;
coinex

با وجود اعتراض معاون رئیس جمهور، افزایش چشمگیر قیمت خودرو قطعی است!

با وجود ارسال نامه اعتراضی معاون اول رئیس جمهور در کارگروه خودرو، نایب رییس شورای رقابت خبر از افزایش چشمگیر قیمت خودرو داده است.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، «محمود دودانگه»، درمورد نامه معاون اول ریاست جمهوری در خصوص تصمیم اخیر شورای رقابت در حوزه افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروها بیان داشت: «دغدغه دولت و معاون اول محترم قطعا دغدغه کلیه اعضای شورای رقابت بوده و تصمیم اتخاذ شده در شورا با توجه به بررسی جوانب مختلف ازجمله تداوم و رشد مستمر تولید، تعادل بازار و کاهش تورم، پیشگیری از نگاه سرمایه ای و سفته بازانه به خودرو و نهایتا رعایت حقوق سهامداران این صنعت اتخاذ شده است. در هر صورت نامه معاون محترم اول در کارگروه خودرو و همینطور شورای رقابت طرح و تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.»

بیشتر بخوانید: مخالفت معاون اول رئیس جمهور با قیمت‌گذاری شورای رقابت در حوزه خودرو [+واکنش شورای رقابت]

قطعیت افزایش چشمگیر قیمت خودرو

مطابق با این گزارش، طی نشست روز سه‌شنبه شورای رقابت، قیمت کارخانه‌ای خودروها مشخص و به وزارت صمت ابلاغ شد. بعد از آن و در روز پنجشنبه معاون اول رئیس جمهور طی نامه‌ای خطاب به رییس شورا و مرکز ملی رقابت خواهان تجدیدنظر در بخش قیمت‌گذاری خودرو و همینطور عدم افزایش چشمگیر قیمت خودرو در شرایط فعلی شد.

افزایش چشمگیر قیمت خودرو

درحال‌حاضر نایب رئیس شورای رقابت ضمن تاکید بر اینکه خودروسازان باوجود افزایش قابل توجه هزینه عوامل تولید بیش از یک سال است که در محصولات خود افزایش قیمت اعمال نکرده‌اند، گفت:

«حمایت هدفمند و مشروط از صنعت خودرو تضمین کننده رشد تولید، تعادل بازار و کاهش تورم خواهد بود و انتظار می‌رود حمایت لازم از رویکردهای مورد نظر شورا صورت گیرد. البته نظارت مستمر بر عملکرد خودروسازان در دستور کار شورا بوده و تداوم این حمایت مشروط به عرضه مناسب و مدیریت بازار خواهد بود.»

وی در پایان خاطرنشان کرد: «طبق تصمیم شورا میانگین افزایش قیمت محصولات سایپا 35 درصد و محصولات ایران خودرو کمی بیشتر از 35 درصد بوده و این قیمت‌ها در چارچوب دستورالعمل شورا جمع‌بندی و مصوب شده است. ضمن اینکه مبنای محاسبات انجام شده صورت‌های مالی شش ماهه اول سال 1401 خودروسازان بوده است.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص قطعیت افزایش چشمگیر قیمت خودرو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    اگر شورای رقابت فقط یه ذره مرد بود قبل از عید قیمت‌ها را اعلام می‌کرد تا مردم فکر خودشان را بکنند نه دو ماه پول که با هزار بدبختی مردم جمع کردند …..

    پاسخ