;
coinex

ترفندهایی برای خرید بلیط اتوبوس در روزهای شلوغ و تعطیلات

سفر با اتوبوس انتخاب بسیاری از مسافران است. هزینه‌های سفر با اتوبوس مقرون‌به‌صرفه‌تر از روش‌های دیگر است. با وجود این روش، نیازی به رانندگی در جاده هم نیست و سفر ساده‌تر می‌شود. میان مسیرهای مختلف هم معمولا اتوبوس‌های متنوعی در تردد هستند. با این اوصاف، خرید بلیت و سفر اتوبوسی ساده به‌نظر می‌رسد اما روزهایی هم هست که جاده‌ها شلوغ‌اند و مسافران پرتعداد. در چنین موقعیت‌هایی برای تهیه بلیط به‌ویژه خرید آنلاین بلیت اتوبوس نیاز به دانستن ترفندهایی دارید تا بتوانید راهی جاده شوید و سفرتان لغو نشود. چه ترفندهایی؟

۱. زودتر اقدام کنید

سفر با اتوبوس

یادتان باشد که اگر تعطیلاتی در پیش است، جاده‌ها زودوسریع شلوغ می‌شوند. در چنین روزهایی از سال باید زودتر برای خرید بلیط اقدام کنید. اگر تهیه بلیط را به روزهای نزدیک به موعد سفرتان موکول کنید، احتمال دارد که بلیطی موجود نباشد و برنامه‌هایتان به‌هم بریزد.

همیشه زودتر برنامه‌ریزی کنید و برای خرید بلیط دست‌به‌کار شوید. با مراجعه حضوری یا اینترنتی، بلیط مناسب را به‌محض فروش تهیه کنید و نگذارید که دل‌نگرانی خاصی بابت تهیه بلیط در روزهای شلوغ و تعطیلات برایتان به‌وجود بیاید.

۲. اینترنتی بلیط بخرید

خرید آنلاین بلیت اتوبوس هم یکی از بهترین روش‌ها در روزهای شلوغ و تعطیلات است. اگر از اپلیکیشن‌ها و سایت‌های معتبر کمک بگیرید، دیگر نیازی نیست که به پایانه‌ها بروید و برای خرید حضوری اقدام کنید. با این کار، فرصت کافی دارید تا مروری بر سفرهای جاده‌ای شرکت‌های تعاونی مختلف داشته باشید.

پیش از رسیدن روزهای نزدیک به سفرتان، با سرزدن به اپلیکیشن‌ها و سایت‌ها متوجه می‌شوید که بلیط‌فروشی برای مقصدتان شروع شده یا خیر. نیازی نیست که مدام مراجعه حضوری داشته باشید یا از راه تماس تلفنی این موضوع را پیگیری کنید.

کافی است که تلفن همراهتان را بردارید و ببینید که بلیط‌فروشی شروع شده است یا خیر. به‌همین سادگی، به‌محض بازشدن فروش می‌توانید بلیط بخرید و برای سفرتان آسوده‌خاطر باشید. با خرید اینترنتی بلیط نیازی به مراجعه حضوری به ترمینال های اتوبوسرانی تهران یا شهرهای شلوغ دیگر نیست. بی‌اتلاف وقت و در نهایت آرامش، بلیط‌تان را در مناسب‌ترین زمان تهیه می‌کنید.

خرید اینترنتی بلیط اتوبوس یک حُسن دیگر هم دارد: هستند کسانی که به دلایل مختلف از سفر خود منصرف می‌شوند و می‌خواهند پولشان را پس بگیرند. این افراد با مراجعه به اپلیکیشن‌ها آنلاین خرید بلیط، سفرشان را کنسل می‌کنند و طبق مقررات، با کسر هزینه، مبلغی را دریافت می‌کنند و در نتیجه، جای آنها در اتوبوس خالی می‌شود. شما هم گوش‌به‌زنگ باشید. با گوشی موبایلتان مدام این اپلیکیشن‌ها را چک کنید تا بتوانید از این فرصت استفاده کنید و بلیط موردنظرتان را بخرید.

۳. گزینه مناسب را انتخاب کنید

حواستان باشد که با آمدن روزهای تعطیل و شلوغ‌شدن جاده‌ها، امکان وقوع مشکلاتی در فرایند فروش بلیط و شروع سفر وجود خواهد داشت. برای نمونه، امکان دارد که سفرتان به‌دلایلی مانند خرابی اتوبوس، مشکلات جاده‌ای و… لغو شود.

اگر عازم سفر در چنین روزهایی از سال هستید، بهتر است که به فکر خرید مناسب‌ترین بلیط باشید. منظور از مناسب‌ترین چیست؟ یعنی بلیطی را بخرید که حاشیه امن بالایی دارد و سفرکردن با آن قطعی‌تر از حالت‌های دیگر است. برای نمونه، اگر قرار است که روز ۲۰‌ام که از قضا، تعطیل هم هست به سفر بروید، بلیط‌تان را برای همان روز نخرید.

یک‌ یا چند روز زودتر سفر کنید تا در صورت بروز مشکل برای تردد در روزهای تعطیل از مقصد جا نمانید. گزینه مناسب، بلیطی است که به‌موقع خریده می‌شود و شما را زودتر به مقصد می‌رساند تا در هیاهوی روزهای شلوغ در جاده‌ها اسیر ترافیک و هیاهو نشوید یا از سفر بازنمانید. با خرید اینترنتی بلیط اتوبوس خیلی راحت می‌توانید مناسب‌ترین گزینه را انتخاب و بلیط مقصد را تهیه کنید.

 ۴. اتوبوس را دربست کنید

این گزینه توصیه‌ای برای عموم نیست و بیشتر برای کسانی مناسب به‌نظر می‌رسد که سفری دست‌جمعی در پیش دارند. در این صورت، با هماهنگ‌کردن با همسفران دیگر یا کسانی که مقصدی مشابه شما دارند، تمام بلیط‌های اتوبوس را می‌خرید.

اگر اتوبوس را دربست کنید، سفرکردن با آن حتمی خواهد بود و دیگر نگران این نیستید که در روزهای تعطیل و شلوغ، سفری لغو شو یا بلیط گیرتان نیاید. چنین کاری برای کسانی مناسب است که به‌طور گروهی و در قالب خانواده قرار است به شهری دیگر بروند. دانشجویان هم می‌توانند از این روش برای رفتن به شهر محل دانشگاهشان استفاده کنند.

۵. بلیط ویژه یا VIP بخرید

بلیط ویژه یا VIP

یادتان باشد که برای مقاصد مختلف، به‌طور معمول دو نوع بلیط وجود دارد. برخی از اتوبوس‌ها معمولی‌اند و برخی دیگر در دسته‌بندی ویژه یا VIP قرار می‌گیرند. بلیط‌ اتوبوس‌های ویژه شرکت‌های تعاونی مختلف گران‌تر از نوع عادی است.

اگر قصد سفر در روزهای شلوغ و پرتردد را دارید و متوجه شده‌اید که بلیط عادی تمام شده، شانستان را برای خرید یا رزرو اینترنتی بلیط اتوبوس ویژه امتحان کنید. به‌واسطه قیمت بیشتر بلیط اتوبوس‌های ویژه، استقبال از آنها از سوی عموم کمتر است. در شرایط خاص و روزهای شلوغ، با خرج‌کردن هزینه‌ای بیشتر، می‌توانید بلیط ویژه بخرید.

مسافران بیشتر ترجیح می‌دهند که بلیطی ارزان‌تر تهیه کنند.  از همین روی، همیشه امکان دارد که به‌رغم پُرشدن ظرفیت اتوبوس‌های معمولی در روزهای شلوغ، صندلی‌های VIP خالی باشد.

۶. شهرهای نزدیک به مقصدتان را انتخاب کنید

اگر بلیط مقصد موردنظر شما تمام شده است، می‌توانید سفر خود را به دو بخش تقسیم کنید؛ یعنی دو بلیط بخرید: اول، بلیط شهری که به مقصد موردنظرتان نزدیک‌تر است و دوم، بلیط از آن شهر به مقصد موردنظرتان. این روش معمولاً جواب می‌دهد چون برای مقاصد کوتاه‌تر معمولاً بلیط بهتر پیدا می‌شود. مثلاً اگر از تهران قصد سفر به تبریز را دارید، ابتدا بلیط تهران به زنجان را بخرید و بعد، با درنظرگرفتن زمان رسیدن به زنجان، بلیط زنجان به تبریز را بخرید.

در آخر 

برای سفر با اتوبوس همیشه از قبل برنامه‌ریزی کنید و بدانید که در روزهای شلوغ، امکان پیدانکردن بلیط زیاد است. با رزرو اینترنتی بلیط اتوبوس از پیش، خیالتان را بابت سفری بی‌دغدغه راحت کنید؛ نیازی به مراجعه حضوری به ترمینال های اتوبوسرانی تهران و شهرستان‌ها هم نیست. نگاهی به روش‌ها و ترفندهای مقاله هم داشته باشید تا بهتر در موقعیت‌های مختلف تصمیم بگیرید. خرید اینترنتی یکی از بهترین راه‌ها برای تهیه بلیط سفر در روزهای مختلف به‌ویژه اوقات پرتردد و شلوغ است. برای برنامه‌ریزی و تهیه بلیط حتما به آن هم دقت کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر