coinex
راهنمای خرید تکراتو

درخواست مرکز هوش مصنوعی و سیاست دیجیتال از FTC: از انتشار نسخه‌ های جدید ChatGPT جلوگیری کنید

انتشار نسخه‌ های جدید ChatGPT باتوجه به شکایت مرکز هوش مصنوعی و سیاست دیجیتال به FTC احتمالاً با توقف در عرضه نسخه‌های جدید روبرو خواهد شد.

چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی ChatGPT موفق شده که در ماه‌های گذشته توجه‌ بسیاری را جذب کند. اما، اخیراً شکایت‌هایی علیه این ابزار به‌خصوص در ایالات‌متحده طرح شده که احتمالا انتشار نسخه‌ های جدید ChatGPT از سوی شرکت OpenAI را در آینده نزدیک با توقف روبرو خواهد کرد.

در همین راستا جمعی از فعالان دنیای فناوری با نام «مرکز هوش مصنوعی و سیاست دیجیتال» (CAIDP) اخیراً از کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) خواستار بررسی و انجام تحقیقاتی درباره نقض قوانین حمایت از مصرف‌کننده از سوی شرکت OpenAI شده‌اند. به ادعای گروه مذکور مدل پردازش زبانی این شرکت به‌طور جهت‌دار و فریب‌کارانه‌ای فعالیت دارند و از همین جهت یک نگرانی بزرگ برای امنیت عمومی به‌حساب می‌آید.

به‌نظر نگرانی‌های مرکز هوش مصنوعی و سیاست دیجیتال بعد از انتشار نسخه‌های جدید ChatGPT رشد زیادی داشته و تمرکز اصلی این گروه روی مدل پردازش زبانی GPT-4 قرار دارد. به نظر آن‌ها مدل مورد اشاره توانایی تولید کدهای مخرب را داشته و می‌توان از آن به‌عنوان ابزاری به‌منظور ایجاد پروپاگاندا هم بهره برد. همچنین داده‌های مورد‌استفاده در زمان آموزش این مدل باعث شده تا بعضی کلیشه‌های نادرست و جهت‌گیری‌های نابرابر علیه گروه‌های نژادی یا جنسیتی از خود بروز دهد. نقض حریم خصوصی کاربران و امنیت نامناسب از دیگر مشکلات چت‌بات ساخت OpenAI بوده است؛ به‌گونه‌ای که به‌تازگی برخی افشاگری‌های اطلاعات حساس کاربران به علت وجود یک باگ در سرویس این شرکت را مشاهده کرده‌ایم.

 

بیشتر بخوانید: شروع ممنوعیت استفاده از ChatGPT در اروپا با کشور ایتالیا!

جلوگیری از انتشار نسخه‌ های جدید ChatGPT

«مارک روتنبرگ» به‌عنوان یکی از بنیان‌گذاران و مدیر فعلی CAIDP و از امضاکنندگان نامه اخیر این نهاد محسوب می‌شود. در این نامه از شرکت‌های فعال در حوزه هوش مصنوعی درخواست شده تا سرعت توسعه فناوری‌های خود را کمتر کنند و همچنین به لزوم وجود قوانین دولتی سخت‌گیرانه‌تری نیز تاکید شده است. به‌همراه روتنبرگ، نام افراد مشهور دیگری نیز دیده می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ایلان ماسک اشاره داشت.

درخواست مرکز هوش مصنوعی و سیاست دیجیتال از FTC: از انتشار نسخه‌ های جدید ChatGPT جلوگیری کنید
انتشار نسخه‌ های جدید ChatGPT

لازم به ذکر است که شرکت OpenAI همواره در مورد خطرات احتمالی چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی هشدار داده است؛ بااین‌حال به ادعای CAIDP مدل GPT-4 خطوط قرمز بسیاری را از سر گذرانده و به علت آسیب به مصرف‌کنندکان نیازمند دخالت نهادهای قانون‌گذار خواهد بود. این گروه همچنین اعلام کرده که بخش پنجم قوانین FTC اعم از ممنوعیت مبادلات تجاری ناعادلانه و فریبنده، از سوی OpenAI نقض شده است؛ چراکه چت‌بات را با علم به خطرات آن، به‌شکل تجاری در دسترس کاربران گذاشته‌اند.

در قسمت دیگری از درخواست مرکز هوش مصنوعی و سیاست دیجیتال به موضوع «توهم هوش مصنوعی» نیز اشاره شده که در آن ابزارهای مبتنی بر این فناوری توانایی ارائه اطلاعات غیرواقعی و غلط به کاربران با اعتماد‌به‌نفس بالا وجود خواهد شد. در نتیجه از کمیسیون تجارت فدرال ایالات‌متحده درخواست جلوگیری از انتشار نسخه‌ های جدید ChatGPT در آینده ارائه شده و همچنین تاکید شده که پیش از عرضه عمومی آن‌ها، فرایند ارزیابی عملکرد توسط نهادهای مستقل را اجرایی کنند.

بیشتر بخوانید: 

 

دیدگاه شما در خصوص جلوگیری از انتشار نسخه‌ های جدید ChatGPT با دستور FTC چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر