;
coinex

مایکروسافت بعد از بینگ، قصد تجهیز ویندوز 11 به ChatGPT را دارد!

مایکروسافت قصد دارد بعداز موتور جستجوی بینگ، تجهیز ویندوز 11 به ChatGPT را نیز عملی کند. با این کار ویندوز دست‌نیافتنی‌تر خواهد شد.

بعد از موتور جست‌وجوی بینگ حالا مایکروسافت به فکر تجهیز ویندوز 11 به ChatGPT افتاده است. فناوری هوش مصنوعی ChatGPT در موتور جست‌وجوی بینگ به شکلی بسیار باورنکردنی کاربران را مجذوب کرده است. حالا فکرش را بکنید که این فناوری به درون ویندوز 11 تزریق شود. بی‌شک بهترین سیستم‌عامل دسکتاپ جهان با ادغام ChatGPT به لایه‌های مختلف خود، دست‌نیافتنی‌تر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: مدیرعامل OpenAI:‌ چت‌بات ChatGPT جذاب اما ناقص و وحشتناک است!

تجهیز ویندوز 11 به ChatGPT توسط مایکروسافت

مایکروسافت به‌سختی در تلاش است تا همه‌ی محصولات و خدمات خود را به هوش مصنوعی مجهز کند و در همین راستا، قرار است به‌زودی ویژگی‌های جدیدی به ویندوز اضافه شود. یکی از مواردی که غول فناوری اهل ردموند به آن فکر می‌کند، تجربه‌ی کاربری بهتر هنگام استفاده از Snap Layouts و Snap Assist در ویندوز ۱۱ است.

به گزارش ویندوز سنترال، مایکروسافت درحال برنامه‌ریزی برای ادغام ویژگی‌های جدید هوشمند به ابزار Snap Assist است؛‌ تغییراتی که عملکرد این ویژگی را در ویندوز ۱۱ بهبود خواهد داد. این قابلیت شامل به‌خاطر سپردن طرح‌بندی‌های Snap برای گروهی از برنامه‌های خاص است که کاربر می‌تواند با یک کلیک آن‌ها را بازیابی کند و علاوه‌براین فناوری OCR را نیز به ویژگی مذکور اضافه خواهد کرد که می‌توان با استفاده از آن، نام برنامه‌ها یا حتی صفحات وب موردنظر را در نمای Snap Assist جستجو کرد.

تجهیز ویندوز 11 به ChatGPT توسط مایکروسافت

Snap Layouts به کاربر اجازه می‌دهد نمای کنونی پنجره‌های فعال را ذخیره کند. این ویژگی برای افرادی که به‌طور مکرر چندین برنامه‌ی همزمان اجرا می‌کنند بسیار مفید خواهد بود. کاربران درحال‌حاضر مجبور هستند با بستن برنامه‌ها یا راه‌اندازی مجدد کامپیوتر، طرح‌بندی‌های Snap Layouts را مجدداً تنظیم کنند و بنابراین امکان ذخیره‌ی این طرح‌بندی‌ها و بازیابی آن‌ها با یک کلیک بسیار کاربردی و مفید خواهد بود.

اضافه شدن فناوری OCR به Snap Assist به صرفه‌جویی در زمان موردنیاز برای پیدا کردن برنامه‌های درحال اجرا کمک خواهد کرد. به‌عنوان مثال می‌توانید کلمه، عبارت یا تصویری که در صفحه‌ی وب یا برنامه‌ی موردنظر خود به‌یاد دارید را ازطریق این بخش جستجو کنید.

به‌نظر می‌رسد مایکروسافت تصمیم دارد ایده‌ی اضافه کردن Snap Layouts را نیز آزمایش کند، این ویژگی با توجه به برنامه‌ای که کاربر درحال‌حاضر از آن استفاده می‌کند، به‌طور خودکار تنظیم خواهد شد. به‌عنوان مثال اگر دو برنامه با نسبت ۷۰ به ۳۰ درصد درحال اجرا باشند، با کلیک روی برنامه‌ای که ۳۰ درصد نمایشگر را به‌خود اختصاص داده است، ابعاد آن به ۷۰ درصد افزایش خواهد یافت.

هنوز مشخص نیست قابلیت‌های جدید مبتنی‌بر هوش مصنوعی برای بهبود کارهای چندوظیفه‌ای چه زمانی به ویندوز ۱۱ اضافه خواهند شد. البته می‌توان انتظار داشت این ویژگی‌ها طی هفته‌های آینده به نسخه‌ی آزمایش‌کنندگان بتا و کانال اینسایدر اضافه شوند و اواخر سال جاری به‌طور عمومی دردسترس همه‌ی کاربران قرار گیرند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره تجهیز ویندوز 11 به ChatGPT چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر