;
coinex

یک استارتاپ آمریکایی در تدارک استقرار چند دیتاسنتر در ماه است!

Lonestar واقع در شهر فلوریدا آمریکا تصمیم دارد طی برنامه‌ای بلندپروازانه تلاش‌هایی در راستای استقرار چند دیتاسنتر در ماه با هدف محافظت از زمین انجام دهد.

شرکت Lonestar در سال 2021 نخستین آزمایش دیتاسنترهای فضایی را در ایستگاه بین‌المللی فضایی صورت داد و در حال‌حاضر نیز قصد دارد چند دیتاسنتر کوچک را به‌واسطه ماموریت IM-2 کمپانی Intuitive Machines به ماه ارسال کند.

استارتاپ Lonestar این پروژه را با سرمایه‌گذاری 5 میلیارد دلاری عملیاتی خواهد کرد و فرآیند استقرار چند دیتاسنتر در ماه را طی چند پرتاب اجرایی خواهد کرد. این استارتاپ آمریکایی در پی همکاری با یک شرکت فضایی به نام Intuitive Machines برای اجرای پروژۀ مذکور نیز خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخترشناسان از شناسایی یک سیاره خبر دادند که نباید وجود داشته باشد!

جزئیاتی از استقرار چند دیتاسنتر در ماه

دیتاسنترهایی که جهت ارسال به ماه تدارک دیده شدند ظرفیت ذخیره‌سازی حدود 16 ترابایت اطلاعات را دارای هستند، هدف توسعه‌دهندگان فناوری مذکور، ارائۀ راهکاری مؤثر به‌منظور پشتیبان‌گیری و بازیابی اطلاعات از راه دور خواهد بود. البته آن‌ها در این راستا باید درنظر بگیرند که شرایط کره ماه با زمین تفاوت‌هایی دارد؛ بنابراین باید تمهیدات ویژه‌ای به‌منظور نگهداری دیتاسنترها در ماه مدنظر قرار دهند.

استقرار چند دیتاسنتر در ماه

جهت تامین انرژی و ارتباط اولین دیتاسنتر ارسالی از قابلیت‌های ماه‌نشین IM-2 استفاده خواهد شد اما دیتاسنترهای بعدی کاملا به‌طور مستقل این کار را انجام خواهند داد. مطابق پیش‌بینی‌ها دیتاسنترهای مزبور تا پایان سال 2026 به ماه ارسال خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص برنامه آمریکا برای استقرار چند دیتاسنتر در ماه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر