارت خاص برای گردشگران خارجی «هنوز در حد پیشنهاد است و درباره آن تصمیم‌گیری نشده است.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره طرح سیمکارت اختصاصی گردشگران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر