;
coinex

علت حذف برخی متقاضیان خودروهای وارداتی چیست؟

پس از اعلام‌ نتایج نوبت خودروهای وارداتی بحث علت حذف برخی متقاضیان خودروهای وارداتی مطرح شده است.

با توجه به اعلام نتایج نوبت‌ خودروهای وارداتی، افراد زیادی مدعی حذف از لیست متقاضیان شده‌اند و حالا سخنگوی وزارت صمت علت حذف برخی متقاضیان خودروهای وارداتی را تصریح کرده است.

لازم به ذکر است که قرعه‌کشی جهت تعیین لیست نوبت افراد متقاضی خودروهای وارداتی روز یکشنبه (21 اسفندماه) در محل وزارت صمت انجام پذیرفت و نتایج نیز روز بعدی (دوشنبه) اعلام شد.

ثبت‌نام‌کنندگان از ساعت 9 روز دوشنبه امکان اطلاع از زمان نوبت تعیین‌شده برای تحویل خودروهای خود از طریق پروفایل شخصی خود در سامانه saleauto.ir را داشتند. با این‌حال افراد بسیاری خبر از حذف خود از لیست متقاضیان خودروهای وارداتی داده‌اند و درواقع نوبت تخصیص به آن‌ها تعلق نگرفته است.

بیشتر بخوانید: طرح واگذاری 10 هزار خودرو به جانبازان و ایثارگران [+جزئیات و شرایط تخصیص]

اعلام علت حذف برخی متقاضیان خودروهای وارداتی

در همین راستا، «امید قالیباف»، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، علت حذف تعدادی از متقاضیان را بیان کرد: «پس از نوبت‌دهی به متقاضیان خودروهای وارداتی برخی متوجه حذف خود از سامانه شدند که مهم‌ترین دلایل آن بدین شرح است: تکمیل نشدن فرآیند وکالتی کردن حساب، تکمیل نشدن فرآیند ثبت‌نام، دارا نبودن یکی از شرایط عمومی (همچون پلاک فعال، تطابق کد ملی با شماره تلفن متقاضی و…)، نبود موجودی کافی در حساب وکالتی و… .»

علت حذف برخی متقاضیان خودروهای وارداتی

وی در ادامه اضافه کرد:

«در‌حال‌حاضر گزینه انصراف فعال است و بانک‌ها موظف هستند که بلافاصله نسبت به رفع انسداد وجه افرادی که انصراف می‌دهند، اقدام کنند.»

در همین راستا «منوچهر منطقی»، معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت، نیز اظهاراتی را مطرح کرد: «برخی افراد هم در تعامل بانک‌ها توافق کردند که به صورت گواهی سپرده حساب وکالتی را تعریف و به‌جای واریز حقیقی 500 میلیون تومان، سپرده کاغذی گذاشته‌اند؛ استعلام نهادهای مربوطه از بانک مرکزی در مورد حساب این افراد، رد اعلام شده است. بنابراین از لیست نوبت خودروهای وارداتی حذف شدند.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص گفته‌های سخنگوی وزارت صمت درباره علت حذف برخی متقاضیان خودروهای وارداتی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر