;
coinex

بحران متا ادامه دارد؛ زاکربرگ 10 هزار نفر دیگر را اخراج کرد!

بحران متا قصد تمام شدن ندارد و غول تکنولوژی جهان بار دیگر 10هزار نفر از کارکنانش را اخراج کرد. اما علت این کار چیست؟

آنطور که پیداست بحران متا نمی‌خواهد تمام شود. متا به‌عنوان شرکت مادر فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ از 4 ماه پیش تاکنون پیش از 21هزار نفر از کارکنانش را اخراج کرده است. مارک زاکربرگ به‌عنوان مدیرعامل این شرکت و یکی از افراد ثروتمند جهان عنوان کرده است که این تعدیل نیرو به‌دلیل تغییر ساختار متا انجام گرفته است. جزئیات صحبت‌های زاکربرگ در این‌خصوص را در ادامه بخوانید.

بیشتر بخوانید: زاکربرگ بی‌سروصدا شکست ایده متاورس را پذیرفت!

بحران متا منجر به اخراج 10هزار نفر دیگر شد

متا، شرکت مادر فیسبوک و اینستاگرام و واتساپ، در بیانیه‌ای از اخراج 10000 نفر از نیروهایش خبر داده است. چهار ماه پیش نیز، این شرکت 11000 از کارکنان خود را تعدیل کرده بود. متا اولین شرکت بزرگ حوزه‌ی فناوری است که دو دور تعدیل نیروی گسترده انجام می‌دهد. مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، در پیامی به کارکنان شرکت گفت:

«انتظار داریم که ابعاد تیمان را به‌میزان حدوداً 10000 نفر کاهش دهیم.»

او می‌افزاید متا 5000 جایگاه شغلی دیگری را می‌بندد که هنوز نیروهای جدید برایشان استخدام نشده‌اند.

بحران متا منجربه اخراج 10هزار نفر دیگر شد

تعدیل 10000 نفری نیروها بخشی از تغییر ساختار متا است. این شرکت در تلاش است تا با تمرکز روی پروژه‌های مهم و لغو پروژه‌هایی که اولویت کمتری دارند، درآمدش را افزایش دهد. متا تعداد کمتری نیروی جدید نیز استخدام می‌کند.

به‌گفته‌ی مارک زاکربرگ، ۲۰۲۳ قرار است «سال بهره‌وری» متا باشد. متا امسال هزینه‌های عملیاتی را پنج‌میلیارد دلار کاهش می‌دهد.

افزایش مشکلات اقتصادی باعث شده است تقریباً تمامی شرکت‌های بزرگ فناوری در آمریکا به‌جز اپل، هزاران نفر از نیروهای خود را اخراج کنند. افزون‌بر شرکت‌های فناوری، شماری از شرکت‌های مالی وال‌استریت نظیر گلدمن ساکس و مورگان استنلی نیز دست به تعدیل نیرو زده‌اند.

از آغاز سال ۲۰۲۲ تاکنون، بیش از ۲۸۰٬۰۰۰ نفر از کارکنان صنعت فناوری اخراج شده‌اند. ۴۰ درصد از تعدیل نیرو در سال جاری میلادی اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره بحران متا و اخراج 10هزار نفر دیگر از کارکنانش چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر