;
coinex

ساعت پخش سریال گیلدخت در نوروز 1402 [+ساعت پخش تکرار، داستان و بازیگران]

ساعت پخش سریال گیلدخت در نوروز 1402 اعلام شد. کارگردانی این سریال بر عهده مجید اسماعیلی بوده و از شبکه 1 و آی فیلم پخش می‌شود.

گیل دخت یک سریالی تاریخی‌ و درام بوده که به مدت دو سال ساخت آن طول کشید و در آبان سال گذشته تصویربرداری آن به پایان رسید. این سریال در ایام نوروز از شبکه یک سیما و آی فیلم پخش می‌شود.

بیشتر بخوانید:

ساعت پخش سریال گیلدخت

براساس جدول پخش برنامه‌های شبکه یک سیما، نخستین قسمت سریال گیلدخت، روز پنجشنبه دوازدهم آبان ماه از این شبکه روی آنتن خواهد رفت.

ساعت پخش سریال گیلدخت
ساعت پخش سریال گیلدخت

زمان پخش سریال گیلدخت روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت 22 خواهد بود. اگر در این ساعت موفق به تماشای این مجموعه نشدید، روزهای جمعه و شنبه در ساعات 8:30 صبح و 15 که زمان تکرار سریال گیلدخت از شبکه یک سیماست، می‌توانید آن را دنبال کنید.

این سریال در 60 قسمت ۴۵ دقیقه‌ای ساخته شده و تهیه کنندگی آن برعهده محمدرضا شفیعی بوده است. فیلمنامه مجموعه گیل‌دخت به قلم مجید آسودگان و به سفارش مرکز فیلم و سریال معاونت برون مرزی سازمان صدا و سیما به نگارش درآمده است.

داستان سریال گیل دخت

در خلاصه‌ی قصه‌ی این سریال که نگارش آن 5 سال زمان برده، آمده است: «حکایت گلنار و اسماعیل که در میان هیاهو و مهلکه قجری تارو پود دلشان با مهر و محبت هم بافته می‌شود. قصه و غصه عاشق و معشوقی است که اگر صد دلیل برای رفتن داشته باشند، یک بهونه برای ماندن پیدا می‌کنند.»

بازیگران سریال گیل‌دخت

در این مجموعه تاریخی بازیگرانی توامند و مشهور همچون ثریا قاسمی، محمود پاک نیت، حبیب دهقان نسب، فخرالدین صدیق شریف، فریبا متخصص، صالح میرزاآقایی، نفیسه روشن، میترا رفیع به هنرمندی پرداخته‌اند.

ساعت پخش سریال گیلدختساعت پخش سریال گیلدخت
ساعت پخش سریال گیلدخت

سعید راد، رضا اکبرپور، یاسمین معاوی، سعید چنگیزیان، شقایق فراهانی، پریوش نظریه، رامتین خداپناهی، حمید ابراهیمی، محمد فیلی، رویا جاویدنیا، مجید سعیدی، زیبا بنماران، فریده دریامج، امین میری، یوسف صفری بختیاری، بهزاد محسنی، مرتضی نجفی، سعیده جمشیدی، محبوبه صادقی، فرزانه وهاب، زهرا میری، علی عطایی حور، یاسمین خلخالی، هدی خنجری، علی گلشنی، پریا انوری، ندا اکبرپور، مانی آخشی و صبا گرگین‌پور از دیگر بازیگران این سریال هستند.

کارگردان سریال گیل‌دخت

مجید اسماعیلی، زاده‌ی پنجم مهر ماه سال ۱۳۵۹در تهران است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته‌ی کارگردانی سینماست و کارش را پس از ورود به هنرستان صدا و سیما آغاز کرد.

ساعت پخش سریال گیلدخت

اسماعیلی با ایفای نقش در چند نمایش ابتدا وارد دنیای بازیگری شد و سپس با نویسندگی و کارگردانی به فعالیتش در زمینه‌ی هنر ادامه داد.

وی در بیشتر آثارش به مضامین اجتماعی، مسائل و روابط انسانی در جامعه می‌پردازد. نخستین فیلم کوتاه حرفه‌ای اسماعیلی «قرار ملاقات» نام دارد که در سال ۱۳۸۳ آن را ساخته است.

خشت بهشت، کمی دورتر، نزدیکتر بیا، رقص روی یخ، خدا جیرجیرکها را دوست دارد، محکومین، دوباره زندگی، گمیچی برخی از آثار کارنامه هنری مجید اسماعیلی هستند.

از جوایز و افتخارات وی می‌توان به دریافت تندیس بهترین کارگردانی از جشنواره بین‌المللی مستند حقیقت برای راه، آب، خاک، قاصدک، نشانی و دریافت تندیس بهترین دستاورد هنری از جشنواره بین‌المللی لوکاس آلمان و نیز دریافت تندیس یاس زرین بهترین کارگردانی بخش بین‌الملل فیلم یاس برای فیلم گمیچی اشاره کرد.

عوامل سریال گیل‌دخت

ساعت پخش سریال گیلدخت
زمان تکرار سریال گیلدخت از شبکه یک
  • مدیر تولید: سعید کنگاوری نظری
  • مدیرتصویربرداری: پیمان عباسی زاده
  • مدیرصدابرداری: علی عدالت دوست
  • طراح گریم: کامران خلج
  • طراح صحنه: عباس حاج درویش
  • طراح لباس: سمیرا شجاعی
  • مدیربرنامه ریزی: علی جودی، حمید همتی
  • دستیار اول کارگردان: امیر سلیم خانی،  سونیا قریشی
  • منشی صحنه: مهین شهبازی
  • مدیر تدارکات: علی حصاری
  • عکاس: حسن هندی و بهار عسگری
  • مشاوره رسانه ای: سرونازمظاهری، فائزه صمدی، موسسه فرهنگی هنری وصف صبا

سوالات متداول

کدام بازیگرها در سریال گیل‌دخت نقش‌آفرینی کرده‌اند؟

ثریا قاسمی، محمود پاک نیت، حبیب دهقان نسب، فخرالدین صدیق شریف، فریبا متخصص، صالح میرزاآقایی، نفیسه روشن، میترا رفیع، سعید راد، رضا اکبرپور، یاسمین معاوی، سعید چنگیزیان، شقایق فراهانی، پریوش نظریه، رامتین خداپناهی، حمید ابراهیمی، محمد فیلی، رویا جاویدنیا، مجید سعیدی، زیبا بنماران، فریده دریامج، امین میری، یوسف صفری بختیاری، بهزاد محسنی و مرتضی نجفی در مجموعه گیلدخت به هنرمندی پرداخته اند.

سریال گیل‌دخت چند قسمتی است؟

این سریال در 60 قسمت ۴۵ دقیقه‌ای به کارگردانی مجید اسماعیلی ساخته شده است.

مطالب بیشتر در تکراتو:

نظر شما در خصوص ساعت پخش سریال گیلدخت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    خیلی بد بود در ایام نوروز زمان پخش ۲۳:۳۵ هست و من زمان تکرار قسمت ۴۰ رو می خاستم که اشتباه گفته بودن ساعت ۱۵ که نون خ ۴ پخش شد

    پاسخ

    گیلناد که فرار کرده سانسور کرده بعد اسماعیل که فرار کرده سانسور کرده تمام فیلم هایی که اتفاقی میفته سانسور میکنه اونوقت مردم میگن چرا فیلم سانسور میکنید حداقل یک ساعت و نیم پخش کنید سانسور نکنید هر هفته پنجشنبه جمعه ها پخش می‌شود

    پاسخ

    چند ساعت سانسور داره؟ اگه میشد سربالا تو دو ورژن کامل و سانسور شده ارائه میشدن عالی میشد
    همیشه برام سوال بوده کسایی که مسئول برش زدن و سانسور کردن و خط زدن روی ده ها صفحه از فیلمنامه و مجوز ندادن به زحمات اینهمه هنرمند و سازندس ، چه ویژگیها و برتری هایی دارند که تشخیصشون وحی منزل میشه و حق دارن برا همه تعیین تکلیف کنن

    پاسخ