coinex
راهنمای خرید تکراتو

از دسترس خارج شدن API رایگان توییتر و چالش‌های آن

بالاخره پس از شایعات مختلف شاهد از دسترس خارج شدن API رایگان توییتر هستیم و از این پس توسعه‌دهندگان برای استفاده از API توییتر باید هزینه پرداخت کنند.

ظاهراً توییتر سرانجام برنامه خود را اجرایی کرده و سطح رایگان API خود را با یک «سطح پایه پولی» تغییر داده و این جایگزینی مسلماً تأثیر فراوانی بر اکوسیستم توییتر خواهد گذاشت. همچنین قبل از دسترس خارج شدن API رایگان توییتر لیست قیمت جدیدی برای API این شبکه اجتماعی انتشار یافته بود که سه حالت رایگان، پایه و سازمانی را در بر می‌گیرد و نسخه پایه آن با هزینه ماهانه 100 دلار در دسترس بود. از طرفی طرح رایگان تنها اجازه نوشتن به برنامه‌نویسان داده تا توانایی انتشار تا سقف 1500 توییت در ماه را بدون پرداخت هزینه، داشته باشند و قیمت مشخصی برای طرح سازمانی هم اعلام نشده بود.

در حالی توییتر اقدام به حذف API رایگان خود کرده که این شرکت در دی‌ماه گذشته با تغییر ناگهانی قوانین خود، رسماً به کار کلاینت‌های شخص ثالث پایان بخشید. بااین‌حال کلاینت‌های شخص ثالث صرفاً بخش کوچکی از توسعه‌دهندگان، محققان، سازندگان بات‌ها و حساب‌های دیگری بوده‌اند که از APIهای توییتر بهره می‌بردند.

ابتدا این برنامه قرار بود در 9 فوریه (20 بهمن) اجرایی شود اما برنامه‌های توییتر در این زمینه دوبار به تعویق افتاد. باتوجه به استفاده بات‌های محبوب توییتر همچون Thread Reader از سطح رایگان این API باید دید که اکنون توسعه‌دهندگان آن مجبور به پرداخت هزینه جدید هستند یا باید به فعالیت بات خود به‌طور کامل پایان دهند.

بیشتر بخوانید: تغییر لوگوی توییتر به دوج کوین و افزایش قیمت 20 درصدی این رمزارز!

مشکلات از دسترس خارج شدن API رایگان توییتر

طی چند روز اخیر، بخشی از سازندگان برنامه و سایر سرویس‌ها اعلام کرده‌اند که API توییتر دیگر برای آن‌ها فعال نیست. براساس گزارش Mashable، به‎‌نظر این تغییر از صبح روز سه شنبه اعمال شده است و همچنان بسیاری از توسعه دهندگان در تلاش برای کشف اتفاقات پیرامون آن هستند، زیرا به‌نظر می‌رسد که توییتر بیشتر توسعه‌دهندگان را از این تغییر مطلع نکرده است.

از دسترس خارج شدن API رایگان توییتر

به عنوان نمونه، وردپرس چند روز پیش خبر از عدم دسترسی به API توییتر داد و این موضوع منجر به عدم امکان اشتراک‌گذاری خودکار پست‌ها در توییتر از سوی وب‌سایت‌های ساخته شده توسط این سرویس شده است. البته براساس بیانیه وردپرس، این مشکل از آن هنگام تاکنون رفع شده است.

در همین راستا، Echobox، سرویسی که به ناشران امکان اشتراک‌گذاری محتوای خود در تو‌ییتر را می‌داد هم روز چهارشنبه خبر از قطع ارتباط آن با API تو‌ییتر «بدون هیچ هشداری» داد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص از دسترس خارج شدن API رایگان توییتر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر