;
coinex

تجهیز موتور جستجوی داک داک گو به هوش مصنوعی ؛ تب تند چت‌بات‌ها!

تجهیز موتور جستجوی داک داک گو به هوش مصنوعی شاید زنگ خطری باشد برای بزرگان این عرصه که پیش‌تر مدل‌های هوش مصنوعی خود را معرفی کردند.

عصر، عصر هوش مصنوعی‌ست و بزرگان این زمینه هرکدام درپی اضافه کردن هوش مصنوعی به محصولات خود هستند. این‌بار نیز شاهد تجهیز موتور جستجوی داک داک گو به هوش مصنوعی هستیم که همانند غول این حوزه (مایکروسافت) از چت‌بات ChatGPT پشتیبانی می‌کند. DuckAssist نام این مدل هوش مصنوعی است که به گفته خالق آن، هنوز در حالت بتا قرار دارد.

چت‌بات‌ها روزبه‌روز درحال گسترش هستند و محصولات متنوع و متفاوتی براساس آنها توسط شرکت‌های فناوری توسعه داده شده است. شرکت OpenAI نخست با معرفی چت‌بات مبتنی‌بر هوش مصنوعی ChatGPT آغازگر این حوزه بود و پس‌از آن شرکت‌های بزرگی مانند مایکروسافت، گوگل، متا و … هرکدام چت‌بات‌های هوش مصنوعی خود را ابداع کردند. البته ChatGPT با کمک مایکروسافت توانست به این سطح برسد و اولین و بزرگترین سرمایه‌گذار آن نیز همین شرکت بود که میلیاردها دلار در این بخش سرمایه‌گذاری کرده است.

مایکروسافت برای تجهیز سرویس‌هایش به چت‌بات هوش مصنوعی، نخست از بینگ جدید پرده برداشت که در آن چت‌بات ChatGPT تزریق شده و از هوش مصنوعی خود این شرکت نیز در آن ادغام شد تا بتواند تجربه‌ای جدید و متفاوت در جست‌وجو را در اختیار کاربران قرار دهد. این موضوع بیش‌از هرکس و هرچیزی به ضرر گوگل به‌عنوان پادشاه جست‌وجو تمام می‌شد. اما گوگل نیز بیکار ننشست و با معرفی چت‌بات Bard درصدد رقابت با ChatGPT و بینگ جدید مایکروسافت برآمد. اما این شرکت عجله کرد و گوگل بارد نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و به این شرکت ضربه بزرگی وارد کرد.

حال باید ببینیم که شرکت DuckDuckGo با چت‌بات هوش مصنوعی خود چه رویکردی پیش خواهد گرفت و آیا می‌تواند بزرگترین رقیب مایکروسافت در این حوزه باشد یا خیر؟ و آیا ممکن است به سرنوشت گوگل دچار شود؟ باید منتظر ماند و دید که نتیجه این کار چه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: پروژه چت بات بینگ مایکروسافت از چندین سال پیش به طور مخفیانه آغاز شده بود!

تجهیز موتور جستجوی داک داک گو به هوش مصنوعی تب چت‌بات‌ها را داغ‌تر کرد

موتور جستجو داک‌داک‌گو (DuckDuckGo) نسخه بتا ابزار جستجو هوش مصنوعی جدیدی به نام DuckAssist را راه‌اندازی کرد که از ChatGPT پشتیبانی می‌کند. ابزار جدید باعث می‌شود تا موتور جستجو متمرکز بر حریم خصوصی این شرکت از قابلیت تجزیه زبان ChatGPT استفاده کند و از منابعی مانند ویکی‌پدیا و Encyclopedia Britannica پاسخ‌های کاربران را ارائه کنند. این ابزار هم‌اکنون به‌طور رایگان از طریق برنامه‌های مرور وب DuckDuckGo برای موبایل و کامپیوترها و همچنین افزونه مرورگر آن در دسترس است.

«گابریل واینبرگ»، مدیرعامل DuckDuckGo در بیانیه این شرکت نوشت:

DuckAssist درست مانند اخبار، نقشه‌ها، آب‌و‌هوا و ابزارهای دیگری که در اختیار داریم، یک مدل جدید از ارائه پاسخ سریع در نتایج جستجوی ما محسوب می‌شود. ما DuckAssist را به‌گونه‌ای طراحی کرده‌ایم که کاملاً با موتور جستجو امن DuckDuckGo یکپارچه شود و همان ظاهر و احساس موتور جستجو سنتی را ارائه کند، بنابراین درحالی‌که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی جدید هستند، امیدواریم استفاده از DuckAssist خیلی زود برای کاربران عادی شود.

لاف نسخه جدید موتور جستجو بینگ مایکروسافت که از ChatGPT پشتیبانی می‌کند، DuckAssist یک چت‌بات محسوب نمی‌شود. در عوض، این ابزار زمانی که تشخیص دهد پاسخ مناسبی برای یک سؤال دارد، آن را به‌طور خودکار به کاربران ارائه می‌کند. همچنین استفاده از این ابزار در جستجوها برای کاربران اجباری نیست و با انتخاب آیکون «چوب جادویی» می‌توان به پاسخ آن دسترسی پیدا کرد.

داک‌داک‌گو اعلام کرد که DuckAssist هنوز در مرحله بتا قرار دارد، بنابراین ممکن است برای برخی افراد در دسترس قرار نگرفته باشد.

DuckDuckGo در محصولات خود بیشتر از هرچیز دیگری به حریم خصوصی اهمیت می‌دهد و این شرکت ادعا کرده که DuckAssist نیز مانند سایر ابزارهای آن به حساب کاربری نیاز ندارد و اطلاعات شخصی کاربران را جمع‌آوری نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره تجهیز موتور جستجوی داک داک گو به هوش مصنوعی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر