;
coinex

شکایت از آمازون به اتهام جمع‌آوری داده‌های کودکان با اسپیکرهای هوشمند

شرکت آمازون متهم به جمع‌آوری داده‌های کودکان با اسپیکرهای هوشمند شده است و در این راستا شاهد ارائه شکایت از آمازون به کمیسیون تجارت فدرال هستیم.

گزارش‌های مربوط به شکایت از آمازون در حالی این خبر را منتشر کرده‌اند که کمیسیون FTC در چند سال اخیر تحت ریاست «لینا خان»، شرکت‌هایی ازجمله Weight Watchers را به علت ذخیره‌سازی اطلاعات کودکان به‌طور نامناسب تحت پیگرد قرار داده است. همچنین کمیسیون مذکور به خالق بازی فورتنایت، یعنی Epic Games به اتهام فریب‌دادن بچه‌ها برای خریدهای درون‌بازی و نقض حریم خصوصی آن‌ها، دستور پرداخت جریمه 250 میلیون دلاری را داده است.

بیشتر بخوانید: اینترنت ماهواره ای آمازون تا پایان 2023 راه‌اندازی می‌شود

به گزارش بلومبرگ، شکایت کمیسیون تجارت فدرال ممکن است منجر به شکایت دولت آمریکا از آمازون به علت جمع‌آوری داده‌های مربوط به کودکان توسط اسپیکرهای هوشمند این شرکت شود.

همان‌طور که بلومبرگ اشاره کرده است، بحث شکایت مطرح‌شده این بوده که آیا آمازون با سری اسپیکرهای هوشمند خود که با پشتیبانی از الکسا ارائه شده‌اند، داده‌های کودکان زیر 13 سال را بدون رضایت والدین آن‌ها جمع‌آوری کرده است یا خیر. حتی بعد از تلاش کاربران جهت حذف آن‌ها مشخص نیست که این داده‌ها هنوز هم نگه‌داری شده‌اند یا خیر. سازمان حامی کودکان نیز در سال 2019 از FTC درخواست بررسی این موضوع را داشته است.

شکایت از آمازون بابت جمع‌آوری داده‌های کودکان

درحال‌حاضر FTC تصمیم به ارائه شکایتی مبنی بر جمع‌آوری داده‌ها از سوی آمازون بدون رضایت والدین را دارد و از آنجا که بیشتر فعالیت‌های مربوط به الکسا برای کودکان طراحی شده است، سیاست حفظ حریم خصوصی در این رابطه رعایت نمی‌شود. وزارت دادگستری هم می‌تواند اقدام بعدی را در این زمینه انجام دهد و در ماه آینده علیه آمازون شکایت را مطرح کند.

شکایت از آمازون

در صورت اثبات تقصیر آمازون در جریان این شکایت، مشخص نیست که غول تجارت الکترونیک محکوم به چه میزان جریمه‌ای خواهد شد. براساس گزارش Politico، درحالی‌که آمازون ادعای رعایت قانون حفاظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان (COPPA) را دارد، اگر معلوم شود که قوانینی را نقض کرده است، این شرکت باید به‌ازای هر کودک آسیب‌دیده جریمه‌ای در حدود 50 هزار دلار بپردازد.

به‌نظر می‌رسد، بررسی‌های فراوان درباره صنعت فناوری، آگاهی عمومی در خصوص میزان جمع‌آوری و ذخیره داده‌ها از سوی دستگاه‌های خانگی را توسعه داده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص شکایت از آمازون به اتهام جمع‌آوری داده‌های مربوط به کودکان با اسپیکر هوشمند چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر