;
coinex

مایکروسافت با معرفی کانال جدید Canary آماده انتشار ویندوز 12 می‌شود!

مایکروسافت با معرفی کانال جدید Canary، گامی بلند به‌سوی انتشار ویندوز 12 برداشت. مایکروسافت ممکن است هوش مصنوعی را به ویندوز 12 بیاورد.

مایکروسافت با معرفی کانال جدید Canary برای کاربران اینسایدر ویندوز، استارت انتشار ویندوز 12 را زد. بدون شک سیستم‌عامل ویندوز پادشاه بدون رقیب دنیای دسکتاپ است و هیچ شرکت دیگری تاکنون نتوانسته با این سیستم‌عامل رقابت کند. تاکنون نسخه‌های متعددی از ویندوز توسط غول آمریکایی فناوری جهان منتشر و در دسترس کاربران قرار گرفته است که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را ارائه داده‌اند.

مایکروسافت چندی پیش از مدل هوش مصنوعی خود در موتور جست‌وجوی بینگ پرده برداشت. این شرکت سپس چت‌بات بینگ جدید را به تسکبار ویندوز 11 اضافه کرد ولی بعد از مدتی دوباره آن را حذف کرد که علت آن هنوز مشخص نیست. در این حین خبر دیگری نیز منتشر شد مبنی‌بر اینکه احتمالاً مایکروسافت هوش مصنوعی را به ویندوز 12 اضافه خواهد کرد تا کارایی و هوشمندی این سیستم‌عامل را افزایش دهد.

آنطور که پیداست، مایکروسافت قصد دارد هوش مصنوعی را بیشتر از هر زمان دیگری در پلتفرم‌های خود اجرا کند. این شرکت هم‌اکنون نیز درنظر دارد تا هوش مصنوعی را در مجموعه آفیس خود نیز به‌کار گیرد. اما این مطمئناً پایان فعالیت‌های غول ردموندی نخواهد بود چرا که با گسترش تکنولوژی هوش مصنوعی احتمالاً شاهد ارائه آن در پلتفرم‌های دیگری از این شرکت فناوری بزرگ مانند مجموعه آژور، سرویس‌های گیمینگ و… نیز خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: ابزار ساخت اپلیکیشن بدون نیاز به دانش کد نویسی توسط مایکروسافت در دسترس قرار گرفت

مایکروسافت به تاریخ انتشار ویندوز 12 نزدیک‌تر شد

مایکروسافت در خبری اعلام کرده است که از طریق یک کانال قناری (Canary) جدید آزمایش زودهنگام آپدیت‌های بزرگ ویندوز را ممکن می‌کند. این کانال در کنار کانال‌های پیش‌نمایش و بتا به کار خود ادامه می‌دهد و احتمالاً برای توسعه ویندوز 12 کاربرد خواهد داشت.

مایکروسافت به تاریخ انتشار ویندوز 12 نزدیک‌تر شد
«آماندا لانگوفسکی»، رئیس برنامه ویندوز اینسایدر مایکروسافت، در مطلبی در وبلاگ این شرکت می‌گوید:

این کانال قناری جدید محلی برای پیش‌نمایش تغییراتی خواهد بود که پیش از رسیدن به دست مصرف‌کنندگان به زمان بیشتری برای آزمایش نیاز دارند. برخی از نمونه‌های این مسئله شامل تغییرات بزرگ در کرنل ویندوز، APIهای جدید و غیره است.

مایکروسافت به‌طور مستقیم اشاره نکرده که کانال قناری برای آزمایش ویندوز 12 استفاده خواهد شد یا خیر؛ چرا که این شرکت اصلاً توسعه نسخه بعدی سیستم‌عامل خود را تأیید نکرده است. اما بیلدهای این کانال با سری 25000 شماره‌گذاری می‌شوند که نشان‌دهنده محصولی جدیدتر از نرم‌افزارهای کانال توسعه‌دهندگان است. همچنین باید گفت که این شرکت در پست خود از ویندوز 11 هم برای کانال قناری نامی نبرده است.

مایکروسافت به تاریخ انتشار ویندوز 12 نزدیک‌تر شد
کانال‌های مختلف برنامه اینسایدر ویندوز

بیلدهایی که به کانال قناری می‌آیند، از قبل چندان آزمایش نشده‌اند و مشکلات زیادی خواهند داشت. مایکروسافت می‌گوید کسانی که محصولات این کانال را آزمایش می‌کنند، در لبه فناوری قرار می‌گیرند. بنابراین به کاربران عادی توصیه نمی‌شود که به‌دنبال آزمایش بیلدهای این کانال باشند.

مایکروسافت می‌گوید انتشارهای کانال قناری روزانه نخواهند بود و انتشار پست‌های جدید در این رابطه تنها در هنگام انتشار بیلدهای جدید اتفاق می‌افتد. البته لانگوفسکی اعلام کرده است که شاید در آینده تناوب انتشار آپدیت‌ها در این کانال افزایش پیدا کند.

همان‌طور که گفتیم، مایکروسافت هنوز به‌طور رسمی حرفی از ویندوز 12 به میان نیاورده است، اما با توجه به گزارش‌ها به‌نظر می‌رسد که این شرکت و اینتل مشغول کار روی نسخه بعدی این سیستم‌عامل برای نسل بعدی پردازنده‌ها هستند. از آن‌جایی که ویندوز 11 در سال 2021 معرفی شد، احتمالاً فاصله زیادی تا عرضه ویندوز 12 داریم.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره انتشار ویندوز 12 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر