;
coinex

اکتشاف جدید دانش‌آموزان دبستانی کانادایی، ناسا را شگفت‌زده کرد!

اکتشاف جدید دانش‌آموزان دبستانی کانادایی، باعث شگفتی ناسا شد. ماجرای کشف جدید این دانش‌آموزان، ترند خبری شده است.

اکتشاف جدید دانش‌آموزان دبستانی کانادا، موجب شگفتی ناسا شد. این دانش‌آموزان توانستند کشف کنند که داروی اپی‌پن در محیط فضا سمی خواهد شد. ناسا نیز علی‌رغم متعجب شدن از این کشف، آزمایش این دانش‌آموزان را در برنامه‌ای تحت عنوان “مکعب در فضا” به نمایش گذاشت. این برنامه به‌طور ویژه برای دانش‌آموزان دبستانی تهیه و پخش می‌شود.

بیشتر بخوانید: لباس فضانوردی ماموریت آرتمیس 3 توسط ناسا رونمایی شد

اکتشاف جدید دانش‌آموزان دبستانی کانادایی ناسا را شگفت‌زده کرد

دانش‌آموزان برنامه آموزندگان بااستعداد (PGL) دبستان سنت برادر آندره در اتاوا درحال مطالعه اثرات تشعشعات کیهانی روی اپی‌نفرین بوده‌اند. اپی‌نفرین ماده فعال موجود در داروی اپی‌پن یا درمانی اضطراری است که بیماران در جریان واکنش‌های آلرژیک شدید از آن استفاده می‌کنند.

ناسا آزمایش دانش‌آموزان را به‌عنوان بخشی از برنامه «مکعب در فضا» انتخاب کرد که به‌طورخاص برای بچه‌های مدرسه‌ای طراحی شده است. لایوساینس می‌نویسد، برای این برنامه، دانش‌آموزان ۹ تا ۱۲ ساله آزمایشی را طراحی کردند که در آن نمونه‌های اپی‌نفرین در مکعب‌های کوچکی قرار داده شد و ازطریق بالون یا موشک به لبه فضا فرستاده شد.

وقتی نمونه‌ها به زمین برگشتند، پژوهشگران مرکز طیف‌سنجی جرمی دانشگاه اوتاوا نمونه‌ها را آزمایش کردند و دریافتند که فقط ۸۷ درصد اپی‌نفرین خالص در آن‌ها وجود دارد، درحالی‌که ۱۳ درصد آن به مشتقات بسیار سمی اسید بنزوئیک تبدیل شده‌ است.

اکتشاف جدید دانش‌آموزان دبستانی کانادا، ناسا را شگفت‌زده کرد

تشعشعات کیهانی از ذرات بسیار پر انرژی تشکیل شده‌اند که توسط ستارگان ازجمله خورشید آزاد می‌شوند. اتمسفر زمین تا حد زیادی از حیات روی زمین دربرابر این تابش‌ها محافظت می‌کند، اما فضانوردانی که به‌مدت طولانی درمعرض اشعه‌های کیهانی قرار می‌گیرند، با خطرات سلامتی قابل‌توجهی ازقبیل بیماری ناشی از تابش اشعه و افزایش خطر ابتلا به سرطان و بیماری‌های دیگر مواجه می‌شوند.

پل مایر، استاد گروه شیمی و علوم زیست‌مولکولی در دانشگاه اتاوا گفت تشعشعات کیهانی همچنین تاثیر واضحی روی مواد شیمیایی مانند اپی‌نفرین دارد. مایر گفت:

نمونه‌ها بعد از مواجهه با تشعشعات نشانه‌هایی از واکنش اپی‌نفرین و تجزیه آن را نشان دادند. درواقع، پس از رویداد مواجهه با تشعشعات کیهانی، در نمونه‌های محلول اپی‌پن، اپی‌نفرینی وجود نداشت.

این نتیجه سوالاتی درمورد کارآیی اپی‌پن برای محیط های فضایی ایجاد می‌کند و دانش‌آموزان برنامه PGL درحال کار روی این سوال‌ها هستند.

درحالی‌که اسید بنزوئیک به‌طور طبیعی در برخی گیاهان از قبیل توت خرس، آلو و دارچین وجود دارد و اغلب به‌عنوان نگهدارنده مواد غذایی استفاده می‌شود، موسسه ملی سلامت می‌گوید این ترکیب بدون رنگ وقتی در دوزهای بالا مصرف شود، برای سلامتی خطرناک است.

گقتنی است که این دانش‌آموزان درحال طراحی کپسولی برای حفاظت از اپی‌پن در فضا هستند. آن‌ها در ماه ژوئن به مرکز تحقیقات لانگلی در ویرجینیا می‌روند تا یافته‌های خود را به ناسا ارائه کنند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص اکتشاف جدید دانش‌آموزان دبستانی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر