;
coinex

ذخیره ژن پیروز برای حفظ منابع استراتژیک ژنتیکی!

با توجه به درگذشت پیروز، توله یوز محبوب ایرانی، حالا محققان مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران از ذخیره ژن پیروز به طور موفقیت‌آمیز خبر داده‌اند.

محققان مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران با توجه به فوت پیروز توله یوز ایرانی، با موفقیت بافت جنسی و سلول‌های او را جداسازی و ذخیره کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: پیروز توله یوز ایرانی تلف شد ؛ چرا پیروز یکسالگی را ندید؟ [+ویدیو]

ذخیره ژن پیروز

فرایند انجماد بافت جنسی و جداسازی سلول از بافت جنسی و پوست یوزپلنگ کوشکی برای ذخیره‌سازی در بانک سلول‌های انسانی و جانوری مرکز ذخایر ژنتیکی کشور با موفقیت به انجام رسید.  دکتر رضا آذربایجانی سرپرست مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران گفت:

ماموریت محوری این مرکز در حفظ و صیانت منابع ژنتیکی استراتژیک کشور در حوزه‌های تنوع زیستی، صنعت و حیات وحش است.

ذخیره ژن پیروز برای حفظ منابع استراتژیک ژنتیکی!

وی افزود: «به پشتوانه استقرار استانداردها و ظرفیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، وارد مرحله جدیدی از ارتقا اقتدار علمی کشور جهت حفظ و صیانت از این ثروت‌های ملی شده‌ایم». سرپرست مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران خاطر نشان کرد:

در این راستا تفاهم‌نامه راهبردی بین این مرکز و سازمان حفاظت محیط زیست با تجمیع ظرفیت‌های ساختاری و عملیاتی دو سازمان، جهش بزرگی در راه اندازی یک سامانه پاسخ سریع جهت ذخیره نمونه‌های سلولی و ژنتیکی از گونه‌های در معرض انقراض حیات وحش در کشور شده است.

وی گفت: در همین‌راستا موفق شدیم توسط محققان مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران بافت جنسی و سلول‌های یوزپلنگ را جداسازی و ذخیره کنیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص ذخیره ژن پیروز است؟ نظرات خود را با ما در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر