;
coinex

جف بزوس با 57 میلیارد دلار ضرر مالی، بزرگترین بازنده 2022 بوده است!

جف بزوس مالک و مؤسس کمپانی مطرح آمازون با 57 میلیارد دلار ضرر مالی عنوان بزرگترین بازنده 2022 را ازآن خود کرد.

جف بزوس مالک و مؤسس کمپانی مطرح آمازون با 57 میلیارد دلار ضرر مالی عنوان بزرگترین بازنده 2022 را ازآن خود کرد. سال گذشته برای چندین شرکت صنعت فناوری سال سختی بود؛ بدین صورت که با افت شدید سهام مواجه شدند و آمازون در صدر آنها قرار دارد. بهتر است بدانید که هم‌اکنون جف بزوس بعد از برنارد آرنو و ایلان ماسک در جایگاه سومین فرد ثروتمند جهان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: شکایت از آمازون به اتهام جمع‌آوری داده‌های کودکان با اسپیکرهای هوشمند

جف بزوس بزرگترین بازنده 2022 لقب گرفت

شرکت‌های صنعت فناوری سال سختی پشت‌سر گذاشتند و افت چشمگیر ارزش سهام باعث شده است تا دارایی بنیان‌گذاران این شرکت‌ها کاهش بسیار زیادی پیدا کند. مجله‌ی فوربز فهرست سالانه‌ی ثروتمندترین افراد دنیا را با نکته‌ای جالب منتشر کرده است: در بین میلیاردرها، ثروت جف بیزوس، بنیان‌گذار آمازون، بیشتر از هرکس دیگری کاهش یافت.

در ۱۲ ماه اخیر، دارایی بزوس ۵۷ میلیارد دلار کاهش یافته و به ۱۱۴ میلیارد دلار رسیده است. بزوس با این میزان دارایی سومین فرد ثروتمند دنیا است. ارزش سهام آمازون در سال ۲۰۲۲ نیز افت ۵۰ درصدی تجربه کرد. آمازون اولین شرکت سهامی عام است که یک‌تریلیون دلار از ارزش بازارش را از دست می‌دهد.

جف بزوس بزرگترین بازنده 2022 لقب گرفت

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و توییتر، با ثروت ۱۸۰ میلیارد دلاری و برنارد آرنو، مدیرعامل LVMH، با ثروت ۲۱۱ میلیارد دلاری به‌ترتیب در رتبه‌ دوم و اول نخست فهرست فوربز قرار گرفتند.

به‌نوشته‌ بیزنس اینسایدر، فهرست امسال فوربز شامل ۳۱۳ میلیاردر صنعت فناوری است که مجموع دارایی آن‌ها به ۱٫۹ تریلیون دلار می‌رسد. سال گذشته، ارزش دارایی ۳۳۲ میلیاردر صنعت فناوری ۲٫۱ تریلیون دلار بود. در سال ۲۰۲۱، زمانی‌که صنعت فناوری روزهای درخشانی سپری می‌کرد، ۳۶۵ میلیاردر این حوزه مجموعاً ۲٫۵ تریلیون دلار دارایی داشتند.

در سال ۲۰۲۳، آمازون دوران دشواری را سپری کرده است. اندی جسی که در سال ۲۰۲۱ جایگزین جف بزوس شد و اکنون مدیرعامل آمازون محسوب می‌شود، ۱۸٬۰۰۰ نفر از نیروهای شرکت را اخراج کرد. ماه گذشته، جسی گفت که آمازون ۹٬۰۰۰ نفر دیگر را نیز اخراج می‌کند.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما درباره بزرگترین بازنده 2022 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر