;
coinex

شاهین اتوماتیک CVT توسط سایپا معرفی شد[+مشخصات، تصاویر و قیمت]

وبسایت گروه خودروسازی سایپا لحظاتی پیش به طور رسمی از مشخصات فنی و تصاویر شاهین اتوماتیک CVT رونمایی کرد.

شاهین اتوماتیک CVT قرار است با قیمت و امکانات بیشتری نسبت به نسخه دنده‌ای عرضه شود. در همین راستا در این مطلب به بررسی و معرفی این محصول خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: طرح فروش وانت سایپا 151 اسفند 1401 رونمایی شد [+شرایط، قیمت و موعد تحویل]

مشخصات و تصاویر شاهین اتوماتیک CVT

سایپا تصمیم دارد تا در سال 1402 دو تیپ از شاهین اتوماتیک را روانه بازار کند. تیپ نخست به پیشرانه M15 توربو و جعبه دنده CVT مجهز خواهد بود و در حال حاضر در خط تولید سایپا در حال تولید است.

شاهین اتوماتیک CVT توسط سایپا معرفی شد[+مشخصات، تصاویر و قیمت]

نسخه دیگر شاهین اتوماتیک اما به پیشرانه ME16 مجهز شده و از جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک AT برخوردار است که احتمالا در اواخر سال 1402 معرفی و راهی بازار می‌شود.

شاهین اتوماتیک CVT به پیرشانه 1.5 لیتری توربوشارژ 8 سوپاپ مجهز شده که توان تولید 109 اسب بخار قدرت را با گشتاور 178 نیوتن متر دارد. جعبه دنده اتوماتیک این محصول از نوع CVT است و در حالت تیپ ترونیک تعویض دنده 7 سرعته مصنوعی را برای راننده فراهم می‌کند. جعبه دنده این خودرو حالت رانندگی اسپرت و برفی را هم دارد.

باک شاهین اتوماتیک CVT مانند نسخه دنده‌ای 47 لیتری است و وزن خودرو هم مجموعا 1320 کیلوگرم اعلام شده است. استاندارد آلایندگی این محصول یورو 5 است و مصرف سوخت ترکیبی شاهین در بهترین حالت 7.52 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر اعلام شده است.

شاهین CVT مانند نسخه دنده ای به سانروف برقی، سنسور نور، فرمان کمکی برقی، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، رینگ آلومینیومی ۱۵ اینچی، ترمز ABS و EBD و BAS، چراغ روشنایی روز، تهویه اتوماتیک، آینه تاشو برقی، استارت دکمه ای، تریم داخلی چرم مصنوعی، سنسور پارک و دوربین عقب، نمایشگر تعویض دنده GSI، سنسور باد تایرها، دو کیسه هوا و غیره مجهز است.

اما در تیپ اتوماتیک CVT شاهین امکاناتی مانند نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی، کروز کنترل، محدود کننده سرعت، سامانه کنترل پایداری الکتریکی و سامانه کنترل شروع حرکت افزوده شده است.

شاهین دنده‌ای G و شاهین اتوماتیک CVT بنابر اعلام سایپا تفاوت‌های ظاهری کوچکی هم با هم دارند. برای مثال در نسخه جدید شاهین کروم کاری جلو پنجره، کروم بالای قاب پلاک عقب،‌ دکوراتیو جدید کابین،‌ آنتن کوسه‌ای و تریم داخلی دو رنگ دیده می‌شود.

در حال حاضر شاهین G قیمت کارخانه 350 میلیون تومانی دارد اما پیش‌بینی می‌شود شاهین اتوماتیک CVT با قیمتی حدود 400 تا 450 میلیون تومان عرضه شود. همچنین بر اساس برنامه ریزی های سایپا، تولید انبوه تیپ CVT این سدان ملی از اواخر بهار ۱۴۰۲ آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص شاهین اتوماتیک CVT چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    مردم گول نخورید موتور پراید باید دورش بگردی این از اون اشغال تره به قول این عزیز دو سال اول نشون نمیده بعد مشه عذاب

    پاسخ

    تو خر رو طلا هم بگیری باز خره
    بابا ملت موتور این شاهین همون موتور پرایده. تا دوسال چون نو هستش نشون نمیده بعد از دو سال یه سرطان میشه مثل روا و آردی

    پاسخ

    خیلی عالیه فقط موتورشو قویترکنن

    پاسخ