coinex
راهنمای خرید تکراتو

قانونمندسازی فعالیت اینفلوئنسرها در فرانسه

فرانسه به عنوان نخستین کشور اروپایی قصد قانونمندسازی فعالیت اینفلوئنسرها را ضمن ارائه لایحه‌ای به مجلس با حمایت احزاب گوناگون آن را در سر دارد.

به گزارش تکراتو و به نقل از آر‌اف‌آی، فرانسه نخستین کشور اروپایی محسوب می‌شود که موضوع قانونمندسازی فعالیت اینفلوئنسرها را در دست اجرا قرار خواهد داد. در همین حال قانون‌گذاران درحال بررسی یک لایحه با حمایت احزاب مختلف هستند که هدف آن وضع محدودیت بر محتوای تبلیغاتی افراد در شبکه‌های اجتماعی است. «برونو لو ماری»، وزیر اقتصاد و بازرگانی طی سندی در این مورد نوشته است: «بخش اثرگذاری اجتماعی و خلق محتوا به میزان کافی مورد بررسی قرار نگرفته است.»

این در حالی است که براساس تخمین‌ها چیزی بالغ بر 150 هزار اینفلوئنسر در اینستاگرام، فیس‌بوک، تیک‌تاک، یوتیوب و دیگر پلتفرم‌ها محتوایی برای کاربران فرانسوی محتوا تولید می‌کنند. همچنین طبق همین آمار بیشتر اینفلوئنسرها کمتر از 5 هزار یورو در سال در فرانسه درآمد ایجاد می‌کنند. اما در پاره‌ای از موارد یک پست انتشار یافته از سوی فردی با 3 میلیون فالوور امکان درآمدزایی تا 25 هزار یورو را دارد.

بیشتر بخوانید: اینفلوئنسرهای مجازی در کره جنوبی از انسان‌های واقعی محبوب‌ترند!

لایحه قانونمندسازی فعالیت اینفلوئنسرها در فرانسه

بخش محتوای تبلیغاتی شبکه‌های اجتماعی یک ابزار خلاق و یک مزیت اقتصادی بوده که در زندگی روزانه میلیون‌ها بخش دیگر پی‌ریزی شده است، بااین‌حال قوانین شفافی برای آن وجود ندارد. حالا این لایحه دربرگیرنده چند اقدام بوده که دولت جهت کنترل بهتر اینفلوئنسرها مورد استفاده قرار خواهد داد.

در این میان پیش‌نویس قانون اینفلوئنسرها هم به‌منظور بحث و مذاکره در مجمع ملی‌ (مجلس سفلی) فرانسه ارائه شده است. نخستین بند لایحه پیشنهادی، اینفلوئنسر را به عنوان فردی تعریف می‌کند که از شهرت خود جهت برقراری ارتباط الکترونیکی با مردم برای ترویج مستقیم یا غیرمستقیم کالا، سرویس یا مقاصد دیگر در مقابل مزایای اقتصادی بهره می‌برد.

قانونمندسازی فعالیت اینفلوئنسرها

براساس قانون فرانسه درحال‌حاضر محتوایی که از طرف برندها انتشار می‌یابد باید با برچسبی خاص برای کاربران قابل تشخیص باشد. طبق لایحه مذکور اینفلوئنسرها باید از قوانینی که برای رسانه‌های معمولی وضع شده، اطاعت کنند و البته با محدودیت‌هایی در ترویج محصولات تجاری و رمزارز همچنین الکل و دخانیات مواجه خواهند شد.

به همراه این موارد، آن‌ها باید برچسب‌های هشدار سلامتی روی پست‌های ترویج مواد غذایی با شکر یا نمک بالا حک کنند. تصاویر فیلتر‌دار یا فتوشاپ شده‌ای که به‌منظور ترویج کالاها مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز باید برچسب داشته باشند. لایحه ارائه شده از سوی دولت فرانسه هم مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

مجازات نقض قوانین جدید جریمه‌ای حداکثر تا 375 هزار یورو، زندان و تعلیق موقت یا دائم حساب کاربری خواهد. افزون‌براین، پلتفرم‌های شبکه اجتماعی همچون فیس‌بوک، اینستاگرام و تیک‌تاک باید روش‌هایی جهت ارائه گزارش‌ کلاهبرداری از سوی کاربران فراهم سازند.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص قانونمندسازی فعالیت اینفلوئنسرها در فرانسه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر