;
coinex

آمار سود خودروسازان از عرضه خودرو در بورس کالا ؛ کدام شرکت بیشترین نفع را از بورس برد؟

سود خودروسازان از عرضه خودرو در بورس کالا چقدر بوده است و کدام شرکت بیشترین سود را از بورس نصیب خود کرد؟

آمار سود خودروسازان از عرضه خودرو در بورس کالا منتشر شد. دولت برای اینکه بتواند قیمت خودرو را به قیمت کارخانه و قیمت در بازار آزاد نزدیک‌تر کند، طرح عرضه خودرو در بورس کالا را معرفی و اجرا کرد. اما این طرح نتوانست موفق ظاهر شود و دولت نیز درنهایت آن را متوقف کرد. اما حالا لیستی منتشر شده که در آن نشان داده شده که کدام شرکت خودروسازی توانسته است در همین مدت کوتاه، بیشترین سود را از عرضه خودروهایش در بورس کالا نصیب خود کند.

بیشتر بخوانید: پیشفروش 500 هزار خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو وزارت صمت فروردین 1402 [+شرایط و فهرست خودروهای طرح]

آمار سود خودروسازان از عرضه خودرو در بورس کالا منتشر شد

وزارت صمت در گزارش سالانه ۱۴۰۱، فهرست جزئیات سود خودروسازان از بورس کالا را منتشر کرده است. در سال گذشته ۶۸ هزار و ۱۲۵ دستگاه خودروی سواری در بورس کالا به فروش رسیده که سود مازاد ۱۷ هزار و ۴۴۷ میلیارد تومانی را برای خودروسازان داشته است. در این گزارش به سراغ جدول سود هر خودروساز از عرضه خودرو در بورس کالا در سال ۱۴۰۱ رفته‌ایم.

به گزارش تکراتو و به نقل از اسب ‌بخار؛ در حال حاضر گفته می‌شود که عرضه خودرو در بورس کالا در سال ۱۴۰۲ منتفی است و عملاً خودروسازان نمی‌توانند از این روش به فکر سود بیشتر برای خود باشند. با توجه به آمار منتشر شده، ایران خودرو بیشترین سود اضافه را از فضای بورس کالا داشته و کرمان موتور هم کمترین سود مازاد را به نام خود ثبت کرده است.

آمار سود خودروسازان از عرضه خودرو در بورس کالا منتشر شد
بر اساس این آمار، گروه صنعتی ایران خودرو ۵۳ هزار و ۲۷۵ دستگاه خودروی سواری را در بورس کالا به فروش رسانده و از این روش توانسته تا ۱۲ هزار و ۷ میلیارد تومان سود بیشتری را به دست آورد. بهمن موتور هم ۹ هزار و ۵۸ دستگاه خودرو را در بورس کالا عرضه کرده است و در سال ۱۴۰۱ توانسته است تا سود مازاد ۳ هزار و ۹۴۲ میلیارد تومانی را داشته باشد.

آمار سود خودروسازان از عرضه خودرو در بورس کالا منتشر شد

سایپا با عرضه ۳ هزار و ۶۰۶ دستگاهی خودروهایش در سال ۱۴۰۱، سود اضافه ۱۰۸ میلیارد تومانی را داشته و کرمان موتور هم با عرضه ۱۳۷ دستگاه حدود یک میلیارد تومان سود بیشتر را به دست آورده است. آرین پارس موتور هم با عرضه هزار و ۹۷۶ دستگاه لاماری ایما در سال ۱۴۰۱ در بورس کالا، سود مازاد هزار و ۳۹۰ میلیاردی را داشته است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص سود خودروسازان از عرضه خودرو در بورس کالا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر