;
coinex

تیک تاک به جاسوسی از خبرنگاران متهم شد

باتوجه به دردسرهای فراوان تیک تاک وزارت دادگستری آمریکا و FBI با انجام تحقیقاتی به این شبکه اجتماعی چینی اتهام جاسوسی از خبرنگاران آمریکایی را وارد کردند.

دولت بایدن به‌تازگی در پی نگرانی‌های مربوط به امنیت ملی به علت ارتباط تیک تاک با کشور چین اقدام به افزایش فشار خود بر این شبکه اجتماعی چینی کرده است. در همین راستا وزارت دادگستری آمریکا و FBI این رسانه اجتماعی را خطری برای امنیت ملی کشور دانست و آن را متهم به جاسوسی از خبرنگاران آمریکایی کرد.

این اخبار در حالی منتشر شده که مدیرعامل تیک تاک به‌زودی برای نخستین بار در مقابل کنگره حضور پیدا خواهد کرد و در تاریخ 23 مارس (3 فروردین‌ماه 1402) در برابر کمیته انرژی و بازرگانی مجلس ادای شهادت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی GPT-4 با استخدام یک انسان، کپچا را دور زد!

جاسوسی از خبرنگاران آمریکایی توسط تیک تاک

حاشیه‌های زیادی درباره این رسانه اجتماعی وجود دارد. ابتدا کمیسیون اروپا ممنوعیت استفاده از تیک‌تاک را برای کارمندان خود اعلام کرد و پس از آن بریتانیا و نیوزلند هم چنین تصمیمی اتخاذ کردند. در گزارش دیگری اعلام شده بود که ایالات متحده حتی در صدد اجبار ByteDance به فروش تیک تاک است.

جاسوسی از خبرنگاران

بر اساس گزارش فوربس، دو آژانس آمریکایی به‌طور فعال درحال بررسی فعالیت‌های شرکت ByteDance (شرکت مادر تیک تاک)، هستند. در چند ماه اخیر هم طی گزارشی اعلام شد که کارمندان تیک تاک از آن به‌منظور جاسوسی از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ایالات متحده بهره می‌برند و حالا نیز به‌نظر وزارت دادگستری و FBI تحقیقات خود را پیرامون این موضوع شروع کرده‌اند.

نیویورک تایمز و رسانه‌های دیگر هم گزارش فوربس را تأیید کرده و در این رابطه توضیح داده‌اند که واحد تقلب در بخش جنایی وزارت دادگستری با همکاری با FBI و دادستان ایالات متحده در ناحیه شرقی ویرجینیا مشغول بررسی موضوع نقض حریم خصوصی کاربران برنامه تیک تاک است.

شرکت ByteDance نیز طی تحقیقات داخلی خود متوجه دسترسی تعدادی از کارمندان آن به داده‌های مربوط به حساب‌های روزنامه‌نگاران آمریکایی در تیک تاک شد. این افراد درپی بررسی این موضوع بودند که چه افرادی اطلاعات را برای خبرنگاران افشا می‌کنند. در میان کارمندانی که در این موضوع دخالت داشته‌اند و پس از آن اخراج شدند، دو نفر بخشی از عملیات این شرکت در چین بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص جاسوسی از خبرنگاران آمریکایی توسط تیک تاک چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر