coinex
راهنمای خرید تکراتو

هوش مصنوعی BloombergGPT متخصص بازارهای مالی است!

ظاهراً باید منتظر ورود چت‌بات‌ها به تخصص داده‌های مالی نیز باشیم. درهمین‌راستا مدل زبانی جدید هوش مصنوعی BloombergGPT در نقش مشاور مالی معرفی شده است.

باتوجه به چت‌بات ChatGPT شاهد رونق و جلب کاربران زیادی توسط مدل زبانی GPT هستیم، با‌این‌حال با متن‌باز شدن API، سرویس‌های فراوانی مبتنی‌بر این فناوری شرکت OpenAI توسعه پیدا کرده‌اند. تازه‌ترین نمونه آن مدل زبانی BloombergGPT بوده که در حوزه‌ی مالی فعالیت تخصصی دارد.

بیشتر بخوانید: توانایی هوش مصنوعی در تحلیل بازار ارزهای دیجیتال ؛ هیچ محدودیتی برای AI وجود ندارد

توسعه هوش مصنوعی BloombergGPT برای مشاوره مالی

درهمین‌راستا شخصی به نام الویس که خود را مهندس پیشین تیم هوش مصنوعی متا عنوان کرده، بیان داشته که BloombergGPT مطابق با داده‌های مالی خبرگزاری بزرگ بلومبرگ آموزش پیدا کرده و درواقع بر پایه 50 میلیارد پارامتر شکل گرفته است.

هوش مصنوعی BloombergGPT

هوش مصنوعی BloombergGPT دیتاست وسیعی با 363 میلیارد توکن دارد و با 345 میلیارد توکن دیگر که به دیتاست‌های عمومی مرتبط هستند، ارتقا پیدا کرده است. به ادعای الویس، BloombergGPT در حوزه‌ی مالی از کلیه مدل‌های هوش مصنوعی کنونی عملکرد بهتری به ثبت رسانده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص کارایی مدل زبانی هوش مصنوعی BloombergGPT چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر