;
coinex

توقف تولید پژو پارس صحت دارد؟ معاون تحقیقات ایران خودرو پاسخ می‌دهد

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول گروه صنعتی ایران خودرو به موضوع شایعات اخیر پیرامون توقف تولید پژو پارس در سال 1402 پاسخ داده است.

«محسن رضایی‌منش»، معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول گروه صنعتی ایران خودرو ضمن بیان اینکه پژو پارس یک محصول راهبردی برای این گروه به‌شمار می‌رود، بیان داشت: «این خودرو در حال حاضر با ظرفیت روزانه بیش از 600 دستگاه در سایت‌های خراسان، کرمانشاه، خزر و فارس به تولید می‌رسد.»

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو در ادامه نسبت به اهمیت خودروی پژو پارس در این گروه اضافه کرد: «از آنجایی که این محصول بسیار حائز اهمیت است با بررسی‌های مهندسی و محاسبات CAE و ایجاد تغییرات لازم شرایطی را فراهم کردیم تا این خودرو بتواند تست‌های مرتبط ایمنی عابر پیاده را در مرکز آزمون بین‌المللی پاس کند.»

بیشتر بخوانید: زمان ثبت نام خرید خودرو در طرح یکپارچه تمدید شد؛ جاماندگان طرح فروش بخوانند

پاسخ به شایعه توقف تولید پژو پارس

رضایی منش در ادامه بیانات خود ضمن اشاره بر شایعات توقف تولید پژو پارس اعلام داشت: «دو محصول پژو پارس و آریسان 2 توانستند تست ایمنی عابر پیاده را با موفقیت پاس کنند. همچنین تولید انبوه آریسان 2 در نیمه دوم سال 1402 آغاز خواهد شد و این خودرو نیز با تغییرات مهندسی توانست استاندارد ایمنی عابر پیاده را با موفقیت اخذ کند.»

توقف تولید پژو پارس
توقف تولید پژو پارس

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو در ادامه درمورد استانداردهای خودروهای تولیدی ایران خودرو افزود: «تارا اولین محصولی این گروه بود که توانست استاندارد ایمنی عابر پیاده را دریافت کند و در تست‌های ایمنی عابر پیاده در تصادفات جاده‌ای موفق ظاهر شود. بعد از آن نیز خودروهای سورن پلاس، پژو 207، دنا پلاس و رانا پلاس موفق شدند این استاندارد را دریافت کنند. خودرو ری را به عنوان محصول جدید این گروه نیز در بهمن 1401 موفق به پاس کردن تست ایمنی عابر پیاده شد.»

گفتنی است که استاندارد ایمنی عابر پیاده ECE –R127 شامل استانداردهای روز اروپا می‌شود و کلیه خودروها جهت ورود به بازار کشورهای اروپایی ملزم به ارائه این استاندارد خواهند بود. همچنین این تست در مراکز تست معتبر اروپایی که انطباق بالایی با استاندارد روز بین‌المللی دارند اجرا خواهند شد.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص شایعات توقف تولید پژو پارس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    با افزایش قیمت کارخانه خودرو، عملا آدم فقیر باید فاتحه ماشین دار شدن را بخواند
    نکنید این کار را با مردم
    به این مردم فقط موقع انتخابات نیاز دارید؟
    بعدش ول
    خدا خوشش نمیاد
    عدالت کجا رفت که شعار دادید

    پاسخ