;
coinex

گام بلند اپل در حوزه هوش مصنوعی ؛ کوپرتینویی‌ها وارد رقابت شدند؟

خرید استارتاپ WaveOne توسط اپل که فعال در حوزه هوش مصنوعی است را به گام بلند اپل در حوزه هوش مصنوعی و احتمالا شروع رقابت‌ آن‌ها با پیشگامان این حوزه تعبیر کرده‌اند.

اپل اخیراً در پی سرمایه‌گذاری جدیدی در حوزه‌ هوش مصنوعی بوده و به‌نظر در همین راستا در سکوت کامل خبری این شرکت، اقدام به خریداری استارتاپ WaveOne که در حوزه توسعه‌ الگوریتم‌های هوش مصنوعی به‌منظور فشرده‌سازی ویدیو فعالیت دارد، کرده است.

در مورد استارتاپ WaveOne باید گفت که این شرکت خود را تحت عنوان توسعه‌دهنده‌ نسل بعدی فناوری‌های فشرده‌سازی رسانه‌های دیجیتال مطرح کرده است.

این شرکت مدعی است جهت ایجاد راهکارهای سفارشی از جدیدترین پیشرفت‌ها در یادگیری ماشینی و یادگیری عمیق بهره برده است. به گزارش 9to5Mac، یکی از نوآوری‌های ابتدایی این شرکت، طراحی ابزاری برای انجام فرایند فشرده‌سازی و همچنین خارج‌سازی فایل‌ها از حالت فشرده است که امکان اجرا روی شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی موجود در بسیاری از گوشی‌های هوشمند را دارد.

بیشتر بخوایند:‌پذیرش هوش مصنوعی به عنوان فیلمنامه نویس ؛ ChatGPT نویسنده می‌شود!

گام بلند اپل در حوزه هوش مصنوعی با خرید استارتاپ WaveOne

با اینکه اپل هنوز خرید WaveOne را تأیید نکرده بااین‌حال باب استانکوش، مدیرعامل این استارتاپ اقدام افشای این موضوع از طریق انتشار پستی در لینکدین کرده است. استانکوش در این رابطه بیان می‌کند: «پس‌از تقریباً دو سال، فروش WaveOne به اپل را نهایی کردیم. ما سفر خود را آغاز کردیم و متوجه شدیم که تکنولوژی ویدیویی یادگیری ماشین و یادگیری عمیق می‌تواند جهان را تغییر دهد. اپل ظرفیت موجود را درک و از این فرصت استفاده کرد تا آن را به مجموعه فناوری‌های خود اضافه کند. من می‌خواهم از بنیان‌گذاران استارتاپ ازجمله لوبومیر وردو، اورن ریپل و همچنین کریگ لیتل برای کمک به توسعه‌ی این ایده به بازار و پیشبرد آن برای کاربردهای تجاری تشکر کنم.»

گام بلند اپل در حوزه هوش مصنوعی

براساس گزارش‌هایی، استارتاپ WaveOne پیش از قرارگیری در زیر پرچم اپل، بین دو تا 10 کارمند در اختیار داشته و چیزی بالغ بر 9 میلیون دلار سرمایه به دست آورده است. در همین راستا در ماه ژانویه وب‌سایت WaveOne از دسترس خارج شد؛ عموماً این نشانه‌ای مبنی بر خریداری یک شرکت جدید توسط اپل به حساب می‌آید. همچنین تعدادی از کارکنان این استارتاپ هم درحال‌حاضر در تیم‌های یادگیری ماشینی اپل مشغول به فعالیت هستند.

لازم به ذکر است که اپل با به‌کارگیری روش‌های گوناگونی امکان استفاده از فناوری‌های WaveOne در محصولات خود را خواهد داشت از جمله این موارد استفاده می‌توان به مدیریت سیستم ذخیره‌سازی آی‌کلاد و Photos یا پخش ویدیو و موارد دیگر اشاره داشت.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص گام بلند اپل در حوزه هوش مصنوعی با خرید استارتاپ WaveOne چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر