;
coinex

عضو نصر تهران:‌ حداقل اینترنت را به وضعیت شهریور 1401 برگردانید!

عضو نصر تهران اعلام کرد در صورت عدم نتیجه‌گیری از پیگیری‌های غیرعلنی بازگشت شرایط اینترنت به وضعیت شهریور 1401 علنی‌تر این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

«مازیار نوربخش»، نماینده نصر تهران در اتاق بازرگانی ضمن اشاره به همکاری‌های مشترک اتاق و نصر تهران اعلام کرد: «مطالبه دقیق ما این است که وضعیت اینترنت به همان چیزی که قبل از اتفاقات مرداد و شهریور بود برگردد اما این هم کف انتظارات ماست: باید این مطالبه را تاجایی ادامه بدهیم که اینترنتی که حق عادی همه مردم است داشته باشیم.»

او طی جلسه‌ای که صبح شنبه به تاریخ 13 اسفند ماه با موضوع دهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران و گزارش عملکرد حوزه نوآوری و تحول دیجیتال برگزار شد، بیان کرد: «چطور باید بپذیریم که تلگرام در این مملکت فیلتر باشد. ابزاری که در تمام دانشگاه‌ها استاد و دانشجو در آن ارتباط برقرار می‌کنند و به قدری امکانات خوبی دارد که هیچ ابزار خارجی دیگر هم نتوانسته جایگزین آن شود.»

بیشتر بخوانید: پایان عصر فیلترینگ با ماهواره‌های نسل دو استارلینک ؛ اینترنت آزاد برای گوشی‌های هوشمند

بازگشت اینترنت به وضعیت شهریور 1401 ضروری است

او ضمن تاکید بر تشکیل کمیته مشترک به‌منظور پیگیری وضعیت اینترنت و قطعی‌های اخیر از مکاتبات با وزیر ارتباطات و رئیس جمهوری خبر داد که ارجاعاتی در این موارد صورت پذیرفته است. طبق اعلام وی با اینکه یک برنامه زمان‌بندی جهت این پیگیری‌ها تعیین شده اما توانایی طرح همه مسائل به صورت علنی وجود ندارد: «چون پیگیری‌ها که علنی می‌شود به آقایان برمی‌خورد و شما را از جلسات یا موضوعاتی حذف می‌کنند یا قهر می‌کنند. بنابراین سعی کردیم پیگیری‌ها را به صورت پنهانی یا غیرعلنی پیش ببریم ولی برای همین هم زمانبندی کردیم و با دوستان اتاق هم هماهنگ هستیم که این موضوعات را تا یک جایی به این صورت پیش ببریم.»

وضعیت شهریور 1401

براساس اظهارات نوربخش یک قسمتی از نگاه حاکمیت حمایت از پلتفرم‌های داخلی بوده اما عملاً نتیجه این حمایت در صنایع دیگر مشاهده شده و هیچ‌گاه حمایت به تنهایی پاسخگو نبوده است: «این یک موضوع دوسویه است حمایت شود ولی رقابت و فضای آزاد هم فراهم شود.»

طبق اعلام وی موعد نهایی این مطالبه به بعد از عید موکول شده و پیگیری‌ها به‌طور غیرعلنی در حال ادامه است. اما چنانچه تا آن زمان به سرانجام نرسد، پیگیری این موضوع به‌صورت علنی‌تر تداوم خواهد یافت. همچنین به گفته او با توجه به موضوع ارز، یک کمیته بحران ارز نیز تشکیل شده است.

عضو هیئت مدیره نصر تهران در پایان ضمن تاکید بر اینکه این مطالبه حق تمامی مردم بوده اظهار داشت که با توجه به وظایف نصر بیشتر از نگاه کسب‌وکارها به این موضوع پرداخته شده است: «این ضرر و زیان هر چقدر هم باشد تاثیراتش مشخص است و بر کسی پوشیده نیست.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص درخواست نصر تهران برای بازگشت اینترنت به وضعیت شهریور 1401 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر