;
coinex

گوگل تکذیب کرد: چت بات Bard با داده‌های ChatGPT آموزش ندیده است

شایعات مربوط به آموزش چت بات Bard توسط داده‌های ChatGPT از سوی گوگل تکذیب شد و مهندس برجسته هوش مصنوعی گوگل پس از این اتفاق استعفا داده است.

چت بات هوش مصنوعی گوگل تحت عنوان Bard ضمن آغاز نه‌چندان دلچسب خود، طرفداران این غول تکنولوژی را با ناامیدی به سمت رقیب خود بدرقه کرده است. حالا حتی برخی شایعات نیز خبر از استفاده گوگل به علت محدودیت زمانی، از داده‌های ChatGPT برای آموزش چت بات Bard داده؛ بااین‌حال گوگل این مسئله را تکذیب کرده است.

گوگل رسما این بحث را را تکذیب کرده و بیان داشت: «چت بات Bard به‌هیچ وجه بر اساس داده‌های ChatGPT یا ShareGPT آموزش ندیده است.» البته به باور منبع دیگری گوگل در حقیقت بعد از اعتراض و هشدار دولین، بهره‌گیری از داده‌های OpenAI را با توقف روبرو ساخته است.

بیشتر بخوانید: هشدار پلیس درباره ChatGPT ؛ مراقبت سواستفاده خلافکاران باشید

استفاده از داده‌های ChatGPT برای آموزش چت بات Bard

جنگ میان چت‌بات‌های هوش مصنوعی از مدت‌ها قبل شروع شده که در این بین، مایکروسافت با ChatGPT در صدر آن قرار گرفته است. گوگل هم به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های فعال این بخش هم چند روز پیش چت بات هوش مصنوعی ‌Bard را به‌طور عمومی ارائه کرد ولی موفق به کسب رضایت کاربران و طرفدارانش نشد.

حالا هم برخی گزارش‌ها حکایت از بهره‌گیری گوگل از داده‌های ChatGPT دارد. در همین راستا یکی از مهندسان برجسته هوش مصنوعی گوگل هم از سمت خود کنار رفته است.

چت بات Bard

در گزارش مذکور آمده که گوگل به علت تسریع در روند عرضه چت بات Bard و رقابت با ChatGPT از تیم تحقیقاتی «گوگل برین» (Google Brain) درخواست کمک داشته و پروژه «جمنای» (Gemini) را ایجاد کرده است. اما براساس ادعای «جیکوب دولین» (Jacob Devlin) به‌عنوان یکی از مهندسان ارشد هوش مصنوعی گوگل و پروژه جمنای، آموزش چت بات هوش مصنوعی Bard از طریق داده‌های ChatGPT و با استفاده از وب‌سایتی تحت عنوان ShareGPT انجام پذیرفته است. دولین بعد از اعتراض به غیراخلاقی بودن این موضوع به گوگل هشدار را ارائه داده و سپس ضمن استعفا از سمت خود به OpenAI پیوسته است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص شایعه آموزش چت بات Bard با داده‌ها چت جی‌پی‌تی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر